• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Riken to budżetówka Michelina, coś jak nasze Kormorany.
Jeszcze jest Taurus do tej trójki, identyczne wzory bieżnika.

Pozdrawiam,
 
Dzięki Panowie za wszystkie opinie. Kwestia jeszcze jak to wygląda z Waszego doświadczenia, jeśli chodzi o ciśnienie w oponach XL. Pompujecie takie jak do standardowych opon zgodnie z instr. czy coś więcej ?
 
@Anduin ja mam oba komplety w Alfie XL i pompuje do maksymalnego obciążenia. Letnie są wtedy trochę twardsze niż przy minimalnym, a w zimówkach praktycznie nie czuć różnicy. Producent samochodu, w moim wypadku, z resztą sam zaleca pompowanie opon zimowych o 0,3 bara powyżej wartości nominalnych.
To też zależy od gumy. W subaru legacy IV 2.5 GT miałem Uniroyal Rainsport 3 i też 215/45 R17 i też XL. Tam ile bym nie nabił, to opona sprawiała wrażenie bardzo miękkiej.
Dbaj o to żeby ciśnienie nie było za niskie w stosunku do wartości znamionowych, a opony na pewno posłużą Ci dłużej.
 
Hej i witam wszystkich starych wyjadaczy!
muszę wydać grube hajsy i przychodzę po radę do znajomych olejowych maniaków :)
x3 4x4 oponki całoroczne się zużyły i muszę się szarpnąć na nowe.
tył 255/45/18 przód 235/50/18 głównie jazda do pracy dziennie 4x 8 km + ew. trasy
Nie mogę za dużo porównać w tych rozmiarach więc na razie myślę o :

1) Goodyear Vector 4Seasons
2) Bridgestone Weather Control A005
3) Michelin CrossClimate+
Mój faworyt to nr 3.
Żyję na Podhalu, koszty każdej z tych opon są podobne
 
@Navi pisaliśmy na Priv i zgubiłem wiadomość gdzie gdzie używasz gl auta . Wiec z tych opon Michal odpada bo gdybys mieszkał nad morzem to tak . Michal to typowa opona na suchy i mokry asfalt . Bridgestone tez za bardzo się ze śniegiem nie lubi .
 
Last edited:
@MarcinM-Lbn Sory Marcinie ale napisałem ci wyraznie na priv ze podhale :p za dużo tych opon i pieron wie co wybrać czy nie kupić 2 felg itd. człowiek normalnie zagubiony :p
 
@Navi Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 ci polecam. Ja też mieszkam na Podhalu. [40km od zakopanego] Mam samochód z napędem na przednie koła i porównanie do Nokianów. Nie widzę różnicy. Opony w śniegu dają rady. Ja polecam, nie są tanie ale robią robotę na śniegu ,mokrym. Nie mam zbyt dużego doświadczenia w oponach wielosezonowych. Kolega też ma Contintale wielosezonowe i też chwali. Ale kiedyś mieliśmy wspólny podjazd i moje GY w śniegu lepiej się sprawiły. Tyle że mamy inne samochody.
 
Last edited:
x3 4x4 oponki całoroczne się zużyły i muszę się szarpnąć na nowe.
A jakich używałeś do tej pory ? (te które się zużyły..)
 
1) Goodyear Vector 4Seasons
2) Bridgestone Weather Control A005
3) Michelin CrossClimate+
Mój faworyt to nr 3.
Żyję na Podhalu, koszty każdej z tych opon są podobne

A ja bym właśnie nr 3 odrzucił i wybierałbym między 1 a 2. Sam śmigam teraz drugą zimę na Goodyear Vector Gen-2 i opona jest kapitalna. Gen-3 jeszcze została poprawiona. A005 to podobno też udany model. Ja mam zaufanie do Goodyeara bo jeszcze mnie nigdy nie zawiódł. Latem śmigam na GY AS5 i też jest super ;)
 
Hej i witam wszystkich starych wyjadaczy!
muszę wydać grube hajsy i przychodzę po radę do znajomych olejowych maniaków :)
x3 4x4 oponki całoroczne się zużyły i muszę się szarpnąć na nowe.
tył 255/45/18 przód 235/50/18 głównie jazda do pracy dziennie 4x 8 km + ew. trasy
Nie mogę za dużo porównać w tych rozmiarach więc na razie myślę o :

1) Goodyear Vector 4Seasons
2) Bridgestone Weather Control A005
3) Michelin CrossClimate+
Mój faworyt to nr 3.
Żyję na Podhalu, koszty każdej z tych opon są podobne
M CC+ TO NAJGORSZY WYBÓR !
na śniegu ślizgają , za. To Goodyear 4season gen 3 trzymają , może ciut gorsze drogi hamowania na suchym id M CC+.

