• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hamulce

Ja o Galferach słyszałem ze dobrze hamują tylko maja miękka mieszankę i szybko znikają
 
Ciekawe. Bo oszczędność może się nie opłacić. Dsy wytrzymały chyba wytrzymały 4 ~ 5 i jeszcze jeden by wytrzymały [ale potrzebowałem ich razem z tarczą do innego auta

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Pisałem Ci to kilka dni temu. U mnie przy ciezkim aucie, automacie i szybkiej choć płynnej jeździe - Galferów nie było po około 30 tys km.
 
No zobaczymy I tak już były kupione czekałem na montaż. Trudno może 3 sezony z tyłu dadzą radę.
Dsy schodzą równo z tarczą brembo max. Jak dojadę klocki z przodu to i tarcze będą do wymiany. Niedługo zrobię zdjęcia klocków i tarcz z tyłu te co muszę przełożyć do drugiego auta. Też myślę że jeszcze miały przed sobą 2 sezony

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Ja o Galferach słyszałem ze dobrze hamują tylko maja miękka mieszankę i szybko znikają

Pisałem Ci to kilka dni temu. U mnie przy ciezkim aucie, automacie i szybkiej choć płynnej jeździe - Galferów nie było po około 30 tys km.
Ja mam odmienne zdanie. Mam Galfery 1050 wraz z tarczami Zimmerman Sport Coat w 2 tonowym aucie z automatem. Przejechane na nich ponad 50tys. i klocka jest jeszcze dużo, a tarczy ubyło 2mm. Także uważam że ten zestaw jest bardzo wytrzymały.
 
Styl jazdy , teren po jakim jeździsz oraz pojazd i konstrukcja zacisku średnica tarczy do masy pojazdu decyduje o tym jak szybko zużywają się klocki i tarcze .
Nie ma tak , że jedne są miękkie i nne nie , nie myślę tu o podróbkach , rzemieślniczych zamiennikach .

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Oczywiście że są klocki miękkie i twarde. Co do reszty Bodex masz rację. Tarcze do tych Galferów miałem ATE PD. Nie mówię że go złe klocki bo myślę założyć je znowu - są dużo lepsze niż standardowe jeśli chodzi o hamowanie ale nie trwałość 😉
 
@xtremesystems powiedz ty jakoś agresywnie jeździsz? Ja do swoich aut montowałem przeważnie standardowe ATE i było ok. Miałem ostatnio szansę porównać jak hamuje takie samo auto na ATE i tanich klockach i tarczach i nie było różnicy (ja przejechałem się autem kolegi a on moim, był też test hamowania.) Podobno różnica w hamulcach jest przy agresywnej jeździe tj. ciągle hamowania z dużych prędkości. Obecnie w Lancer CS mam tani zestaw i hamuje dobrze.
 
Ja np. lubię szybko jeździć ale płynnie. Jeździłem zawodowo ciężarówka, wiem coś o ekodrivingu itp ale moja dupohamownia lubi inne doznania. Moje poprzednie i obecne auto to ciężkie kombi z 4x4, automatem i mocami powyżej 200 KM. Klocek o bardziej sportowych właściwościach nie zwiększa jakoś super siły hamowania - do tego potrzebna większa średnica tarczy. Za to zapewnia hamowanie na tym sam poziomie w miarę upływu czasu jazdy i hamowania. Kilka autostradowych wyhamowan z ~180-200 do 120-130 i zwykły klocek robi się gorący, szkli i skuteczność drastycznie spada. Klocki typu Galfer to klocki jeszcze nie sportowe ale już dają wysoka skuteczność 😉
 
@xtremesystems powiedz ty jakoś agresywnie jeździsz? Ja do swoich aut montowałem przeważnie standardowe ATE i było ok. Miałem ostatnio szansę porównać jak hamuje takie samo auto na ATE i tanich klockach i tarczach i nie było różnicy (ja przejechałem się autem kolegi a on moim, był też test hamowania.) Podobno różnica w hamulcach jest przy agresywnej jeździe tj. ciągle hamowania z dużych prędkości. Obecnie w Lancer CS mam tani zestaw i hamuje dobrze.
Ja od początku jestem nauczony hamować silnikiem. Jak chce się pobawić to jeżdżę agresywnie. Ale przeważnie wspomagam hamulce silnikiem. Mam tak wyczute auto że jak hamuje samym heblem to czuje ze przy danym nacisku brakuje siły hamowania silnika.

Wiec jeśli głównie tak jeżdżę to podejrzewam że mi dłużej klocki starczają. A jak się bawie to upalam na maxa.

Ja po montażu brembo max i ferodo premier od razu czułem że coś słabo hamuje. Po tygodniu zmieniłem na ds i od razu hamowało Inaczej.

Różnica to odporność na fading. Ale również initial bite. I to czułem głównie na ds. Ds przy minimalnym nacisku nie hamuje i nagle od pewnego momentu jest jeb i auto staje dęba. Ja lubie taką modulację. Na na zwykłych trzeba mocno nacisnąć.
Bezpośrednio po przesiadce na dsy odczuwałem że na premierach hamuje się jakby heble były przegrzane [choć nie były], a właśnie brakowało tego initial bite. Na ds problem zniknął.
Miałem wcześniej ate pd i ate ceramic. [wiem że producent nie zaleca] ale ale ceramic zaczął dobrze działać po połowie klocka i po przegrzaniu go.

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
Tu też robotę robi hamowanie silnikiem, czego nie ma w automatach. Przez co hamulce w automatach koncza się szybciej
 
Tu też robotę robi hamowanie silnikiem, czego nie ma w automatach.
Czyżby?
1636912862825.png
 
Last edited:
Uwierz mi że jest to praktycznie nie odczuwalne. Poza tym hamowanie silnikiem to dla mnie redukcja o bieg niżej czego automat nie robi w taki sposób jak użytkownik bo nie uwierzę ze ktoś jeździ na trybie manualnym i sam redukuje biegi.
 
@xtremesystems mój brat cioteczny ma zimmermany i ferodo premier i mówi że rewelacja.
Co do hamowania to tak jak piszesz jest różnica co do reakcji na pedał hamulca, na niektórych klockach naciskasz lekko a auto hamuje agresywniej a na innych zwalnia powoli. Co nie zmienia faktu że przy wciśnięciu pedału hamulca w podłogę daje taki sam efekt. Ja osobiście wolę jak auto hamuje płynnie ,na nie tak że ledwo nacisnę hamulec i auto dęba staje.
 
Do tej pory przednie premiery leżą mi garażu. Może jak mi się będzie chciało wrzucę je na moment w przyszłym roku żeby sobie przypomnieć

Natomiast jestem pewien swego bo miałem gorące felgi przy premierach a przy ds nie. Chodzi o to te premiery w ogóle wg mnie nie przewodzą ciepła do płynu. Więc tarcze się grzeją, felgi się grzeją [ gorące były wszystkie 4], ciśnienia w oponach się zmieniaja

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Ok. Tylko po co wtedy automat 😏 ale według upodobań, szanuje. Ja tak jeżdżę np z przyczepka...
 
A tu dlaczego fds hamuje a premiery nie. Nie pomyślałem żeby galfery tak zahaczyć. Ale jak zdrowie pozwoli to na wiosnę zdejmę i zahaczę. Nim kupie set na przód
5c498cd08a51a60b9936130f484a6683.jpg
ea0ed8b115c294e41664c330e2bc44ba.jpg


Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top