• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Kojarzę, kotwica to był żart .

W hybrydach by baterie naładował hamowaniem rekreacyjnym z takim ciężarem .

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Pamiętam jak jechałem kiedyś autokarem.
Kierowca prawie zawsze hamował retarderem.
A że to był stary model, to mu tylko ręka chodziła w przód i w tył obok kierownicy ruszając dźwignią.

Ale fakt, oszczędność hamulców znaczna.
No i przy długim zjeździe pomaga w hamowaniu zestawem tak żeby nie ugotować hamulców zasadniczych.
Jak wsiadam do auta po jeździe autobusem to chcę hamować dźwignią wycieraczek
 
Mi już przeszło hamowanie wycieraczkami.

20211024_000225.jpg
 
Kojarzę, kotwica to był żart .

W hybrydach by baterie naładował hamowaniem rekreacyjnym z takim ciężarem .

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
W Gdyni większość autobusów komunikacji miejskiej jest elektryczna, z hamowania baterie ładują, a górek też nie brakuje.
 
Po to są hybrydy/bv, by odzyskać energię .

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Kojarzę, kotwica to był żart .
Jak byłem mały, to myślałem że jak zaciągasz dźwignię ręcznego w samochodzie, to na drugim końcu pod podłogą wychodzi hak i wbija się w ziemię 😆

Kilka razy słyszałem na żywo amerykański jake brake
 
ja wczoraj zmieniłem koła na zimowe - z ciekawości robiłem pomiar przyspieszenia 0-100 km/h przed wymianą i po - na letnich równo 1 sekunda wolniej.

Letnie 235/40 R18 Continental Sport Contact 3
Zimowe 215/55 R16 Pirelli Sotto Zero 3

łączny przebieg dla w/w opon to 66 tys. km od lutego 2016 roku.

Letnie poszły już na śmietnik, pomimo tego że bieżnik wyglądał jeszcze całkiem przyzwoicie, tak guma nosiła już widoczne ślady spękania, coś jak pomarszczona skórka pomarańczy, na mokrym asfalcie już było słabo.

Zimowe mają bieżnik ok. 6 mm.
Przy jakim silniku taka różnica?
Ważyłeś może oba koła?
 
Kilka razy słyszałem na żywo amerykański jake brake
Napewno DAF 95.500 z silnikiem cummins, Magnumka z silnikiem Mack i Jelcz C424 z silnikiem Detroit Diesel miały ten hamulec.
Taka szczypta ameryki w europie lat 90-tych.
Post automatically merged:

Jak wsiadam do auta po jeździe autobusem to chcę hamować dźwignią wycieraczek
emoji6.png
Tu mi przychodzi na myśl pewna historia.
Otóż w tramwajach typu 2N i 5N w Łodzi montowano przy remontach przez pewien czas kierownicę zamiast korby nastawnika.
Odeszli od tego, bo się okazało, że były przypadki kiedy motorniczy chciał z przyzwyczajenia "ominąć" przeszkodę, skręcił w prawo tą kierownicą i przyspieszył zamiast zahamować.
 
@Janciak123 z tą kierownicą w tramwaju to chyba jakiś prima aprilis 😉
Jeśli dobrze kojarzę to te tramwaje miały dwie korby. Żadna nie była umiejscowiona centralnie. Jaki sens montować tam kierownicę 🤔
 
Ja wszystko robię przy, a nawet w aucie. Chociażby piszę posty 🤪

Odpaliłem maszynę żeby podładować baterie. Dopatrzyłem się, że opony przednie mam Kmax Gen-2. 🙂

Doleję płynu chłodzącego bo wyskoczył komunikat o niski poziomie.
20211024_103503.jpg
 
Nie rozkręcajcie sie przy tych pracach bo niedzielna praca w g.... sie obraca.
 
Jeśli dobrze kojarzę to te tramwaje miały dwie korby. Żadna nie była umiejscowiona centralnie. Jaki sens montować tam kierownicę 🤔
Ale ta lewa odpowiadała za jazdę jak i hamowanie elektrodynamiczne.
I to właśnie o nią chodzi zapewne.
tą kierownicą w tramwaju to chyba jakiś prima aprilis 😉
To opowieść zasłyszana podczas zwiedzania zajezdni Brus. Nie twierdzę że jest absolutnie prawdziwa.
 
Przy jakim silniku taka różnica?
Ważyłeś może oba koła?
mój Ford z podpisu, kół nie ważyłem ale letnie zdecydowanie czuć że cięższe przy przenoszeniu. Myślę że ta różnica wynika ze zużycia opon letnich względem zimowych i być może też po części z szerokości opony 235 do 215, nie wiem czy waga koła ma jakieś znaczenie.
 
W tygodniu zaczęły się pojawiać problemy z rozruchem silnika i jazdą na zimnym silniku w Golfie - szarpania i wypadania zapłonu. Po wstępnej selekcji i diagnostyce okazało się że zaczęły przepuszczać gaz wtryskiwacze powyżej 0.8 bar póki nie nagrzały się, dokładnie 2 cylinder. Najpierw zalewały na postoju silnik, a później podczas pracy na benzynie był jeszcze wtryskiwany gaz.

Dziś odebrałem nową listwę i w weekend dokonam wymiany.
received_412435323826799.jpeg
 
Tylko 35tys km, pracowały z dwoma filtrami fazy lotnej (bulpren + odstojnik AGC Twister).
 
Back
Top