• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Środki do czyszczenia układu paliwowego - czy zlikwidują dymienie?

JNC_946

Użytkownik
Samochód
Volvo
Doszedłem do wniosku, że w samochodzie starszego jest ostatni moment na czyszczenie układu paliwowego.
Dym pojawia się, jeśli "przegazuje" na biegu jałowym po przekroczeniu 3,5-4k RPM, więc moim zdaniem to wtryski.
Przebieg mają już konkretny i nie były ani razu regenerowane.

W czasie jazdy nie kopci bo rzadko kiedy przekracza się te 3,5 tysiąca.
W końcu po to jest turbodiesel, żeby jechał z dołu.

Więc myślę, że chemia da radę coś zdziałać.
Nie jest to tragiczne dymienie i nie spodziewam się też cudownego uzdrowienia jak filmikach z udziałem TEC 2000.
Mój plan na pierwszy rzut - wymiana filtra paliwa i ten dodatek
1637587489757.png

Po wypaleniu tego baku na następny chcę zalać AR6400-D czy też Tunap 984.
1637587691104.png
1637587715814.png


I teraz pytanie do @wlyszkow czy warto przed tym znów zmienić filtr paliwa,
czy może zanieczyszczenia które wypłuka LM z odcinka Bak - Filtr będą na tyle niewielkie, że nie stanowi to przeszkody dla kolejnej porcji chemii.

Z góry dzięki za podpowiedzi
 
Wielu się nad tym zastanawia ale nie słyszałem aby był kiedykolwiek problem z filtrem po dodaniu dodatku czyszczącego jeśli filtr jest wymieniany zgodnie z zaleceniami producenta auta
 
Zaws
Doszedłem do wniosku, że w samochodzie starszego jest ostatni moment na czyszczenie układu paliwowego.
Dym pojawia się, jeśli "przegazuje" na biegu jałowym po przekroczeniu 3,5-4k RPM, więc moim zdaniem to wtryski.
Przebieg mają już konkretny i nie były ani razu regenerowane.

W czasie jazdy nie kopci bo rzadko kiedy przekracza się te 3,5 tysiąca.
W końcu po to jest turbodiesel, żeby jechał z dołu.

Więc myślę, że chemia da radę coś zdziałać.
Nie jest to tragiczne dymienie i nie spodziewam się też cudownego uzdrowienia jak filmikach z udziałem TEC 2000.
Mój plan na pierwszy rzut - wymiana filtra paliwa i ten dodatek
View attachment 9396
Po wypaleniu tego baku na następny chcę zalać AR6400-D czy też Tunap 984.
View attachment 9397View attachment 9398

I teraz pytanie do @wlyszkow czy warto przed tym znów zmienić filtr paliwa,
czy może zanieczyszczenia które wypłuka LM z odcinka Bak - Filtr będą na tyle niewielkie, że nie stanowi to przeszkody dla kolejnej porcji chemii.

Z góry dzięki za podpowiedzi
 
Przy każdej wymianie filtra zalewam go tym dodatkiem i co kilka tankowań dodaję do zbiornika LIQUI MOLY 5156 PRO LINE oprócz tego przy każdym tankowaniu dodatek do paliwa ( w tej chwili AR 6900-D MAX ) no chyba ze jest czwartek i tankuję V POWER

 
Po wypaleniu tego baku na następny chcę zalać AR6400-D czy też Tunap 984.
Są jakieś wieści z przeprowadzonego testu? Jestem ciekawy, ponieważ dzisiaj wlałem do samochodu taty również AR6400 D-Max. Przebieg ponad 400 tys również kopci więc zanim zostaną wymienione końcówki wtrysków chciałem sprawdzić czy AR w ogóle coś zadziała.
 
Mi przedstawiciel firmy Protec zalecił natychmiastową wymianę filtra paliwa po użyciu ich preparatu do czyszczenia układu paliwowego. Wymiana filtra paliwowego przed użyciem środka czyszczącego nie ma sensu.
 
Z mojego doświadczenia, nie za bardzo zmniejszają ale pewnie zależy to też od stanu silnika. Póki się nie samemu nie sprawdzi to nic się nie dowie ;)
Moje 1.6 tdci na zwykłym ON bączy bardzo podobnie zarówno po zastosowaniu AR6400 jak i unik+. Trudno powiedzieć czy to bąk fabryczny, czy bardziej zużyciowy (~220kkm).
W dalszych planach Tunap zalewamy do filtra ale z tym to jeszcze trochę muszę poczekać bo wymienia się całą puszkę ...
Z moich obserwacji, na dymienie bardziej wpływa to co się przepada.
 
