• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Środki do czyszczenia DPF

marrley71

Użytkownik
Samochód
Volkswagen Passat 2.0 TDI BMP
Witajcie, mam rozterki więc może pomożecie dojść do ładu.
Mam Passata B6 2.0TDi BMP (140km, pompowtrysk). Pokazuje 280kkm, mam dpf, jeżdżę głównie autostrada, ale niezbyt długie odcinki - 20-30km.
Dpf nie daje o sobie znać, w sensie kontrolek nie zapala, ale po podpieciu do komputera pokazuje parametr "carbon mass" (jak rozumiem masa popiolu) 84/60, z czego wnioskuję, że jest pełny.
Kupiłem środek K2 DPF cleaner do podania przez czujnik bezpośrednio na filtr i przepalenia. Ma to szanse zrobić coś z tym popiołem?
Ma ktoś doświadczenia z tego typu preparatami?

Pozdrawiam
 
Żaden siuwax nie usunie popiołu ! Popiół się nie pali ! Ten siuwax K2 jest do poprawy wypalania sadzy węglowej,a nie popiolu powstałego w skutek wypalania sadzy.
Tylko i wyłącznie na maszynę i ciśnieniowo wypłukać , to jedyna skuteczna mwtoda.
Sa warsztaty ktore maja urzadzenia , wymontowują DPF , podpinają do maszyny , a wylot jest do pojemnika , sadze potem sa utylizowane , a nie do rowu.

Poszukaj sobie warsztatu w okolicy na stronie dobry mechanik i ciesz się bezawaryjną jazdą.

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
@marrley71 masz już dpf "pełny". Wg wyliczen komputera wyszło, że popiół (produkt uboczny wypalania sadzy) zapełnił już cala uzytkowa przestrzeń w dpf i nie ma już miejsca na gromadzenie sadzy do wypalania.
A te wszystkie srodki do czyszczenia dpf w sprayu (k2 i inne) to chyba powstały, zeby je kupowali niezaznojomieni w temacie klienci.
 
Carbon mass to trochę myląca nazwa (masa węgla?), ale faktycznie chodzi o popiół ("ash"). Komputer przelicza go na podstawie przebiegu i zużycia paliwa. Tu nie pomoże żadna chemia wlana do baku. A jedynie wyciągnięcie filtra i czyszczenie hydrodynamiczne lub wymiana filtra, a następnie zakodowanie masy popiołu na 0.
 
Last edited:
Ja kupiłem jetchem dpf super spray. Co prawda do DPF ale ludzie czyszczą i katalizatory (producent też o tym wspomina) Miałem użyć w sobotę ale pozginało mnie choróbsko i temat będzie podjęty w kolejną sobotę.
Żeby było jasne- nie spodziewam się efektu wow ale i katalizator mam w miarę czysty.
 
Zamiast wydawać kasę na jakieś psikacze, poszukaj firmy co by Ci wyczyściła dpf. Warto też sprawdzić czy wszystko ok z układem wtryskowym i turbo żeby nie było że auto mocno kopci i zabije szybko dpf.
 
Ja kupiłem jetchem dpf super spray. Co prawda do DPF ale ludzie czyszczą i katalizatory (producent też o tym wspomina) Miałem użyć w sobotę ale pozginało mnie choróbsko i temat będzie podjęty w kolejną sobotę.
Żeby było jasne- nie spodziewam się efektu wow ale i katalizator mam w miarę czysty.
Musialbys sie zaglebic w to, jak zbudowany jest dpf.
Po spaleniu sadzy powstaje popiół. Popiół zostaje juz na stałe w dpf.
Zeby to zobrazowac: palisz w piecu węglem (sadza), po spaleniu powstaje popiół, który trzeba z pieca usunąć ręcznie.
Nie da sie popiołu usunąć po prostu zalewając dpf chemia.....
 
Wiem jak działa dpf, ja mam benzyniaka więc temat popiołu odpada.
 
Dzięki za odpowiedzi. Czy nawet jeżeli na puszce piszą, że czyści popioły to w to nie wierzyć? Nie zmoczy ich jakos i dzięki temu po odpaleniu nie wypluje?
No i sedno pytania. Skoro kliner nie działa, to czy muszę już oddawać do mycia skoro filtr nie wykazuje żadnych problemów, nie wyświetla kontrolek, wypala się normalnie, muszę już oddawa do czyszczenia, czy czekać, aż cokolwiek zacznie się dziać?
 
Przy tym przebiegu oddaj juz do czyszczeniw, bo pewnie roznice cisnien sa duze.
DPF jest za zbudowany "zeby zlapac" te zanieszczyszczenia i ich nie "wypuszczać", wiec sam popiół nie wyleci z DPF.
 
