• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

Czytam tak sobie ten wątek i się zastanawiam... Czy jest sens kupić Ar6400 do mojego M57 w E39 skoro nie bierze mi oleju, mało pali i równo chodzi? Zdecydowany jestem na używanie Mannola Ester Diesel, lub Ar6900 D w celach prewencyjnych, ale czy zalać wpierw do baku Ar6400?
 
Można zacząć od AR6400-D i potem utrzymać czystość stosując AR6900-D ale jeśli jest wszystko OK to nie jest to konieczne bo AR6900-D z czasem sobie poradzi jeśli stan nie jest ciężki.
 
Jak wszystko jest ok to proponuje od czasu do czasu zastosować podwójną dawkę AR6900D-max- najlepiej w trasie aby wykorzystać podwyższoną liczbę cetanową. AR6900D-max to najbardziej wszechstronny dodatek do codziennego stosowania (przynajmniej z tych dobrze dostępnych i rozsądnych cenowo).
 
Jak wszystko jest ok to proponuje od czasu do czasu zastosować podwójną dawkę AR6900D-max- najlepiej w trasie aby wykorzystać podwyższoną liczbę cetanową. AR6900D-max to najbardziej wszechstronny dodatek do codziennego stosowania (przynajmniej z tych dobrze dostępnych i rozsądnych cenowo).
Swoją drogą ostatnio zaaplikowałem podwójną dawkę do Passata 2.0 tdi CR napełny bak i zrobiłem na nim prawie 1400 km (dokładnie 1372 km do tankowania zasięg wg. kompa 30 km). Jest to o tyle zaskakujące, że jak go kupiłem to z wyliczeń wyszło mi, ze komp przekłamuje (zaniża) o ok 0,5 -0,6 litra i jest to zupełnie normalne w VAG-ach (w Skodzie jest identycznie) a średnie spalanie wg. kompa na tym dystansie szacuję na ok 5,6l/100 km (składało się z kilku "tras" wiec dokładnie nie podam ale przedział z pewnością był 5,5-5,7). I jak by do tego dodać te 0,6l przekłamania to by średnia wyszła ok. 6,1l/100 km. Przy baku 70 litrów to aby przejechać 1400 km to potrzebne jest spalanie 5,0 a nawet licząc, że do baku wchodzi 75l (najprawdopodobniej wchodzi nawet ciut więcej) to i tak wychodzi 5,38l/100 km. Wniosek jest taki, że teraz mi komp nie przekłamuje (a jak już to zaniża). Nie czyściłem 6400 tylko staram się względnie często lać 6900 - czasem podwójną dawkę.
 
Podwójna dawka koryguje błędne wskazania komputera w samochodach VAG? Dzisiejsza nanotechnologia mnie zadziwia.
 
Sam się zaskakuję, po ar6400-p max i ostrym przejeździe pierwszy raz zobaczyłem tak wysokie korekty na wszystkich 6 cylindrach.. po 1.0mg/stk, gdzie wcześniej ECU ograniczał czas otwarcia wtryskiwaczy o 2-4procent.. jak to wytłumaczyć nie mam pojęcia.
 
Last edited by a moderator:
Nie wiem jak to działa czy kwestia doczyszczenia układu i dlatego prawidłowe wskazania czy kwestia lepszej efektywności spalania ale to nie pierwszy raz jak po dodatkach wskazania kompa się zmieniają. W CDTI zauważyłem też, że kompa bardzie przekłamywał w jeździe miejskiej niż na trasie i nie byłem odosobniony w tych obserwacjach jeśli chodzi o cdti/jtd. W każdym razie matematyka nie kłamie. Albo mi komp przestał oszukiwać albo do baku mi wchodzi co najmniej 85 litrów.
 
Komp zawsze bzdury pokazuje, nie ważne, jaka wersja silnikowa i rodzaj zasilania. Kalkulator nie kłamie, to jest podstawa.

składało się z kilku "tras" wiec dokładnie nie podam ale przedział z pewnością był 5,5-5,7
2.0 170\177KM? Jaka prędkość realna na trasie? Automat\Manual?
 
2.0 TDI CBBB 170 KM. Trasa do Pragi i z powrotem. Prędkośc pzrelotowa tam gdzie nie było ograniczeń 140-160 km/h do i ok 130-140 km/h w drodze powrotnej. Obciążenie do pełne (ok 550 kg) a na powrocie ok 350 kg. Reszta to drogi lokalne i miasto +trasa 120 km ekonomicznie.
 
Średnia z dystrybutora wyszła 5.5-5.7?

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Z kompa tak szacunkowo w tym przedziale. Z dystrybutora nie sprawdziłem po powrocie. Ale na baku o nominalnej pojemności 70 litrów przejechałem miedzy tankowaniami 1372 km + zasięg wg. kompa 30 km.
 
Witam, czytam Wasze forum od jakiegoś czasu ze względu na fachowe i rzeczowe podejście do tematów tutaj poruszanych. Ponadto w tym miejscu przeczytałem o dodatku Mannol Diesel Ester Additive i postanowiłem zakupić. W porównaniu do mitycznego wręcz dodatku 2T, w przeliczeniu na litr ON koszt jest śmieszny.
Zarówno w prywatnym TDCI, jak i służbowym JTD nie mogę dopatrzyć się jakichś pozytywów. Klekot głośniejszy, spadku spalania nie ocenię ze względu na zbyt wielkie rozbieżności w warunkach jazdy (różny teren, jazda od pustego po granice dopuszczalnaej DMC).
Oprócz 2-etyloheksanolu skład dla mnie egzotyczny. Być może się nie znam, wycztałem przy okazji testu jakiegoś oleju, iż ze wzglęu na skład lepsze parametry smarnościowe mogą sprawiać wrażenie głośniejszej pracy. Reasumując - może ów dodatek robi robotę, a ja wieśniacko się uprzedziłem. Niech mnie ktoś wyprowadzi z błedu, albo potwierdzi wątpliwości.
 
Z kompa tak szacunkowo w tym przedziale. Z dystrybutora nie sprawdziłem po powrocie. Ale na baku o nominalnej pojemności 70 litrów przejechałem miedzy tankowaniami 1372 km + zasięg wg. kompa 30 km.
Dużo dobrego słyszałem o tych silnikach w kwestii spalania, jak i solidności konstrukcji i póki co, wszystko wskazuje na to, że to prawda.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Mój Peugeot na mixie Archoil i Mannol spala teraz dokładnie tyle ile pokazuje komputer pokładowy. Wcześniej jednak na Archoil komputer zawyżał spalanie o 0.2-0.3/100
 
U mnie znów zaniża komputer. Jedynie że często krótkie dystansy pokonuje.Pewnie temu.
 
Ja za to moge powiedzieć że po przepaleniu baku z mixolem 1:50 i zalaniu baku z mixolem 1:200, spadło spalanie o ~0.5L/100km
 
Kurde zakupiłem następna butle AR 6900 dmax.Bede testował z Vpoverem w połowie dawki skoro wychodzi że ma tylko VPover 51 centabostera.A w czwartki cena normalnego diesla więc zero przepłacania
 
Sorki za offtop, osobiście nie mogę się przekonać do faktu, że w tym państwie dostajemy "cos" w gratisie... po prostu nie wierzę 😉
 
Liczba cetanowa V-power to ok 52-53, trochę więcej niż zwykły diesel na Orlenie czy Lotosie, ale mniej niż Verva czy Dynamic.
 
Back
Top