• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW e39 525i M54B25 + LPG

turbokoala

Nowy użytkownik
Samochód
BMW e39 525i M54B25
Marka samochodu
BMW e39 525i
Budżet/ile litrów
300zł / 6,5 litra
Styl jazdy
Silnik
M54B25 + LPG prawie 300k przebiegu
Data produkcji
2002
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w40
Jaki olej masz obecnie
Castrol 10w40
Witam forumowiczów.
Kupiłem w ostatnim tygodniu E39 525i. Niestety autko przez poprzedniego właściciela zalewane było Castrolem 10w40 przez ostatnie kilka wymian od 2014 roku...
Poszukuję zestawu olej + płukanka jaki powędruje do samochodu w trakcie najbliższej wymiany. Szukałem już informacji i nadal nie mam odpowiedzi bo trafiałem zarówno na opinie, żeby zalewać Valvoline 5w40(bo taki jest zalecany przez producenta) a także Shella 10w60...(przecież to się nie dogrzeje po mieście)

Po tylu latach wydaje mi się, że powinienem zostać przy 10w40 tylko jakiejś lepszej marki.
Auto często będzie na trasach gdzie obroty często powyżej 3k-3,5k rpm. Poza tym czasem lubię po prostu zakręcić wyżej ciesząc się dźwiękiem silnika.
Proszę osobę pomagającą o poprawkę na apetyt silników M54 na olej - dokładnych wartości jeszcze u siebie niestety nie znam.
Jaka marka i jaka gęstość?
 
nie lej żadnych wynalazków 10w60. Bez problemu mozesz zmienić 10w40 na 5w40, tylko poprzedź to płukanką najlepoiej porządną a nie jakąś naftą czy innym badziewiem. Skoro nie znasz samochodu oraz jego apetytu na olej proponuje ci zalać naszego poczciwego Lotosa 5w40, duzo osób go chwali , jest gruntownie przebadany i polecany. Kosztuje grosze i kupisz go byle gdzie , a więc ewentualne dolewki nie będa stanowić kłopotu. Jeśli silnik okaże się zdrowy to sobie przy nastepnej wymianie przyświrujesz cos bardziej bajeranckiego
 
Castrol to nie jest zły olej. Problem jest jedynie że źródłem. Jak chcesz mieć pewnik, musisz zapłacić, jak zapłacisz, to staje się nie opłacalny w tej kwocie.

Najpierw plukanka LM, Shell, K2 + na pierwszy interwał Lotos, Specol 5W40 i patrzymy, jakie dolewki będą. Później się zastanowimy, co dalej.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Jedni mówią że większa lepkość lepsza ja powiem że przy niższej masz logicznie większy przepływ oleju więc śmiało można spróbować 5w40 do tego jak wyżej podpowiadają dobra płukanka i będzie ok.
 
Wiekszy przepływ fajna sprawa bo chłodzi lepiej ale potrzebne jest też odpowiednie ciśnienie na panewkach by nie stykały sie z wałem.
Lepkość ma być taka jaką zaleca producent ew. o jedną klase wyżej.
To producent projektował silnik i on wie najlepiej.
 
Po pierwsze nie gęstość, tylko lepkość :) po drugie znam kilka m54, które nie biorą w ogóle oleju, także nie jest to reguła. Po trzecie płukanka, co wybierzesz zależy od Ciebie i od podejścia do samochodu, może być Mannol za 7zl, może być Oilem Relasetech Flush za 59 - która osobiście polecam ;-) olej cenowo i jakościowo fajnie wychodzi Shell Helix Ultra 5w40 👍
 
Jestem za trzymaniem się lepkości podanej przez producenta i popieram propozycję kolegów wyżej o zalaniu Lotosa albo Specola. W razie dolewek nie zbankrutujesz a po interwale zawsze możesz zmienić. Płukanka według gustu.
 
Ja też na początek zalałem lotosa i chyba zostanie dobrze sie spisuje
 
Back
Top