• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do Espace V 2.0 Blue dCi

imć

Użytkownik
Samochód
Giulia Veloce 2.0T, Spider 916 Twin Spark 1.8, Espace V 2.0 Blue dCi
Marka samochodu
Renault Espace V
Budżet/ile litrów
7.6l
Styl jazdy
Silnik
2.0 Blue dCi 190KM
Data produkcji
2021
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
RN17, RN17FE, RN17RSA(?)
Jaki olej masz obecnie
taki jaki Renault leje w fabryce
Witam Towarzystwo,

Kupiłem sobie autobus i muszę do niego dobrać olej. Dotychczas byłem przyzwyczajony, że jedyny olej to Selenia, bo tak! A teraz dostałem wybór, choć w momencie kiedy zapytałem w serwisie jak mam dokonać wyboru to się dowiedziałem: RN17 5W30, bo oni to leją i tak ma być. No niby ok, ale skoro dostałem rozpiskę to fajnie by było dokonać bardziej świadomego wyboru. Więc mam RN17 i RN17 FE. Czy SAE 0W20 ma sens? Po porównaniu np Ravenola, widzę, że płynność jest dużo lepsza w niskiej temperaturze, ale lepkość gorsza w wyższej, czyli dokładnie to co oczekiwałem. Jaki sens to lać do samochodu 60% miasto, 40% trasa, ale jak trasa to długa i w ciepłe klimaty (40 stopni)?

Co do samych norm to po researchu opcji raczej problem będzie nie tyle z parametrami oleju co z dostępnością normy RN17 czy RN17 FE. Jest Castrol GTX, jest ELF, bywa Motul Specific 17, jest Ravenol RNF (0W20) w sklepach które znam (intercars, petrostar). Gdzie można kupować (nie będzie miny)?
oleum.JPG
 
Castrol GTX z normą RN17 wychodzi najtaniej, więc lepiej tego castrola i zmieniać co 10 tyś km 😉
 
Pytanie czy musi być aprobata RN17 czy wystarczy że spełnia wymagania. Bo jak to drugie to wybór jest większy. Ja miałem wlany Q8 formula RN i był ok.
 
Autko nówka i lepiej jak jest z oficjalną aprobatą, ale jak robisz serwis olejowy np. w połowie interwału, poza serwisem to i może być spełniający wymagania/z deklaracją producenta oleju... 😉
 
Wszystko w temacie, a jaką markę wybierzesz to kwestia gustu/budżetu, bo nikt nie wskaże konkretnego najlepszego oleju, bo nikt nie ma takiej wiedzy.
Liczyłem, że jednak ktoś ma. Bo to, że mi RN17 polecają to już wiem. Ale pytanie było o sens RN17 FE, bo skoro w oficjalnej rozpisce dają taką możliwość...

Castrol GTX z normą RN17 wychodzi najtaniej, więc lepiej tego castrola i zmieniać co 10 tyś km 😉
No najtaniej. Ktoś kupował w sklepie o nazwie iparts.pl? Tam mają bańkę 5l za całe 120pln, a w intercars za 170pln, trochę spora różnica...
A wiadomix, że nie będzie ten olej jeżdżony 20kkm. 10kkm to max i to przy założeniu, że będą trasy.

Pytanie czy musi być aprobata RN17 czy wystarczy że spełnia wymagania. Bo jak to drugie to wybór jest większy. Ja miałem wlany Q8 formula RN i był ok.
Raczej aprobata. To moje pierwsze Reno, nie znam serwisu, nie wiem jakie zwyczaje panują. Nie wiem jak czepialski jest producent/importer.
 
Z iparts możesz brać, to duża hurtownia z częściami, ja co prawda tam nie kupuję, bo mam taniej gdzie indziej, ale dużo znajomych kupuje tam nie tylko oleje ale wszystkie części i są zadowoleni.

Olej Castrol GTX 5W30 RN17 jak najbardziej będzie dobry.
 
To zdjęcie to z oryginalnej instrukcji obsługi? Bawi mnie brak polskich znaków :D
Wracając do tematu, w instrukcji nie podają więcej informacji na temat kiedy lub w jakich warunkach zalecają stosować daną normę?
 
@imć, na pewno podczas gwarancji bezpiecznej stosować olej zalecany przez producenta. W razie jakichkolwiek problemów gwarancyjnych nikt nie będzie szukał haków na Ciebie jako Klienta. Co do lepkości to Renault nigdy nie zjeżdżało z lepkością bardzo w dół. Tak więc olej 5W30 powinien być w polskich warunkach jak najbardziej w porządku, co nie oznacza, że można spróbować przejść na lepkość 0W20 skoro taką dopuszcza producent. W Twoim przypadku, czyli przewagi jazdy w mieście ta lepkość może być nawet korzystniejsza, uławiać rozruch i symbolicznie zmniejszać spalanie. Sam byłem do tak niskich lepkości nieco sceptyczny, ale np. służbowa Skoda Octavia 2.0 TDI na oleju 0W20 sprawuje się bardzo dobrze. Ostatnią kwestią pozostaje cena oleju ten 0w20 jest niemalże dwukrotnie droższy niż 5W30.
 
@imć wszystko zależy od serwisu ASO. Ja od lat mam zawsze jakaś Renault w swoim garażu i nigdy nie miałem problemów z ta marka. Obecnie mam Captura i Kadjara i wymieniam swój olej w ASO to jedynie sprawdzają czy ma aprobatę . Żadnych problemów nie robią . Z Renault Polska spotkasz się tulko jak będziesz miał duze problemy z samochodem , ktorych ASO nie będzie w stanie usunąć
W Lublinie do nowych aut leja olej wg RN17 5w30 i Elfa . Na pytanie o Castrola uzyskałem odp zostajemy przy Elfie bo nigdy nie mieliśmy problemów . Jutro Ci powiem co zalali bo mam przegląd w Capturze .
 
