Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
No jak nie ma jak są dla ciężarówek, autobusów, silników stacjonarnych. Już były te normy tutaj przywoływane. To chyba takie same silniki na tej samej zasadzie działające co i w samochodzie osobowym, czy jakieś inne?? Jakby głuchy jesteś na naukowe publikacje również w tym kontekście, które tutaj przytoczyłem i sprowadzasz to do słowa marketing. To jeżeli to marketing to mało udany, bo sprzedaż tych środków w stosunku do innych u większości producentów jest marginalna. Natomiast jak zarzucasz Repsolowi Motulowi czy Fuchsowi klamstwo, bo tak należy czytać to co napisałeś, to przedstaw na to dowody, bo tak to niestety wg wiedzy ogólnej dotyczącej tego zagadnienia, to Ty mówisz nieprawdę. To że nie ma norm producentów silników i ani ACEA ani API nie bada olejów pod kątem alternatywnego zasilania w postaci gazu, to nie znaczy, że takie auta nie istnieją, że producenci olejów nie tworzą formulacji pod tego typu zasilanie i że nie mają na tym polu doświadczenia. Otóż mają i to technologia, która jest już bardzo długo w użyciu w przypadku pojazdów komercyjnych. Nic w tym dziwnego, że firmy wykorzystując wiedzę i doświadczenie, stworzyły olej specjalnie do LPG/CNG, znając prawidłowe proporcje dodatków i baz, które się nadają do tego typu formulacji i które lepiej sobie radzą z problemami spalania gazu, niż ich odpowiedniki. Płaską ziemię tworzysz, ignorujesz publikacje naukowe na ten temat, nie przedstawiając żadnych dowodów, że to co piszą w gazetach/książkach i periodykach traktującym o tym zagadnieniu jest nieprawdziwe.
No ale skoro nie bada ACEA wpływu zasilania gazem na silnik, to nie wystarczy API? Zwłaszcza w przypadku koreańskiego auta? Ponadto przeczytaj co napisałeś, że nie spełniają norm, a wszystkie spełniają.Orlen 5W-40 Gas ma tylko API SL: https://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/Produkty/Strony/PLATINUM_CLASSIC_GAS_SYNTHETIC_5W-40.aspx, więc co do norm się nie pomyliłem. Co do baz to drugi element w MSDS to najprawdopodobniej(!) grupa I albo II. Po numerze w MSDS nie da się w 100% rozpoznać substancji. To tylko odnośnik do tego rejestracji substancji jako niebezpiecznej i wymagającej pokazania - więc możliwe, że się mylę.
Analizę to raczej do propozycji, chętnych będzie pewnie trochę więc jeżeli ktoś zgłosi takiego Motula to się analizę wcześniej czy później zrobi.
P.S. - dla miłośników MSDS: PAO może być opisane identycznie jak grupa I albo II: paraffinic hydrocarbon. Numer CAS będzie inny ze względu na proces. Wiara w MSDS może czasami wyprowadzić na manowce.
Ale ja to wiem i to z 1 ręki i ze swojej analizy nie potrzebuje tego badać. Jak będziecie chcieli to wam mogę dać próbkę zużytego chociaż niecały 1k km mam dopiero na nim.@Cosmo-pp jak będzie zrzutka na analizę to dorzuć parę groszy i zobaczymy czym różni się taki motul LPG 5w40 od X-clean 5w40.
No o to mi właśnie chodziło, że jednak możesz się mylić, a wyskoczyłeś z tą API 1 tylko po to, żeby mi zaszkodzić i udowodnić, że polecam złe oleje. Jakbym był złośliwy, to bym Cię dalej grillował i bym Ci udowodnił, że nie - "możesz się mylić", ale że się mylisz i że jest to grupa II bo nikt nie miesza, kto ma trochę oleju w głowie, na obrobionej 1 oleju 5W40, chyba że ma jej w nadmiarze, ale to już temat na inną dyskusję, bo i tak tego nie zrozumiecie. Ogólnie parafiny obrobione to nie grupa pierwsza i na tym te dywagacje można zakończyć. Orlen swoje bazy mineralne opisuje tak jak w oleju 10W40 i sam je robi.Grupa pierwsza też może być obrabiana wodorem, to nie tylko oleje rafinowane bez dalszej obróbki? Skąd ten pomysł? Sądząc z opisu substancji (kolor, zawartość węglowodorów nasyconych) to może być Grupa I albo II. Jak mówię - mogę się mylić, nie uważam się za nieomylnego.
Ale to nie są teorie tylko nauka. Teorie to tutaj są i to wiele błędnych. Że np oleje C3 szkodzą silnikowi. Ciekawy jestem jak..@Cosmo-pp a Twoje teorie coraz bardziej mnie zaskakują. Odnośnie MSDS to się mylisz, na forum była o tym mowa już.
Ale jak mogą być, skoro nadal jest to olej silnikowy. O to chodzi że ma utrzymać jakość i poprawić ją w przypadku zastowajia LPG. Dlatego Specific CNG LPG jest delikatnie droższy od innych 5W40 MotulaWg mnie też nie będzie szału, formulacje będą identyczne. Można zrobić FTIR ale nie sądzę, żeby było gigantyczne różnice.
Chociaż możemy się zdziwić
Wystarczy popatrzeć po analizach zwykłego oleju, a takiego pod LPG. Na rosyjskim forum były chyba swego czasu jakieś analizy dostępne.Skąd taki osąd, że to marketing - dowody na to
To że jest przeznaczony i tak jest napisane w karcie produktu (gdzie jest też często napisane że jest również do biopaliwa) to oznacza, że zastosowanie tego oleju, nie przyniesie nieprzewidzianych konsekwencji dla użytkownika w przypadku stosowania alternatywnego paliwa, a nie że jest to produkt zoptymalizowany pod użycie LPG. Nikt nie twierdzi, że nie można albo nie powinno się stosować olejów dobrej jakości z LPG.
Natomiast jeżeli masz auto na gwarancji, to musisz taki olej stosować jak przewiduje książka gwarancyjna. Potem, to już Ty odpowiadasz za ten dobór.
W silnikach zasilanych gaźnikiem, to o ile instalacja była dobrze ustawiona, to mieszanka zawsze była za bogata, bo w przeciwnym wypadku szybko padały zawory/głowica. Co prowoduje, że było dokładnie niż jak piszesz. Do tego silniki zasilane gaźnikiem miały dużo mniejszą moc kw z 1l pojemności, dużo mniejszą dokładność spalania mieszanki. Stąd co najwyżej dopalała się mieszanka w rurze wydechowej, jak jej za dużo tłok wypchnął.
Zresztą można znaleźć wypowiedź dyrektora technicznego Total na ten temat. Który zaleca stosowanie ich olejów do LPG
Dlatego Specific CNG LPG jest delikatnie droższy od innych 5W40 Motula
Że np oleje C3 szkodzą silnikowi. Ciekawy jestem jak..
Przy tych parametrach i dodatkowo pełnosyntetyczne PAO to raczej ciężko o taki olej, a przynajmniej nie przychodzi mi żaden do głowy.Pod katem stosowania oleju do LPG/CNG itp. opierajac sie o zalecenia MB 226.9, nie wyrozniajaca sie norma, z reguly wystarczy ACEA Oil Sequences, lecz:
Sulfated Ash <= 1
HTHS >= 3,5