• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Akumulatory- własne doświadczenia pozytywne/negatywne

dobra .jest jedna luka w tym rozumowaniu. roznica procentowa spadku napiecia na akumulatorach roznej pojemnosci w stosunku do pradu ładowania.

jesli ladujemy 14.4 z alternatora to fajnie jest wiedziec czy nawiekszym aku spadnie do 12,5 a na mniejszym do 12.0 czy np do 11.8. powniewaz roznica miedzy aku jest 0.5-0,7V czyli relatywnie malo (o ile taka bedzie bo jak bedzie mniejsza to jeszcze bardziej kueje moja teoria) w stosunku do roznicy napiec naladowanego akumulatora do napiecia alternatora tj ok 12,6V do 14,4V czyli 1,8V

Ogolnie najlepiej by sprawdzic jaki jest spadek napiecia po odpaleniu na obu aku bylo by wiadomo czy roznica jest znaczaca czy pomijalna w stosunku do roznicy napiec naladowanego do napiecia alternatora
 
a sa jakies zalety wzgledem zwyklego?
https://akubiz.biz/artykuly/9-Artykuly/360-AGM-kontra-EFB-i-klasyczne-akumulatory-rozruchowe.html

Nie wiem czy ktoś na własnym przykładzie sprawdził czy wytrzymałość EFB jest większa (bo napisać można wszystko, a z artykułu wynika, że dużo bardziej wytrzymałe niż zwykłe).
Ważniejsze raczej, aby sobie przed każdą zimą dobrze doładować prostownikiem takie aku.

Ja bym wziął na Twoim miejscu EFB i pojemność taką jaką zaleca producent, ewentualnie +10%. Kwestia jaką masz podstawkę i co tam zmieścisz.
Ja tak zrobiłem u siebie, ale dopiero druga zima mija, więc za mało aby coś oceniać.

Co do OE, to prawda. Na pierwszy montaż idą lepsze aku, z uwagi na normy jakie muszą być spełnione przez producenta (a normy narzuca producent auta). Swoją drogą można czasem trafić na OE aku z VW na allegro.
Zresztą były one w testach i wypadły bardzo dobrze. A co do wytrzymałości (bo tego nikt nie bada), to sam się przekonałeś.
 
podstawke mam taka ze wejdzie kwadratowa 62-64Ah i prostrokątna 74-78Ah
originalnie bylo cos koło 61Ah. wiec 78EFB to koło 20% roznicy. teraz mam 74 zwyklego kwasiaka varty i wcale dupy nie urywa.

bede bral odlewana amege
zwykle kwadratowe sa 62 -63 a efb 65
lub prostokatne 74-75 a efb 78

wiec wybor tak naprawde miedzy 65Ah albo 78 Ah
 
Byłem wczoraj w sklepie z akumulatorami zeby sprawdzic swój , gdyż na wysokim mrozie nie do końca ładnie odpalał . Okazuje się że mam oryginał BMW agm i jest to Aku z pierwszego.montazu 2007 rok , jestem w szoku
 
@Wojt słyszałem, że te akumulatory z pierwszego montażu spokojnie wytrzymują 7-8 lat, a przy delikatnym użytkowaniu to 14 lat też mnie bardzo nie dziwi. Wszystko zależy od sposobu eksploatacji, ale te akumulatory z pierwszego montażu są powszechnie uznawane za bardziej wytrzymałe
 
@Karopir, coś w tym jest. W C3 1.4 HDi z 2010 roku jest akumulator od nowości wobec czego miałem pewne obawy czy da radę uruchomić silnik w ostatnie mroźne dni i okazało się, że po 3 dniach stania samochód bez problemu zapalił przy - 17 st. C. Tak więc akumulator ma jeszcze dość znaczną sprawność. Nie dziwię się że oryginalny aku w BMW @Wojt jest sprawny. Z własnego doświadczenia wiem, że kupione na wymianę akumulatory zazwyczaj kończyły swój żywot po 3, a najdłużej 6 latach. Tak więc ich jakość jest niższa. Dotyczy to zresztą również innych podzespołów i części zamiennych.
 
