• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatek oleju 2T do ON

Ja stosuje olej 2t mixol s, w stężeniu 250-500ml na bak 50l,
Co do wrażeń, to silniki (1.4 i 1.6 hdi) pracują bardziej miękko, spalnie spadło o jakies 0.5L na 100km, spaliny pachną inaczej,pewnie lepiej spala sie ON, w 1.4 hdi spadlo zadymienie.
 
Spaliny pachną olejem
 
ale czyści i smaruje,jedynie minimalnie obniża liczbę cetanową
 
Może smarować, ale na pewno nie optymalizuje procesów spalania.
 
Dawka rozpuszczalnika i tyle, to samo zrobi flaszka z budowlanego w brudnym silniku ale cywilizowane dodatki dedykowane do CR zawierają jak najmniej takiej chemii.
 
@luckyboy
to jak wytłumaczysz,że przy dodawaniu oleju 2t zmniejsza się ilość zanieczyszczeń w spalinach?
tu jest źródło
Olej wydłuża proces spalania. Poza tym:

Kolejnym parametrem charakteryzującym właściwości oleju napędowego jest High Frequency Reciprocating Rig (HFRR) opisujący własności smarne paliwa. Im mniejsza wartość HFRR badanej próbki, czyli mniejszy współczynnik tarcia, tym lepsza smarność. Badania jak w przypadku liczby cetanowejprzeprowadzono na niemieckim portalu motoryzacyjnym.Wnioski nie są jednoznaczne, HFRR dla oleju wzorcowego wyniosła 238 μm a dla próbek z dodatkiem dwóch różnych olejów 2Twartość wyniosła 178 i 256 μm[14].Wobec powyższego w zależności od zastosowanego oleju 2Twłasności smarne paliwa są różne,można je polepszyć lub pogorszyć
 
ale czyści i smaruje,jedynie minimalnie obniża liczbę cetanową
Oliwa z oliwek też ale nie jest do CRDI.

Wiele jest opowieści o cudzie 2T ale wielu w CRDI musi potem stosować rozpuszczalnik na krótko w listwę, inni mają problemy z SCV, na zimę trzeba depresator bo parafina z oleju mineralnego się wytrąca itp itd.

Dobra zabawa ale czy warto?

Kompozycja pakietu do CRDI zajmuje lata i kosztuje sporo na testy, nawet składniki od różnych dostawców różnie służą w mieszankach a czasami jeden inhibitor w dawce rzędu ppm wywala do kosza całą pracę, proporcje składników są krytyczne dla przejścia testów nie tylko dawkowanie finalnego produktu.
 
@mowczar, link na operze nie działa.
Popraw proszę.
Może lepiej załączę plik. Roboczo nazwałem go "Olej 2t w ON", ale jego prawdziwy tytuł to:
"Wpływ zanieczyszczeń w oleju napędowym na funkcjonalność pracy wtryskiwaczy paliwa w systemie Common Rail" autorstwa panów
Andrzej Suchecki, Tomasz Knefel, Jacek Nowakowski
 

Attachments

  • Olej 2t w ON Suchecki A, Knefel T, Nowakowski J.pdf
    1,2 MB · Odwiedzin: 197
W zasadzie to mamy jednego zwolennika oleju 2T w ON. Reszcie forumowiczów chyba nie musisz niczego udowadniać.
 
No dobra,ale to przez 30000km jak jeżdżę na on+2t w ilości od 125ml do 1l na bak, i jakos nie zauważyłem pogorszonych właściwości, a wręcz minimalnie mniejsze spalanie i zredukowane zadymienie za autem
 
No dobra,ale to przez 30000km jak jeżdżę na on+2t w ilości od 125ml do 1l na bak, i jakos nie zauważyłem pogorszonych właściwości, a wręcz minimalnie mniejsze spalanie i zredukowane zadymienie za autem
Z tego artykułu wynika, może nie wprost, ale z innych opublikowanych w sieci opracowań naukowych wprost, że cynk dodany do olejów 2T jako środek przeciwzużyciowy i obniżający tarcie, w procesie spalania tworzy twarde osady na końcówce wtryskiwaczy zmiejszając ich światło i zaburzając rozpylanie. Zmniejszona średnica powoduje mniejszą ilość przepływającego paliwa - stąd zapenie można zaobserwować niższe zużycie paliwa. Proces ten następuje stopniowo i jest rozciągnięty w czasie. Więc, na zasadzie "gotowania żaby" nie odczujesz tych zmian. Dopiero na hamowni może się okazać że ubyło parę/paręnaście kuców.

Dodam jeszcze jeden artykuł, który trochę namiesza "Zagadnienia smarności ciekłych paliw silnikowych" autorstwa panów S. Oleksiaka i Z. Stępienia.

Z tego artykułu wynika, że biododatki (estry metylowych kwasó tłuszczowych) znajdujące się w sprzedawanym na stacjach oleju napędowym w ilości 7%, w zupełności spełniają a nawet przekraczają normy poziomu smarności HFFR. Co więcej, dowodzą że już 1% zawartości tychże estrów w paliwie zapewnia w większości przypadków odpowiedni poziom smarności.
 

Attachments

  • OleksiakS_ZagadnieniaSmarnosci.pdf
    594,7 KB · Odwiedzin: 115
No dobra,ale to przez 30000km jak jeżdżę na on+2t w ilości od 125ml do 1l na bak, i jakos nie zauważyłem pogorszonych właściwości, a wręcz minimalnie mniejsze spalanie i zredukowane zadymienie za autem
Masz tam dpf?
 
Back
Top