• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VW Polo 1.6 TDI

aqeb22

Użytkownik
Samochód
VW Polo 1.6 TDI
Marka samochodu
Volkswagen Polo
Budżet/ile litrów
200 / 5 L
Styl jazdy
Silnik
1.6 TDI 140 KM
Data produkcji
2009
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Śladowe ilości
Jakiego oleju wymaga instrukcja
505 01
Jaki olej masz obecnie
Amsoil European Car Formula EFM 5W40
Zastanawiam się, czy jest jakiś tańszy, ale porównywalnie dobry zamiennik Amsoila, który teraz używam. Pandemia tylko spowodowała jeszcze bardziej rzadkie korzystanie z auta. Chyba nie ma sensu lania drogiego Amsoila? Auto po chiptuningu na 140 KM, DPF off, EGR zaślepiony. Styl jazdy - głównie miasto, krótkie odcinki. Auto garażowane, Przebiegi roczne poniżej 10k km (w tym roku zdaje się będzie jakieś 6000 km)

Szukam jakiejś opcji, ale może doradzicie. Na co szczególnie zwróciłem uwagę po lekturze forum to olej Eurol... ale też ostatnio natknąłem się na temat olejów GTL, już sam nie wiem :)
 
Ciężko będzie znaleźć solidniejszy olej...
Zostalbym przy amsoilu - czy naprawdę 30pln wyższa cena już przekracza możliwości Twojego budżetu?
 
Jeśli chcesz zmieniać olej co rok (6-10 tys km) to spokojnie możesz iść w coś tańszego.... Spełniającego wymaganą normę. - Mobil, Castrol/Aral, Orlen, Lotos.
 
Z AMS jedyną wyróżniającą się serią jest Signature Series, reszta to zwykłe oleje z niezwykłą ceną. Równie dobrze możesz przepuszczać kasę na przykład na Penrite czy Millersa. Ja bym celował w markowy olej z wymaganą normą w rozsądnej cenie. Chiptuning jeżeli jest dobrze zrobiony nie wymaga zmiany oleju chyba że parametry pracy silnika są postawione na głowie, ale wtedy to tuner powinien ci powiedzieć co trzeba zalewać.

Z ciekawszych, wysokiej jakości i tańszych niż Amsoil masz Castrola Edge 5W-30 LL, Mobil 1 ESP Formula 5W-30, Mobil Super 3000 XE 5W-30, Valvolline Synpower EST 5W-30 albo 5W-40.
 
Dzięki za opinie. Tu nawet nie chodzi o budżet, tylko właśnie "nie wydawanie kasy na zwykły olej w niezwykłej cenie". Celuję w 5W40, jednak chip robi swoje, znam to auto na wylot (jeżdżę nim już kilka ładnych lat) i lepiej się sprawdza 5W40.

Jeżeli jeżdzę głównie po mieście to myślałem też, że może jest jakiś olej, który lepiej sprawdza się na krótkich dystansach. Wiem, że taka jazda to zabójstwo dla silnika, ale może jednak jest coś, co lepiej zalać od czegoś innego...

@jerseyAdmin - przerabiałem już Castrola (był lany przez poprzedniego właściciela), LM, Motul. PMO, Penrite

Przypomniałem sobie też, że wlewałem po ostatniej wymianie oleju XADO 1 Stage Maximum.

Czy GTLe to zły trop?

Dałbym szansę czemuś innemu niż Amsoil, tak jak mówiłem wpadło mi w oko:

Eurol Fluence 5W-40
Lotos Aurum 5W-40 (Chyba, że Lotos Synthetic Plus 5W-40?)
Shell Helix Ultra 5W-40
Total Quartz 9000 Energy 5W-40
 
Last edited:
a dlaczego nie? lepsze oleje niz 5w40, 5w40 da sie zrobic dobrze, da sie zrobić zle. 0w40 wymaga zrobienia przynajmniej przyzwoicie.

0w40 lepsze starty niz 5w40. a i przy mocnym bucie dziala lepiej niz 5w30 czy 0w30.
szybciej sie nagrzeje do temp roboczej niz 5w40 a to juz nalezy uwzgledniac przy doborze oleju do małego diesla

Wysłane z mojego Redmi K20 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Jakaś opinia o olejach, o których wspomniałem? :)

Eurol Fluence 5W-40
Lotos Aurum 5W-40 (Chyba, że Lotos Synthetic Plus 5W-40?)
Shell Helix Ultra 5W-40
Total Quartz 9000 Energy 5W-40
 
a dlaczego nie? lepsze oleje niz 5w40, 5w40 da sie zrobic dobrze, da sie zrobić zle. 0w40 wymaga zrobienia przynajmniej przyzwoicie.

0w40 lepsze starty niz 5w40. a i przy mocnym bucie dziala lepiej niz 5w30 czy 0w30.
szybciej sie nagrzeje do temp roboczej niz 5w40 a to juz nalezy uwzgledniac przy doborze oleju do małego diesla

Wysłane z mojego Redmi K20 Pro przy użyciu Tapatalka
Próbuję znaleźć coś w necie o takich kombinacjach jak 1.6 TDI i 0w40, niewiele się dowiedziałem.

Swoją drogą, to Ty nie jeździsz benzyniakiem? :)
 
Specol Gold ma dość niską lepkość jak na A3/B4 ale z AR9100 ma szanse być dobrym połączeniem.
 
Bez ar też da radę, ale z ar9100 to naprawdę dobre połączenie.
Sam zacząłem stosowac takie połączenie.
 
No i to jest zagwozdka. Czy kupować specola + archoila czy jednak jakiegos mobil 1 czy innego valvoline etc. Bo cenowo wyjdzie to podobnie.
 
No i to jest zagwozdka. Czy kupować specola + archoila czy jednak jakiegos mobil 1 czy innego valvoline etc. Bo cenowo wyjdzie to podobnie.
Na zestawie Specol i AR 9100 jeżdziłem jak miałem Polo 1.4 TDI (6 lat miałem to auto)było ok,i polecam taki zestaw ja jestem zwolennikiem zeby coś dodawać do oleju zawsze mnie nosi;),ale nigdy nie przesadziłem i jak do tej pory było ok.
 
Zasięgnąłem języka u dwóch dostawców, z zapytaniem co by doradzali. Jeden poleca Mobil 1, a drugi Valvoline. I bądź tu człowieku mądry... :)

Ale na ten moment jestem chyba najbliżej wyboru Mobil 1 ESP Formula 5W-30 vs. Valvoline Synpower 5W-30
 
Last edited:
Moje zdanie. Valvoline to typowa, solidna średnia półka olei, na zupełnie standardowym pakiecie, jak większość olei z daną normą na rynku.
Mobil1 to już wysoka półka, nowoczesne oleje na autorskich bazach i pakietach dodatków. Mamy analizy kilku Mobili na forum i, co tu dużo mówić, jest sztos.
 
Zasięgnąłem języka u dwóch dostawców, z zapytaniem co by doradzali. Jeden poleca Mobil 1, a drugi Valvoline. I bądź tu człowieku mądry... :)

Ale na ten moment jestem chyba najbliżej wyboru Mobil 1 ESP Formula 5W-30 vs. Valvoline Synpower 5W-30
Z pewnością jeśli miałbym wybierać z tych dwóch wybrałbym Mobil 1 tylko trzeba poszukać z pewnego żródła, Natomiast Specol plus AR 9100 to naprawdę dobry zestaw szczególnie ze wskazaniem na AR 9100 .
 
Back
Top