• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

@Pedros ma pewnie starą butelkę z dwoma "wejściami" i je można łatwo uzupełnić. Chociaż te butle muszą mieć też jakiś napowietrzacz więc może z tego korzysta. Nigdy nie kupuję 2x tego samego dodatku więc się nie przyglądałem jak toto działa :p
 
Z dwoma to żadna sztuka. Idealna jest po AR6900 500ml do której wchodzi chyba nawet więcej.
I pomyśleć, że kiedyś wywalalem bezrefleksyjnie jak skończył się AR. Szkoda surowca 😂

Tak a propos, mam kumpla który kilka lat dozował na zamkniętej butelce i nie mógł się nadziwić jak zobaczył jak to się robi 😂
Męczył się tak, że nie chciał słyszeć już więcej o dodatkach 💪💪💪
 
A ja mam pytanie czy jest jakieś przeciwskazanie do mieszania takiego mannola diesel ester np. z kleen flo zawierającym izopropanol?
 
Kleenflo zawiera również ksyleny. A jaki jest dokładny skład Mannola?
 
Na pewno 2ehn i smarowidła. Z tego co pamiętam to cytowałeś coś tam z jego karty msds. Pytam w kwestii ewentualnego wykluczania się poszczególnych składników. Sam np po wlaniu do buteleczki po k2 diesel injector cleaner mannola zauważyłem dziwny osad i ktoś tam z forum też coś pisał o niezidentyfikowanych grudkach przy okazji mannola. Mam trochę mannola w ON a chciałbym dolac kleen flo z uwagi na teraźniejszą quazi jesiena aurę i chęć pozbycia się wilgoci z baku, a nie chcę walczyć potem z jakimś kisielem w zbiorniku przez nadgorliwość.
Poza tym mój kleen low sulphur zawiera toluen - cokolwiek ma on dawać.
 
Last edited:
No właśnie w tym jest problem ze karty nie mówią wszystkiego to po pierwsze. Interakcje są możliwe i to jest problem.
Inaczej reaguje mieszanina jedna w drugiej a inaczej w oleju napędowym.

Długoterminowych skutków nie można przewidzieć np. IDID – internal diesel injector deposit.

Nikt autorytarnie nie stwierdzi co spowoduje taka mieszanina.

Moim zdaniem nie powinno zaszkodzić bardziej niż zalewanie samego Mannola.
 
Stosuję cały czas ar6900 d max, jaki depresator nie będzie się z nim gryzł?
Pytałem o to Archoil , konkretnie o Black Arrow Diesel Skyyd
w załączeniu odpowiedź , nie skometuje ceny ich depresatora :)

Jednak skomętuje na dziś cena za 250 ml to średnio 60 pln czyli litr ok 250 pln a Skyyd Blck Arrow średnio 25 pln za litr co jest w AR ??? a no nano technologia :)
Teraz poważnie Black Arrow stosuje od ok 10 lat nigdy w największe mrozy mnie nie zawiódł żeby było jasne nie jestem związany w żaden sposób z Black Arrow a pisze to dlatego że na tym forum wszelka krytyka AR jest nie dopuszczalna :)





Archoil Polska <info@archoil.pl>​

pon., 14 paź 2019, 19:39
do mnie






Witam,

Tak, można stosować AR6900-D Max z depresatorem. My polecamy AR6350.

Pozdrawiamy / Regards,
Archoil Polska
www.archoil.pl
 
Last edited by a moderator:
Stosuję cały czas ar6900 d max, jaki depresator nie będzie się z nim gryzł?
Generalnie nie za wyjątkiem właściwości deemulgujących ar6900 vs właściwości pochłaniania wody w depresatorach.

Tak z ciekawości powiem, że niektóre depresatory niesamowicie poprawiają parametry spalania, czyszczą i przyczyniają się do czystszych spalin.

Ba, nawet zwykła nafta ALE W PROPORCJI NIE WIĘKSZEJ NIŻ 1:1000 tez robi robotę w obszarze lepszego spalania i właściwości depresacyjnych. Przekroczenie tej proporcji wypycha ją w kierunku niebezpiecznego składnika.
 
W kontekście IDID warto przeczytać to:

Kluczową rolę w tworzeniu się osadów wewnętrznych odgrywają komponenty, które wprowadzane są do paliw w celu poprawy ich właściwości fizyko-chemicznych. Niestety ich współdziałanie może negatywnie wpływać na stan czystości wtryskiwaczy. Zanieczyszczenia trwałe powstają wskutek reakcji dodatków smarnościowych z inhibitorami korozji lub środkami myjącymi (detergentami). W pierwszym przypadku powstają mydła kwasów tłuszczowych, głównie sodowe i karboksylowe, a w drugim lepkie, lakowe osady, w tym również polimerowo- organiczne lub amidowe (rysunek 6). [11]. Niebezpieczeństwo stwarza również interakcja wspomnianych dodatków z produktami starzenia paliw roślinnych (kwasem mrówkowym, octowym) oraz katalitycznego utleniania węglowodorów ze związkami metali [9, 14]. W publikacji [13] wykazano, że cynk dodatkowo przyczynia się do zapychania rozpylaczy.
Podsumowanie
Osady zewnętrzne i wewnętrzne mają niekorzystny wpływ na działanie wtryskiwaczy układów Common Rail. Problem jest niezwykle istotny z punktu widzenia ich trwałości oraz niezawodności, gdyż części składowe mają niewielkie gabaryty, małą masę i wytwarzane są z dużą dokładnością, przy użyciu bardzo zaawansowanych technik wytwarzania, np. laserowych. Tolerancja wykonania poszczególnych elementów współpracujących ma bezpośredni wpływ na czas i wielkość dawek wtrysku. Depozyty wewnętrzne nie tylko spowalniają szybkość pracy podzespołów wykonawczych, ale mogą też prowadzić do ich całkowitego unieruchomienia. W praktyce powoduje to utrudniony rozruch silnika, jego nierównomierną pracę, pogorszenie parametrów dynamicznych, wzrost zużycia paliwa oraz zwiększenie toksyczności spalin wylotowych
.”

Źródło: „AUTOBUSY 8/2016”

Dlatego mając powyższe na uwadze, nie należy szarżować zalewając na ślepo „co popadnie” a paradoksalnie najbezpieczniejszym dodatkiem wydaje się być właśnie wyżej wspomniany kleenflo (dwa główne składniki: izopropanol oraz mieszanina ksylenów).
 
A który dodatek najlepiej poprawia smarność paliwa??
 
Czyli którą butelkę zamówić?
 
Im droższa tym lepszy smar użyty.

AR6900 to pewniak.

Mannol ma swój smar, który jest używany z powodzeniem w kerozynie w lotnictwie i jest tani. Ale potrzebne są testy długodystansowe, żeby potwierdzić nie tyle skuteczność - bo jest skuteczny - ale brak negatywnego oddziaływania.

Bo olej 2T z cynkiem to już raczej nikt trzeźwomyślący nie wleje do baku po moim cytacie artykułu 😂
Post automatically merged:

Poza tym mój kleen low sulphur zawiera toluen - cokolwiek ma on dawać.
Świetnie usuwa węglowe depozyty i ma również działanie na żywiczne laki.
Funkcja głównie czyszcząca.
 
Last edited:
A jak ma się do Archoil, Millers Ecomax?
 
Dlatego mając powyższe na uwadze, nie należy szarżować zalewając na ślepo „co popadnie”
Czy w tym kontekście mieszanie AR6900D z Amsoil Cetane Booster jest bezpieczne?
 
Back
Top