MrWalczak
Użytkownik
- Samochód
- Citroen C4 II - 1.6 HDi DV6C; Renault Trafic 2.0 dCi M9R 780
Ja nie rozumiem do końca o co tu jest wgl dylemat, prawda jest taka, że odkąd ceny paliw wyglądają tak jak wyglądają to klekot jest średnio opłacalny, w porównaniu do LPG już wgl. Tak, sam jeżdżę dieslem, ale był to świadomy wybór ponieważ w moim budżecie chcąc kupić nowsze auto jak miałem, nie było nic sensownego w benzynie o LPG nie wspominając, to wolałem w miare pewny silnik diesla nawet obarczony trochę wyższym kosztem paliwa niż psujące się benzyny@luckyboy nie nagrywałem jazdy z prędkością 80km/h u siebie, ale specjalnie dla Ciebie nagram. Myślę że +/- 10% będę miał takie samo spalanie o złotówkę tańszej benzyny i to w samochodzie który ma znacznie większe opory powietrza. ale to ma mniejsze znaczenie, bo istotą ekonomicznej (a widzę że na siłę chcesz udowodnić że klekot jest najekonomiczniejszy) jazdy jest OBNIŻESZNIE kosztów eksploatacji, a nie walka na cyferki ile litrów spala. W związku z tym policzę Ci tylko że nawet przyjmując że mój jeżdżący kiosk, spaliłby przy 80km/h 5L LPG to kosztowałoby to ok 13,5pln na 100km, podczas gdy u Ciebie przyjmując optymistycznie 2.7L/100 ON nadal byłoby to ok 19,5pln - 45% drożej. Albo inaczej - za 100pln ja przejadę 750km a Ty 500km. Z tej perspektywy klekot obecnie jest wielu przypadkach samochodów osobowych po prostu szalenie nieekonomiczny. Nawet jazda na Pb z niewielkim, udanym silnikiem turbo jest tańsza - ponieważ samochód może spalać podobnie, a Pb od kilku/kilkunastu lat jest tańsza niż On.
Co do reszty rozważań na temat niskiej prędkości podróżnej - zapraszam wszystkich mistrzów kierownicy, którzy poruszać się tylko Skami i autostradami, na przejażdżkę DK11, najlepiej na odcinku Kluczbork - Ostrów Wlkp w piątek w godzinach pracy i niech pokażą jak się jeździ takiemu zamulaczowi jak ja. W zasadzie nie powinienem tego robić, ale uprzedzę że spalanie może być waszym najmniejszym wydatkiem, ponieważ od ok 2 tygodni, na odcinku Kępno - Ostrów Wlkp (ok 45-50km) można spotkać przeciętnie 3-6 kontroli prędkości + jest 1 stały fotoradar.
Naprawdę zaprasza... a jeśli ktoś zdecyduje się jednak nie skorzystać z zaproszenia, to niech wsadzi sobie swoje osądy bardzo głęboko w . . . .