Rozważ najnowsze Vredestein Quartac kierunkowe, mieszanka na polimerach obniża spalanie i wydłuża eksploatację , a w najnowszych testach jest druga tuż za Goodyear gen 3 pierwszy.
Jak jeździłem na aquartac 5 i sobie chwaliłem , 90 tys km na komplecie, zostało 4,5/5 mm.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
M CC+ TO NAJGORSZY WYBÓR !
na śniegu ślizgają , za. To Goodyear 4season gen 3 trzymają , może ciut gorsze drogi hamowania na suchym id M CC+.

Rozważ najnowsze Vredestein Quartac kierunkowe, mieszanka na polimerach obniża spalanie i wydłuża eksploatację , a w najnowszych testach jest druga tuż za Goodyear gen 3 pierwszy.
Jak jeździłem na aquartac 5 i sobie chwaliłem , 90 tys km na komplecie, zostało 4,5/5 mm.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
Quatrac pro mam w a4 b8 w rozmiarze 245/40/18, DOT 19, zrobiłem 30 tyś km. .. przy ostatnich opadach śniegu, systemy trochę musiały pomagać ale ogólnie stwierdzam, że dało się bezpiecznie jeździć. W drugim samochodzie, a3 mam Klebery quadraxer 2 w rozmiarze 225 45 17 DOT 20 i zrobione 5 tyś km, i powiem szczerze, że lepiej sobie ta opona radzi niż quatrac. Jeżdżąc na kleberze, czuje się jak na oponie zimowej. Także mogę z czystym sumieniem polecić obydwie opony, ze wskazaniem na klebera.
 
Nic dziwnego. Kleber bardzo dobrze wypada w testach na śniegu. Gorzej na mokrym, a na suchym też nie lepiej
 
Quatrac pro mam w a4 b8 w rozmiarze 245/40/18, DOT 19, zrobiłem 30 tyś km. .. przy ostatnich opadach śniegu, systemy trochę musiały pomagać ale ogólnie stwierdzam, że dało się bezpiecznie jeździć. W drugim samochodzie, a3 mam Klebery quadraxer 2 w rozmiarze 225 45 17 DOT 20 i zrobione 5 tyś km, i powiem szczerze, że lepiej sobie ta opona radzi niż quatrac. Jeżdżąc na kleberze, czuje się jak na oponie zimowej. Także mogę z czystym sumieniem polecić obydwie opony, ze wskazaniem na klebera.
Quartac Pro to inna opona asymetryczna z przeznaczeniem do dużych suvów , inny bierznik i przeznaczenie i nasz dwa różne auta, głównie masy.

Quartac to nowa bez pro i bez 5 , to opona kierunkowa z przeznaczeniem do mniejszych kompaktów czy crossover , i jest dostępna tylko w rozmiarach 15" i 16" . Jako jedyna całoroczna ma zastosowanie zimowe lamele w środkowej części bierznika.
Dlatego napisałem , że Goodyear 4 season w teście był na1 miejscu, 2 miejsce Quartac, a M CC+ 4 miejsce .
A wspomniany Kleber 7 miejsce .


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Quartac Pro to inna opona asymetryczna z przeznaczeniem do dużych suvów , inny bierznik i przeznaczenie i nasz dwa różne auta, głównie masy.

Quartac to nowa bez pro i bez 5 , to opona kierunkowa z przeznaczeniem do mniejszych kompaktów czy crossover , i jest dostępna tylko w rozmiarach 15" i 16" . Jako jedyna całoroczna ma zastosowanie zimowe lamele w środkowej części bierznika.
Dlatego napisałem , że Goodyear 4 season w teście był na1 miejscu, 2 miejsce Quartac, a M CC+ 4 miejsce .
A wspomniany Kleber 7 miejsce .


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

Ale on napisał że szuka 18" ...
Quatrac 15" - 16"
Quatrac Pro 17" - 20"
 
Podawanie wyników testów opon w rozmiarze 195 lub 205 mija się z celem , bo wyniki są całkowicie inne od szer opon które @Navi ma w samochodzie .
W rozmiarze 235/55/17 najlepsza Conti . Za nią goodyear vector gen 2
Kolejny test 235/60/18. GY vector 4 suv gen 2 nr 1 Conti brak w teście
235/55/19 Conti nr 3 ten sam GY gen 2 nr 4

255/55/28 najlepsza bridgestona A005 evo
Conti nr 4. GY gen 3 nr 6, GY gen 2 nr 8
 
Dziękuje Panowie, wpadną a005 evo jak i na tył 255/45 tak i na przód 235/50
 
Back
Top