• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Filtry

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Filtry oleju do Mercedesa z silnikiem om642
Filtron i Knecht



Moje zdziwienie dotyczy rozmiaru



Knecht to ten większy filtr. Czy taka różnica ma znaczenie?
 
Ile tam jest różnicy 2mm? wszystko jest OK. Z ciekawości jaki kraj produkcji Mahle? Austia czy też już Chiny.
 
Nie masz czym się przejmować, osobiście mi lepiej się sprawuje Filtron w Mercedesie. Wysokość jak postawisz w pionie pewnie jest taka sama, różnią się wykończeniem. Knecht ma cieńszy pierścień filcowy, a Filtron pierścień plastikowy z uszczelką, który jest grubszy kosztem 1-2 mm wysokości medium filtrcyjnego. Filtron Made in Poland?
Screenshot_20221004_201006.jpg
 
Ja natomiast nabyłem filtr paliwa Filtrona. Nigdzie nie mogę znaleźć info o kraju produkcji, tylko tajemnicze made for Filtron. Jedynie na papierowym opakowaniu jest rodzimy kod kreskowy 590..., ale czy dotyczy on opakowania, jego zawartości czy obu wytworów - who knows?
 
Last edited:
Porównanie oryginalnej wielkości filtra do 1.8T z pasującym od VW Transportera.
 

Attachments

  • IMG_20221004_192013.jpg
    IMG_20221004_192013.jpg
    2,9 MB · Odwiedzin: 106
  • IMG_20221004_192102.jpg
    IMG_20221004_192102.jpg
    762,4 KB · Odwiedzin: 101
  • IMG_20221004_192114.jpg
    IMG_20221004_192114.jpg
    974,6 KB · Odwiedzin: 103
Chyba Audi filtrem powiększało pojemnośćmiski olejowej .
 
Wychodzę z założenia, że im więcej oleju w układzie, tym lepiej.
 
Jak to wpływa na ciśnienie oleju? Pamiętam że gdy miałem hondę to założenie mniejszego filtra od oryginalnego podbijało ciśnienie o ok 0.1 bar.
 
Dokładnie. Chyba by się nie zmieścił. Wymagany filtr jest i tak duży w porównaniu do innych aut.
 
A mimo to użytkownicy 1.8T pakują jeszcze większy. Ktoś wie z jakiego powodu? Co to daje?
 
Bo się naczytają internetów. Stosowanie większych filtrów jest modne w stanach. Fakt większa powierzchnia filtracyjna to duży plus tylko jak to się ma do ciśnienia. Ja zakładam taki jaki ma być i nie kombinuję. Poza tym do 1.8T było kilka rodzajów filtrów.
 
Do 1.8 bex jest większy filtr oryginalnie montowany i być może z tego powodu montują je w innych jednostkach.
A i większy filtr potrafi wyłączyć na pewien czs kontrolkę niskiego ciśnienia oleju w zajechanych silnikach do tego 10w40 i kolejne 20kkm przejedzie.
Post automatically merged:

Osobiście mam od mocniejszej wersji bex ale filtrona
 
W przypadku wielu silników może być sytuacja, że od jednego producenta będzie kilka różnych filtrów, które będzie podpowiadał "system" i które będą się od siebie różniły wielkością (czasami bardzo znacznie) a wszystkie teoretycznie pasowały. Wykoanie i spasowanie to jedno ale trzeba pamiętać, że najważniejsze sa materiały filtracyjne a ich jakość niestety nie jest za bardzo do sprawdzenia "na oko". Mann miał kiedyś taką broszurkę, w której opisywał różnice w jakości materiałów filtracyjnych i co z tego wynika.
 
@tomek evo mam podobną sytuację w 2.0 EW/DW PSA - zależnie od konkretnej wersji silnika i roku produkcji dobieraczka Purfluxa podaje LS867B lub LS923. Wiesz może, czy faktycznie różnią się czymś te filtry? Na przykład jak dam crossy na dobieraczce Manna czy Filtrona, to pokazują do obu Purfluxów ten sam zamiennik. Cena z kolei potrafi się różnić o kilka złotych, więc jeśli filtry są identyczne to wolałbym wybrać ten tańszy identyczny ;)
 
Filtr oleju Knecht/Mahle.
Poprzednia wymiana oleju filtr Knecht/Mahle produkcja Austria. Dziś kolejna wymiana również Mahle. Tym razem produkcja Chiny.
Jak widać trochę inny rozmiar czcionki na oraz bardziej matowa farba. Sam filtr jest bez zarzutu, natomiast stal z której jest wykonany jest cieńsza. Filtr jest podobny do Mann`a (W719/30) mam na myśli górną pokrywę z gwintem.
 

Attachments

  • 4.jpg
    4.jpg
    1,5 MB · Odwiedzin: 105
  • 3.jpg
    3.jpg
    3,2 MB · Odwiedzin: 98
  • 2.jpg
    2.jpg
    3,1 MB · Odwiedzin: 102
  • 1.jpg
    1.jpg
    3 MB · Odwiedzin: 95
Filtr paliwa do Volviaczka ropniaczka
Obecnie jest Purflux.
Tu porównanie poprzedniego wixa z kupioną na próbę najtańszą ashiką.

Ciekawi mnie zaworek gumowy, bo w Purfluxie go nie ma wogóle, tak samo patrząc po zdjęciach w MANN czy Filtron
A ashika i stary WIX mają.

Jakość tej gumki widać że w wixie dużo lepsza, na plus ashiki wklejka z informacją o wymianie.

A i ciekawi mnie czemu wix jest (i był przy demontażu) dosłownie czarny, prawie jak olejowy.
Ashika:
IMG_20221012_223810.jpg

IMG_20221012_223820.jpg

IMG_20221012_223749.jpg

IMG_20221012_223722.jpg

Stary WIX:
IMG_20221012_224455.jpg

IMG_20221012_224444.jpg

Porównanie zaworków z obu filtrów:
IMG_20221012_224318.jpg

IMG_20221012_224329.jpg
 
@Kevin88 u mnie Knecht/Mahle również był zawsze Austria. Tym razem Chiny. Nie podoba mi się spasowanie uszczelki i ta czerwona farba. Zapach też inny. Coś mi on przypomina. Taki smrodek typowo chińskiej gumy😛 To chyba mój ostatni Mahle będzie 😄
 

Attachments

  • 20221020_204320.jpg
    20221020_204320.jpg
    1,6 MB · Odwiedzin: 93
  • 20221020_204326.jpg
    20221020_204326.jpg
    2 MB · Odwiedzin: 87
  • 20221020_204335.jpg
    20221020_204335.jpg
    3,3 MB · Odwiedzin: 92
Back
Top