• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Środki do czyszczenia układu paliwowego - czy zlikwidują dymienie?

Moim zdaniem jedynie można patrzeć na zadymienie pod obciążeniem, jak już dymi na wolnych obrotach to dramat.
 
Wkręcanie na postoju na 5000 obr to nie jest obciążenie?

W czasie normalnej ludzkiej jazdy czytaj 2,5-3k obr nie widać za autem najmniejszej chmurki.
 
raczej nie usuniesz czegoś, co odkładało się XX lat w przeciągu jednego baku czy by to było paliwo lotnicze czy inne specyfiki. Dobry stan techniczny się utrzymuje a nie w drodze chemio-terapii.
 
Dobry stan techniczny to łany przez lata ON premium na markowych stacjach, a później B0 i dodatki.

Raczej to już znaczny przebieg i naturalne zużycie.
 
dobry stan, to min. regularna wymiana filtrów, bo nawet na "najpewniejszej" stacji można spotkać gorszą partię paliwa
 
Czasami już nawet drugi raz
 
Tutaj nie wiem jak pierwszy właściciel ale od przebiegu 280 000 nie były ruszane
 
Czyżby to było legendarne 140KM 2.5 TDI R5? Takim dymkiem nie przejmował bym się. Ewentualnie sprawdzić kąt wtrysku.
 
W miarę tanio i agresywnie, ale jeszcze bezpiecznie to Amsoil ADFCN po pół butelki pod rząd i ostro w palnik.


Na pewno do sprawdzenia wtryskiwacze i ich przelewy.


Mimo wszystko w dalszej kolejności posprawdzałbym parametry turbo, sprawność egr, być może nawet kompresję jeśli jest łatwy dostęp i zajrzeć do cylindra.

A łańcuch nie jest rozciągnięty?
 
Pasek i jest całkiem nowy 50 000km
EGR i jego chłodnicę będę musiał przeczyscić porządnie.
W zeszłym roku czyściłem sam zawór.
Ciśnienie doładowania i inne parametry sobie mogę podejrzeć VIDA a wtryski to już chyba trzeba szarpnąć na stół.
Nie wiem na ile korekty są wiarygodne bo równie dobrze może walić w przelew
 
Po dobrej chemii wyjdzie prawdziwy stan wtryskiwaczy bo usuniesz Ew czynniki zakłócające.

Po filtrze paliwa poznasz moc 😎🤣
 
Az szkoda purfluxa za 90zł z nalotem 10 000 w kosz.
Pięknie pasuje z swoją jodełką i jakość wykonania naprawdę fajna.
Post automatically merged:

Po dobrej chemii wyjdzie prawdziwy stan wtryskiwaczy

No właśnie po zimie był filtr nowy plus Eurol 0,5 litra do zalewania filtrów, a teraz 0,5l Liqui Moly 2666 wypalony w trasie.

Zastanawiam się czy to nie od Cetan-R i za dużej ilości 2-EHN może dymić, ale raczej starałem się nie przedawkowywać
 
Może. Cetan R ma skład owiany nutka tajemnicy ale z pewnością zawiera 2-EHN.
Post automatically merged:

Filtrem nie przejmuj się :)
Tez pare razy purfluxa miałem - bdb gracz na rynku.
 
W końcu OEM paliwa Volvo = Purflux
Teraz polecimy taniej czyli Filtron albo UFI.
Wcześniej, tj. przed purfluxem był WIX czytaj Filtron i było wszystko cacy.
 
Last edited:
Hehe są lekkie jaja
Paliwo Carrefour + 1:500 Kleen-Flo 963
Pogmerałem przy odmie, dolocie i teraz:
View attachment 16919
Moim zdaniem lepiej niż było.
Mam w planach dojechać te wtryski do 500kkm.
IMG_20230424_192813.jpg

Do tego taki zestaw i dokupie jeszcze coś innego czyszczącego do wypalenia w trasie (moze amsoil) i na koniec STP z ferrocenem żeby przeczyścić wydech.
Po czym wrzucę jakiś markowy filtr paliwa i będziemy obserwować.
 
Zauważyłeś jakieś zmiany podczas stosowania KF 963?
 
Back
Top