Właśnie zalany pyszniutki Lotos Dynamic z zawartością FAME < 0,1 czyli B0
Tylko że do Berlina trochę daleko
 
Last edited:
Wczoraj tato przejechał pierwsze 300km z Archoilem i dzisiaj rano byłem przy pierwszym odpaleniu po nocnym postoju. Tato był bardzo zdziwiony, że na wolnych obrotach jak jest zimny delikatnie kopci a do tej pory były kłęby dymu. Ciężko mi będzie opisać, czy Ar działa bo ani nie jeżdżę tym autem ani nie mieszkam z rodzicami ale czasami pożyczam busa więc wiem dokładnie jak było i będę mógł porównać za jakiś czas po wyjeżdżeniu tej mieszanki czy wzrósł moment w dolnym zakresie obrotów i czy dymienie się zmniejszyło.
 
Z mojego doświadczenia, nie za bardzo zmniejszają ale pewnie zależy to też od stanu silnika. Póki się nie samemu nie sprawdzi to nic się nie dowie ;)
Moje 1.6 tdci na zwykłym ON bączy bardzo podobnie zarówno po zastosowaniu AR6400 jak i unik+. Trudno powiedzieć czy to bąk fabryczny, czy bardziej zużyciowy (~220kkm).
W dalszych planach Tunap zalewamy do filtra ale z tym to jeszcze trochę muszę poczekać bo wymienia się całą puszkę ...
Z moich obserwacji, na dymienie bardziej wpływa to co się przepada.
Te TDCI tak walą sadzą, że trudno wywnioskować co ją powoduje. Z własnych obserwacji: po dłuższej jeździe w ruchu miejskim (na granicy obrotów czyszczenia łopatek turbiny) ze dwa buchy i względny spokój (zasłona dymna widoczna dla drajwera). Przyspieszanie pod obciążeniem (jadąc za TDCI które obserwuję): wali czarną sadzą, która na tyle szybko się rozprasza, że nim dotrze do wysokości tylnej szyby - nie ma po niej śladu - drajwer nie zauważy).
Diagnoza po setkach wertowanych stron naszych i obcojęzycznych:
- ten typ tak ma,
- nie do końca dopracowany program w ECU (podobno cuda po wgraniu nowszych map).
 
Modyfikacja paliwa trochę zmienia postać rzeczy. Co do aktualizacji map to nawet nie wiem, że jest taka opcja, poza "niefabrycznym" tuningiem.
Kolor spalin określił bym nardziej jako brązowy. Stąd określenie: bąk. ;)
Po dłuższej jeździe miejskiej, mocniejsze przyspieszenie i na zwykłym paliwie powstaje brązowe krematorium widoczne w lusterku 😈.
Jak już się przedmucha to trudniej jest to powtórzyć. Także obserwacje mamy praktycznie te same.
 
To tak przy wymianie filtra paliwa wlałem w obudowę Eurol Diesel Clean Direct.



p3132873_900_900.jpg

Teraz będzie zabawa w dolewanie cetan-R bo niby też coś tam ma podczyścić.
Jak skończę Cetan-R to pewnie będzie wlany AR-6400D albo któryś tunap.
 
Oj coś nie polubił się cetan-R z silniczkiem.
300km trasa zrobione
Na plus zdecydowanie łatwiej odpala, to fakt.
Ale przy wkręceniu na 4-4,5 tysiąca pojawia się malutki dymek.
Co do różnicy w mocy, to raczej na granicy błędu pomiarowego.

 
U mnie w tdiku i przy wtrysku pośrednim negatywnych skutków nie odnotowałem, a wręcz przeciwnie.
@JNC_946, w jakim dawkowaniu lałeś?
 
Niestety życie weryfikuje optymistyczne założenia, ewentualnie jest jakaś inna przyczyna.
Auto ma 440 000 na fabrycznych wtryskach i niestety jest coraz gorzej.

Wypalony w trasie bak B0 + LM 2666 a teraz zalany BP zwykły ON + Cetan-R w proporcji na oko (1:1200-1:1000) i niestety efekt jak widać.

View attachment 13399

Może @wlyszkow albo @Pedros zaproponują coś jeszcze silniejszego niż ten LM, ewentualnie bez regeneracji/wymiany wtryskiwaczy już się nic nie ugra, a problem będzie się tylko i wyłącznie nasilał...
Post automatically merged:

Niestety życie weryfikuje optymistyczne założenia, ewentualnie jest jakaś inna przyczyna.
Auto ma 440 000 na fabrycznych wtryskach i niestety jest coraz gorzej.

Wypalony w trasie bak B0 + LM 2666 a teraz zalany BP zwykły ON + Cetan-R w proporcji na oko (1:1200-1:1000) i niestety efekt jak widać.

View attachment 13399

Może @wlyszkow albo @Pedros zaproponują coś jeszcze silniejszego niż ten LM, ewentualnie bez regeneracji/wymiany wtryskiwaczy już się nic nie ugra, a problem będzie się tylko i wyłącznie nasilał...
 
Back
Top