To taki generyczny schemat, ale uswiadamia na czym to polega. W koncu popiół zajmuje prawie cala przestrzeń przeznaczona na sądzę i interwaly pomiedzy wypalaniem sie zmieniejszaja. Jak widzisz tez, popiół sam nie ma jak "wyleciec", bo trafia w "slepy zaułek".
Screenshot_2023-02-19-11-57-44-719_com.android.chrome-edit.jpg
 
Tak czy inaczej @marrley71 sprawdź Wynns DPF. Kosztuje relatywnie niewiele a daje chłopak radę. Po połowie baku, gdzie akurat w tym okresie jeździłem głównie po mieście, okres od ostatniego wypalania u mnie wydłużył się do 415km....

Sami sobie odpowiedzcie czy działa
 
@Kizashi ale co ma w nim działać? Popiołu nie usunie z DPF zaden wtrysniety preparat.
Przy przebiegu 280tys. km lepiej sprawdzic roznice cisnien przed i za DPF i wg tego wyniku prawdopodobnie "wyprać" DPF.
Jego pojemność jest zajęta przez popiół i nie ma miejsca na sądzę.
 
Popiołu nie, ale od 3 lat mam taki sam jego poziom - 20%... dziwne nie?
 
Te środki do DPF to raczej prewencyjnie mają działać. Obniżając punkt zapłonu sadzy spowalniają jego zapychanie się (ewentualnie przeczyszczą katalizator/wydech).
To tak jak z przytoczonym przykładem pieca na węgiel. Owszem, popiół usuniesz już tylko ręcznie, nie zniknie magicznie, ale kompletniejsze spalanie i odpowiednia temperatura jak i jakość samego węgla sprawiają, że tego popiołu mniej się tworzy.
 
puche wyciagnac, zatkac koniec, wlac ta chemie/chemia do kominkow/ i wezem z woda wyplukac ten popiol do wiadra czy cos, mysle ze polowe napewno sie usunie a koszt bedzie niski dodatkowo te maszyny mocne cisnieniowe moga uszkodzic wklad
 
@sprajt2 a skąd pawelus ma to wiedzieć, jak dobrze go wyczyścisz? Sam zdecyduj, bo widzę z twoich wpisów, że za każdym razem gdy ktoś opisze swoje odczucia, to ty jesteś na nie ...
 
N9e wiem czy dziękować, czy nie, odwiedliiscie mnie od pomyslu robienia czegokolwiek przy tym dpf. Popatrzylem za to jaka roznica cisnnien wychodzo i doszedlem do wniosku, ze wcale nie jest tak zle. Na postoju 2-5mBar, podczas jazdy 30-50, podczas pelnego obciążenia 200-250. Na wczoraj od ostatniej regeneracji 470km, Wiec chyba jewzcze mam kilka kkm do czyszczenia. Co do zapełnienia popiolem, doczytalem sie, ze w passacie te carbon mass jesr wyliczane ze wzoru- przebieg x spalanie x 0,004569 (dlaczego ryle, to nie znalazlem:)). Dodatek do paliwa dpf też wlalem, ale roznocy nie poczułem.
 
@sprajt2 a skąd pawelus ma to wiedzieć, jak dobrze go wyczyścisz? Sam zdecyduj, bo widzę z twoich wpisów, że za każdym razem gdy ktoś opisze swoje odczucia, to ty jesteś na nie ...
Bo po "praniu" dpf nalezy ustwic w komputerze poziom zapelnienia DPF popiołem. I po praniu w specjalizujacej sie tym firmie sprawdza sie cisnienia, przeplywy, jesli wychodza porownywalnie do parametrow pustego fabrycznego dpf, ustawia sie 0 gram. I komputer pozniej biorac tez ten parametr pod uwage ustawia interwaly wypalania.
Po wypraniu dpfa wężem ogrodowym nie jestes w stanie okreslic ile gram popiolu usunąłeś z dpf, nie sprawdzisz przepływów itp. Więc co wpiszesz do ECU? 0g?
Co wiecej, jesli juz jest ktoś w stanie sam wymontować DPF, to zamiast weza ogrodowego i chemii, ktora kosztuje okolo 100zl, lepiej go zawieźć do firmy, ktora go wypierze, da na to papier z wynikami i wezmie za to okolo 400-500 zl. Myślę, ze to nie sa duze pieniądze za serwis DPF z przebiegiem okolo 300 tys km. Opony kosztuja więcej.
 
Back
Top