• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

Hahahaha, dobre Jeżeli za 30.000km nie będzie żadnego opiłka we filtrze paliwa, to poziom będzie utrzymany.
To, że smaruje to nikt nie ma wątpliwości. Pytanie jak to oddziałuje na czystość układu paliwowego- głównie wewnątrz wtryskiwaczy. To mnie powstrzymuje przed testami :)
 
Chcę wlać AR6400, bo w weekend mam trasę 500 km, ale mam delikatne zapocenie na pompie wtryskowej. Puszcza mi jakiś oring na przewodzie. Będę to robił dopiero we wtorek. Myślicie, że nic mi się nie pogorszy? Ten AR chyba nie jest zbyt agresywny?
 
Generalnie nie ma na to wpływu ale nigdy nie znasz dnia ani godziny z takim oringiem
 
W sumie racja. Wprawdzie jeszcze nie kapie i nie śmierdzi ropą koło auta, ale nigdy nic nie wiadomo. Spróbuję jutro się wcisnąć do mechaniora jeszcze przed weekendem.
 
@wlyszkow czy jest możliwe że po zastosowaniu ar9400max, wraz z regularnym stosowaniem 6900dmax korekty wtryskiwaczy się rozjeżdżają?
Pytam bo taka zależność zauważyłem po bezpośrednim wypalaniu baku z 6400max.
 
Nie spotkałem się z tym, pojeździj dłużej po tym silnym płukaniu bo było bogato.
 
Nadmiar tych składników w jaki sposób może być szkodliwe dla układu paliwowego coś może więcej masz informacji?
 
Szkodliwy nie ale może wpływać na samo spalanie, rozpuszcza także dużo więcej brudu z całego układu paliwowego i musi się to wypalić
 
W kontekście IDID warto przeczytać to:

Kluczową rolę w tworzeniu się osadów wewnętrznych odgrywają komponenty, które wprowadzane są do paliw w celu poprawy ich właściwości fizyko-chemicznych. Niestety ich współdziałanie może negatywnie wpływać na stan czystości wtryskiwaczy. Zanieczyszczenia trwałe powstają wskutek reakcji dodatków smarnościowych z inhibitorami korozji lub środkami myjącymi (detergentami). W pierwszym przypadku powstają mydła kwasów tłuszczowych, głównie sodowe i karboksylowe, a w drugim lepkie, lakowe osady, w tym również polimerowo- organiczne lub amidowe (rysunek 6). [11]. Niebezpieczeństwo stwarza również interakcja wspomnianych dodatków z produktami starzenia paliw roślinnych (kwasem mrówkowym, octowym) oraz katalitycznego utleniania węglowodorów ze związkami metali [9, 14]. W publikacji [13] wykazano, że cynk dodatkowo przyczynia się do zapychania rozpylaczy.
Podsumowanie
Osady zewnętrzne i wewnętrzne mają niekorzystny wpływ na działanie wtryskiwaczy układów Common Rail. Problem jest niezwykle istotny z punktu widzenia ich trwałości oraz niezawodności, gdyż części składowe mają niewielkie gabaryty, małą masę i wytwarzane są z dużą dokładnością, przy użyciu bardzo zaawansowanych technik wytwarzania, np. laserowych. Tolerancja wykonania poszczególnych elementów współpracujących ma bezpośredni wpływ na czas i wielkość dawek wtrysku. Depozyty wewnętrzne nie tylko spowalniają szybkość pracy podzespołów wykonawczych, ale mogą też prowadzić do ich całkowitego unieruchomienia. W praktyce powoduje to utrudniony rozruch silnika, jego nierównomierną pracę, pogorszenie parametrów dynamicznych, wzrost zużycia paliwa oraz zwiększenie toksyczności spalin wylotowych
.”

Źródło: „AUTOBUSY 8/2016”

Dlatego mając powyższe na uwadze, nie należy szarżować zalewając na ślepo „co popadnie” a paradoksalnie najbezpieczniejszym dodatkiem wydaje się być właśnie wyżej wspomniany kleenflo (dwa główne składniki: izopropanol oraz mieszanina ksylenów).
Nie mogę na alledrogo namierzyć kleen-flo 1L w zielonej butelce są tylko po 150ml ale jest niebieska, czy też będzie ok?
Silnik 1,7 crdi bez dpf, cały czas dolewane ar6900
 

Attachments

  • Screenshot_20210912_214811.jpg
    Screenshot_20210912_214811.jpg
    382,8 KB · Odwiedzin: 108
Będzie ok - zawiera głównie ksyleny, nie zawiera IPA ale działa.

Względnie zwróć uwagę na

KLEEN-FLO LOW SULPHUR DIESEL FUEL CONDITIONER 963 - najbardziej zbliżony do zielonego.


Faktycznie, wymiecione "zielone" litrówki z rynku. Zostaje ew. 4 litry :)
Ciekawe kto namieszał :D ?
 
Last edited:
Izopropanol zawiera ten zielony i pomarańczowy. Dawkowanie odpowiednio 1:1000 i 1:500. Półlitrówki l litrowki prócz hurtowni motoryzacyjnych i serwisów aukcyjnych można uświadczyć na niektórych stacjach paliw (widziałem na Lotos Optima i Circle K).
A wymietli głównie kierowcy ciężarowcy.
 
Będzie ok - zawiera głównie ksyleny, nie zawiera IPA ale działa.

Względnie zwróć uwagę na

KLEEN-FLO LOW SULPHUR DIESEL FUEL CONDITIONER 963 - najbardziej zbliżony do zielonego.


Faktycznie, wymiecione "zielone" litrówki z rynku. Zostaje ew. 4 litry :)
Ciekawe kto namieszał :D ?
963 na alledrogo też nie ma ale jest ten niebieski za 43zł i chyba ten wezmę bo mam darmową wysyłkę smart
 
A kleen flo 953 smar do diesla zna to ktoś? Ok 2 litry w butelce i cena ok 70 PLN brzmi kusząco, widziałem nawet u kolegi zmienolej także myślę że gówna by nie oferował
 
Miałem, ba, mam tego jeszcze z półtora litra opłacasz paczkomat i mogę Ci to odstąpić ;). Ja wróciłem ostatecznie do Archoila. Musiał byś się kilka stron cofnąć, ale jak do Mannola nic nie mam, nawet stosowałem go przez kilka ostatnich zbiorników, tak kleen-flo to chyba głównie nafta.
 
Ja ostatecznie dodaje Mannola do paliwa premium.
 
Back
Top