Obawiam się , że jeśli go ci kolesie w sklepie swoją cudowna maszyna nie postawią na nogi to już długo nie pożyje , ale 14 lat to jest mega wynik
 
okazało się , że mój aku jednak konczy bieg i żaden szaman mu już raczej nie pomoże. Zbieram sie mentalnie do zakupu nowego.
Ale mam jeszcze jedno nietypowe pytanie , może ktos obeznany się znajdzie . Otóż tata zajechał mi za pomoca pastucha elektrycznego prawie nieużywany akumulator. Dziki ziemniaków nie zjadły ale aku na śmietnik . Żartowałem , nie można wyrzucac do śmieci !!!!
Jakiego typu zasilanie najlepiej sie sprawdza w taikich urządzeniach ?
 
Nie zgłębiałem tematu. Teść miał jakieś trafo i prąd z sieci. Wujas zaś używał aku chyba od ciężarówki.
 
Seria ZAP Silver. Polska produkcja, dobre parametry. Mam już czwarty taki akumulator w rodzinie i nigdy nie było problemów. Raz tylko jak w Hondzie skończył się alternator to tak wyładował aku że był do wywalenia. Obecnie w Maximie mam 65A już leci mu szósty rok i ma się świetnie. Nawet jak ostatnio dwa miesiące temu zostawiłem lampkę w środku zapaloną to po całej nocy i całym dniu odpalił. Co prawda ciężko ale przejechałem 10 km i go nie ładowałem więcej. Lata nadal bez problemu w mróz -12 jaki był przez ostatnie 3 dni.
 
Ja mam na oku zap standart, calcium-calcium,
Ktoś używał
 
Kolega ma i sobie chwali ale dopiero rok . Najważniejsze żeby akumulator był świeży. Ja zawsze robiłem tak że szedłem do sklepu i zamawiałem akumulator taki którego nie było na stanie . Na przykład jak była na stanie 60AH który stał pół roku od daty produkcji, to zamawiałem 65AH żeby był nówka . I to samo poleciłem koledze z tym właśnie standardem. U mnie ZAP-y są sprzedawane w Agromie .
 
Czyli musze podjechać do agromy w Skierniewicach i spytac sie czy wogole mają coś
 
Ja miałem standard ca/ca. Zwarcie na którejś z płyt po 2.5 roku od produkcji, zawsze doładowany. Nie polecilbym nawet wrogowi
 
Tydzień temu kupowałem akumulator dla siebie i rozmawiałem z moim zaprzyjaźnionym sprzedawca , powiedział że kiedyś handlował zapami i były świetne , aż w pewnym momencie zaczęły się problemy , bardzo dużo reklamacji , wszystko dosłownie kilka tygodni po zakończeniu gwarancji. Zupełnie jakby ktoś to złośliwie robił , szybko zrezygnowali ze sprzedaży
 
Ja mam na oku zap standart, calcium-calcium,
Ktoś używał
Bierz ukraiński, mój Oberon trzyma po 1.5 roku parametry ponad etykietę.
20210126_162850.jpeg
 
Mam same pozytywne doświadczenia z tymi akumulatorami. Mój poprzedni samochód sprzedałem koledze z byłej pracy a tam też był ZAP silver. Auto rozbiła jego córka jakiś czas temu ale akumulator miał chyba 7 lat i cały czas super odpalał. Może faktycznie coś się zmieniło. Lepiej faktycznie nie ryzykuj , chociaż złego słowa na te akumulatory nie powiem.
 
Spróbować mogę, do Piastowa mam blisko, spróbuję kupic prosto z "fabryki".
 
Last edited:
Nawet jak ostatnio dwa miesiące temu zostawiłem lampkę w środku zapaloną to po całej nocy i całym dniu odpalił.
Mnie Banner Powerbull odpalił po ponad tygodniu z lampką w środku (praca zdalna, czasem przez tydzień lub dłużej nie zaglądam do auta/garażu) Chwilę mi zajęło dojście czemu tak się wahał.
 
Panowie, może ktoś mi podpowie:

w F30 328i padł mi akumulator. Fabryczny, z kwietnia 2014 roku, 90AH 900A AGM. Wybrałem Vartę G14 wg konfiguratora na ich stronie, jednak jest to 95AH 850A. Akumulator muszę zakodować to wiem, ale zastanawia mnie fakt zmiany pojemności akumulatora - otóż w komputerze samochodu zakodowany jest 90AH. W aplikacji którą posiadam (bimmercode) nie mogę wybrać innej opcji jak 90AH albo 105AH. Czy to będzie miało jakiś wpływ, że w aucie zakodowany jest 90, a fizycznie będzie 95?
 
Back
Top