Last edited:
Z iparts możesz brać, to duża hurtownia z częściami, ja co prawda tam nie kupuję, bo mam taniej gdzie indziej, ale dużo znajomych kupuje tam nie tylko oleje ale wszystkie części i są zadowoleni.

Wypytuję bo oni mają GTXa po 120pln, a Gordon który jest oficjalnym dystrybutorem Castrola (w/g strony) po 160pln. Dotychczas zalewałem jedynie Selenię, olej tak niszowy, że tego nie było sensu podrabiać, a ASO i tak miało najlepsze ceny, albo przynajmniej porównywalne. Teraz to 120pln w iParts, 160pln w Gordonie, ze 250pln w ASO.

To zdjęcie to z oryginalnej instrukcji obsługi? Bawi mnie brak polskich znaków :D
Wracając do tematu, w instrukcji nie podają więcej informacji na temat kiedy lub w jakich warunkach zalecają stosować daną normę?

:cool:
to mi wydrukowali, aby pokazać, co mam lać do mojego nowego dizela. Instrukcja mówi, tyle, że należy zmieniać 😁

na pewno podczas gwarancji bezpiecznej stosować olej zalecany przez producenta. W razie jakichkolwiek problemów gwarancyjnych nikt nie będzie szukał haków na Ciebie jako Klienta.

Sami mi powiedzieli, że mam sobie kupić i że wszystko z aprobatą podejdzie. Tylko na to 0W20 nie dali odpowiedzi

W Twoim przypadku, czyli przewagi jazdy w mieście ta lepkość może być nawet korzystniejsza, uławiać rozruch i symbolicznie zmniejszać spalanie. Sam byłem do tak niskich lepkości nieco sceptyczny, ale np. służbowa Skoda Octavia 2.0 TDI na oleju 0W20 sprawuje się bardzo dobrze. Ostatnią kwestią pozostaje cena oleju ten 0w20 jest niemalże dwukrotnie droższy niż 5W30.

Służbową Skodę też jeździłem kiedyś na zalecanym oleju, przy skróconych interwałach na pół. Po 86kkm brała olej, a testy pokazały sporą ilość metali. No ale to Skoda... i do tego służbowa...

Najchętniej to bym wziął 0W30, tyle, że to nie RN17. Używam od wielu lat...

@imć wszystko zależy od serwisu ASO. Ja od lat mam zawsze jakaś Renault w swoim garażu i nigdy nie miałem problemów z ta marka. Obecnie mam Captura i Kadjara i wymieniam swój olej w ASO to jedynie sprawdzają czy ma aprobatę . Żadnych problemów nie robią . Z Renault Polska spotkasz się tulko jak będziesz miał duze problemy z samochodem , ktorych ASO nie będzie w stanie usunąć
W Lublinie do nowych aut leja olej wg RN17 5w30 i Elfa . Na pytanie o Castrola uzyskałem odp zostajemy przy Elfie bo nigdy nie mieliśmy problemów . Jutro Ci powiem co zalali bo mam przegląd w Capturze .

Tak, z tego co zrozumiałem to podejście na temat oleju jest luźniejsze. Byle miało aprobatę. Kapturek 1.3 TCe?
 
Tak Kapturek 1.3 TCe 155 EDC. Został dzisiaj zalany Elf Evolution RN Tech Elitę 5w30, Ja w miedzy czasie zalałem go Elf Full Tech R 5w30. Za cholerę nie wiem czym się te oleje różnią.
 
Nie wiem dlaczego mój poprzedni post: odpowiedź na Full tech vs Evolution RN Tech zaginął.

Mam nadzieje, że ten nie zaginie.

Patrząc dalej na oleje RN natknąłem się na Shella AR-L RN17 i tenże Shell ma bardzo ciekawe parametry w niskiej temperaturze:
269786279_1118490388912542_2638002102440593530_n.png

0W30?

Dostępność nieznana, ale mam jeszcze chwilę do wymiany, zainteresuje się nim po Nowym Roku.
 
Nie wiem dlaczego mój poprzedni post: odpowiedź na Full tech vs Evolution RN Tech zaginął.

Mam nadzieje, że ten nie zaginie.

Patrząc dalej na oleje RN natknąłem się na Shella AR-L RN17 i tenże Shell ma bardzo ciekawe parametry w niskiej temperaturze:
View attachment 9916
0W30?

Dostępność nieznana, ale mam jeszcze chwilę do wymiany, zainteresuje się nim po Nowym Roku.
Kupisz go tulko na czeskich lub niemieckich sklepach . W Polsce nie dostępny . Jak byś znalazł biore w ciemno tylko daj znać . Ja już go w połowie tego roku szukałem . Najlepszy z tych dostępnych to Yacco . Tylko tez kosztuje
 
Ten Shell RN17 żeby nie reklamować jest w galonku łoleje w cenie 29.99 zł / litr. :)

Na papierze wygląda najlepiej ze wszystkich RN17
 
Last edited:
No widzę właśnie:
Capture.JPG


Anyway, będę pytać Shella o ten olej, albo popytam zagramanicą. Jak coś się dowiem to dam znać.
 
Last edited by a moderator:
ostatnia paróweczka hrabiego Barry Kenta :)
 
Olej będzie w oficjalnej dystrybucji na alledrogo, cena nieznana. Są tylko opakowania 1l albo 200+. Ma być wystawiony po Nowym Roku. Czekam jeszcze na potwierdzenie oficjalne aprobaty Renault.
 
Back
Top