• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Seat Leon 1.4TSI 150kM

Adrid

Nowy użytkownik
Samochód
Fiat, Tipo, 1.4 T-jet 120kM
Marka samochodu
Seat Leon FR kombi
Budżet/ile litrów
200/5
Styl jazdy
Silnik
1.4 TSI 150kM
Data produkcji
2016
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Longlife III 5W-30
Witam,
tworzyłem niedawno jeden z tematów dot. oleju do silnika i sporo się dowiedziałem, więc czas na kolejny. Ostatnio wraz z dziewczyną nabyliśmy nowy samochód - Seat Leon z 2016r opcja FR z silnikiem 1.4TSI 150kM. Proszę doradźcie jaki olej wlać do tego silnika. Samochód był robiony w ASO i z tego co widziałem to lany był olej na tą chwilę Longlife III 5W-30, ale wiem że od 2020 są to oleje Shellowe - jakoś nie jestem do nich przekonany. Raz jeszcze proszę o pomoc :)
 
Spokojnie, możesz lać nowy VW LL III 0w30. Jak są jakieś uprzedzenia (bezpodstawne moim zdaniem), to dobrze spisują się Mobil 1 esp 5w30, czy nawet tani Texaco ProDSV 5w30. Miałem w swoim 1.4 tsi wszystkie 3 oleje, różnicy w pracy nie widzę/nie słyszę, zużycie oleju na 8 kkm Texaco niecałe 200 ml, Mobil w ogóle, OE VAG na razie ma przejechane 4,5 kkm, ale widzę stan bez zmian od wymiany.
 
Wczoraj sprawdzałem erwin'a i są w nim oleje naszych producentów, czyli Lotos Synthetic 504507 i Orlen MaxExpert V (poza nim jest Orlen pro i 2 oleje na niemiecki rynek).
Proponuję MaxExperta, który niebawem będzie u nas analizowany.
Za około 80pln masz olej o potwierdzonej jakości VW, który w zupełności wystarczy na 10 tys km.
Mozesz również stosować inne, droższe smarowidła, jak koledzy tutaj proponują.
 
Last edited by a moderator:
Nie masz co się bać nowego oleju OEM 0w30 LL ale jeśli nie musisz od razu zmieniać oleju poczekaj jakiś czas. Na forum pojawi się analiza i wtedy wszyscy będziemy wiedzieli co tam na prawdę siedzi.
Pytanie jaki masz budżet? Jeśli wysoki to możesz wlać Eurol FS 0w30, Ravenol VSW 0w30 a jeśli niższy to chłopaki wyżej już podali.
Może warto było by zrobić płukankę przed wymiana oleju na nowy.
 
A ja bym lał klasykę do tego silnika czyli Mobil 1 ESP Formula 5W30. Dobry olej, ogólnodostępny, na dobrej bazie, tańszy niż OE VW a tak naprawdę przy temperaturach jakie teraz są w Polsce różnica między 0W30 a 5W30 jest marginalna i praktycznie nie odczuwalna dla silnika.
 
Spróbuj lotosa 5w30 504/507,cena nie wygórowana a olej dobry.
Najwyżej wcześniej zlejesz i silnik zostanie przepłukany jak nie będzie pasował w co wątpie.
 
A ja bym lał klasykę do tego silnika czyli Mobil 1 ESP Formula 5W30. Dobry olej, ogólnodostępny, na dobrej bazie, tańszy niż OE VW a tak naprawdę przy temperaturach jakie teraz są w Polsce różnica między 0W30 a 5W30 jest marginalna i praktycznie nie odczuwalna dla silnika.
A ten mobil jaką ma bazę? Ostatnio dużo dobrego się słyszy o olejach tego producenta
 
Eurol fs 0w30
Volkswsgen 0w30
Mobil ESP 5w30
Orlen kosztuje 115 zl/5l, cena 80 zł jest myląca.
Cena Mobila i Volkswagena jest podobna, Volkswagen jest trochę tańszy, a nie droższy.
Jesli chodzi o składy:
Mobil
Gtl 30-40%
Pao 1-5 %
Estry 1-5 %
Volkswagen:
Gtl 70-90%
Eurol
Pao 35-50%.
 
Nikt nie wymienił Specols Spec Premium C3VW 504/507 5W30 a to najprawdopodobniej najlepszy z Polskich olejów spełniający tą norme. PAO szacunkowo 20-30% , najnowszy pakiet dodatków i niewygórowana (choc wyższa od Orlenu czy Lotosa) cena.
 
Back
Top