• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Renault Master 3.0 dci

tagan

Użytkownik
Samochód
Audi a5 2.7 tdi, a6 2.7 tdi 249/480
Marka samochodu
Renault Master
Budżet/ile litrów
Nie wiem
Styl jazdy
Silnik
3.0 dci
Data produkcji
2006
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Chyba 5w40
Jaki olej masz obecnie
10w40 castrol
Świeżo zakupiony Renault 3.0 dci 140 koni. Przebieg 349 tys. Poprzedni właściciel zalewał 10w40, na forum Mastera zalecają bardziej 5w do tego silnika. Co robić ?? Przechodzić na 5w40 czy zostać na 10w...
 
Jak przytrzymam gaz to kopci tylko przez chwile na poczatku i to tez tylko przy mocnym dodaniu. Podczas jazdy nie widze zeby kopcił. Dzisiaj pojdzie do mechanika na diagnostykę i zobaczymy co to moze byc
 
To wg mnie nie masz się co za bardzo przejmować. Po prostu silnik najświeższy nie jest i po gwałtownym dodaniu gazu chwilę trwa zanim się wszystko poustawia i mieszanka będzie jak trzeba.
 
Polecam jeszcze użyć k2 diesel go lub k2 diesel dictum, wlać dwie puszki na bak paliwa,lub podłączyć bezpośrednio do pompy paliwa. Powinno pomóc.
 
To wg mnie nie masz się co za bardzo przejmować. Po prostu silnik najświeższy nie jest i po gwałtownym dodaniu gazu chwilę trwa zanim się wszystko poustawia i mieszanka będzie jak trzeba.
Każdy diesel bez DPF FAP puszcza tzw. "bąka" przy dodaniu gazu, z powodu nadmiaru paliwa względem powietrza. Im bardziej są zużyte wtryskiwacze, tym ciemniejszy bak.
 
Nie do końca prawda. Miałem Alfę 166 2.4 JTD i po gruntownym serwisie silnika nie dymiła nawet przy nagłym wciśnięciu buta w podłogę. Ale miała nowe wtryski, nowe turbo, częściowo nowy dolot (bo stary popękał), całą resztę porządnie wyczyszczoną i uszczelnioną.
 
Mi za to puszczą bąka tylko na wysokim biegu i przy okolicy 1500-2000obr, jak załącza się turbina.
 
Nie do końca prawda. Miałem Alfę 166 2.4 JTD i po gruntownym serwisie silnika nie dymiła nawet przy nagłym wciśnięciu buta w podłogę. Ale miała nowe wtryski, nowe turbo, częściowo nowy dolot (bo stary popękał), całą resztę porządnie wyczyszczoną i uszczelnioną.
Dokładnie.
D5 ojca bez DPF nie puszczał ani chmurki, nawet przy maksymalnym wciśnięciu gazu.
Co najlepsze wtryski fabryczne poza jednym, a dolot też fabryczny bo kolektor aluminiowy i nie miał jak popękać :p
Niestety przy ok. 420 tysiącach wtryski się poddały i teraz stoi spokojnie w oczekiwaniu na regenerację, bo dymi już przy 1500 obrotów 😥
Turbo też już się kończy. Wytrzymało po regeneracji 140 tysięcy i pluje olejem strasznie.
 
Powinno, bez przepływki sterownik przechodzi w nastawy domyślne i zwykle dla bezpieczeństwa jedzie na bogatej dawce.
 
Zależy jak ta przepławka była uszkodzona bo zwykle w tym silniku objawia się to utratą mocy i trudnością z odpaleniem a nie kopceniem ale kopcenia w wyniku uszkodzonej przepływni też nie można wykluczyć. Z odpiętą przepławką też nie powinno kopcić.
Inna sprawa to stary diesel może kopcić i przy większych obciążeniach czy przegazówce jest to w miarę normalny objaw. Zależy jak bardzo kopci i jak długo.
Jak po wymianie przepływki objaw nie zniknął to zmień filtr paliwa i wlej coś dobrego na układ wtryskowy. Ja polecam Archoila AR6400d-max bo jest bardzo skuteczny ale być moze coś tańszego też zda egzamin . Nie polecam tych najtańszych preparatów bo zwykle mają bardzo niską skuteczność i potem ktoś pisze, że zastosował preparat i nie pomogło ale po innym lepszym mogło pomóc. I jak sie czyści wtryski to warto też dodać coś na smarowanie wtrysków po tym jeśli preparat nie zawiera takich dodatków.
Jak już zalejesz to przegoń go porządnie w trasie. Ten przebieg to chyba mało realny jest. Mój miał ponad 800 tys. i praktycznie bezdymny był nawet przed regeneracją wtryskiwaczy i z uszkodzoną przepływką.
Daj znać czy rozwiązałeś problem.
 
Właśnie nie koniecznie problem ustał bo wali dyma tylko mniej. Mechanik twierdzi ze moze byc kupa sadzy w rurach i tłumiku. Po wymianie przeplywki napewno zrobil sie troche żywszy, aktualnie wiecej stoi niz jezdzi ale od przyszłego tygodnia powinno sie to zmienic :)
Aaa, wtryski pod komputerem pokazują niezle korekty 3 bardzo blisko 0, a jeden 0.20
 
Zależy jak ta przepławka była uszkodzona bo zwykle w tym silniku objawia się to utratą mocy i trudnością z odpaleniem a nie kopceniem ale kopcenia w wyniku uszkodzonej przepływni też nie można wykluczyć. Z odpiętą przepławką też nie powinno kopcić.
Inna sprawa to stary diesel może kopcić i przy większych obciążeniach czy przegazówce jest to w miarę normalny objaw. Zależy jak bardzo kopci i jak długo.
Jak po wymianie przepływki objaw nie zniknął to zmień filtr paliwa i wlej coś dobrego na układ wtryskowy. Ja polecam Archoila AR6400d-max bo jest bardzo skuteczny ale być moze coś tańszego też zda egzamin . Nie polecam tych najtańszych preparatów bo zwykle mają bardzo niską skuteczność i potem ktoś pisze, że zastosował preparat i nie pomogło ale po innym lepszym mogło pomóc. I jak sie czyści wtryski to warto też dodać coś na smarowanie wtrysków po tym jeśli preparat nie zawiera takich dodatków.
Jak już zalejesz to przegoń go porządnie w trasie. Ten przebieg to chyba mało realny jest. Mój miał ponad 800 tys. i praktycznie bezdymny był nawet przed regeneracją wtryskiwaczy i z uszkodzoną przepływką.
Daj znać czy rozwiązałeś problem.
@tomek evo na ile litrów najlepiej zalać ten ar6400?
 
Back
Top