• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Świece zapłonowe i żarowe

Do tej pory jeżdżę na podstawowych świecach i wymieniam co 30k km, jednak podczas następnej wymiany szarpnę się na irydy, jeśli są dostępne do mojego silnika. Co prawda wymiana jest bajecznie prosta, ale chcę spróbować. Jesteście w stanie określić tak bardziej z praktyki ile średnio wydłużają się przebiegi między wymianami przy irydach w stosunku do standardowych świec?
 
ile średnio wydłużają się przebiegi między wymianami przy irydach w stosunku do standardowych świec?
2-3 razy. Ale to najmniej ważny, przynajmniej dla mnie, efekt.
 
Wolnossące silniki na ogół mają 120 000 na świecach irydowych. W mocniejszych turbo może być mniej. U mnie po 120000 km żal wyrzucać, świeca nie ma śladów zużycia eletrod i trzyma fabryczny luz. Dużo zależy od czystości/szczelności cylindra no i spalanie detonacyjne rujnuje świece błyskawicznie.
 
Skoro świece mogą zmieniać wolne obroty to tak sam dodatki do paliwa. U mnie dodatki tego nie czynią więc u na świece nie mam co liczyć. W pewnym sensie żałuję, że kupiłem zwykłe zamiast irydowych. Mogłem odpuścić sobie wymianę świec w ASO, poczekać do przebiegu 60kkm. Teraz szkoda wymieniać ponownie.
Potem jeździłem z skanerem Ap200 i na czerwono mam grzałkę sondy lambda, a ta ma wpływ na dawkę paliwa.
Tzn do 1A jest w normie, ona 1,05 do 1.07 pokazuje, ciekawostka jest czujnik temp oleju -30⁰ .

Przy 120 tys km byla regulacja zaworów .
Po niej auto jechało wzorowo , nic nie szarpało, z dołu ciągnął lepiej , silnik ciszej, tak do 2 tygodni , a potem znowu szarpnięcia i słabszy w dole obrotów.

Co się zmieniło ? -:zadałem to pytanie mondralińskiemu z ASO ... On nie wie.
Otórz ilość powietrza w cylindrach się zwiększyła...tak na chłopski rozum prowadzi do sondy lambda .

Muszę z nim pojechać do speca od elektroniki , sam komputer dla naszego Lublina tworzył od podstaw .
Dariusz Łata .

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
@Bodex daleko masz do Wrocławia?
 
Stosował ktoś świece irydowe z Kamoki ?
Jakieś opinie?
 
Ostatnio zmieniłem w Fordzie świece, OE Ford na takie same. Produkcja Japan, podejrzewam że może to byc Denso. Na poprzednich zrobiłem 40 tys. km na LPG, czułem przy bardzo dynamicznej jeździe że zaczynało mi już auto przerywać, dlatego zmieniłem. Po wymianie przerywanie całkowicie ustąpiło. Mam zamiar zmniejszyć w przyszłości interwał wymiany na 30 - 35 tys. km.

Do LPG przy każdym tankowaniu dodawałem AR6200 w proporcji 5 ml na 40 litrów gazu. Do paliwa początkowo AR6900 P-Max, potem Oilsyn Petrol Power DNA.
 

Attachments

  • Screenshot_2023-05-27-21-15-07-461_com.whatsapp.jpg
    Screenshot_2023-05-27-21-15-07-461_com.whatsapp.jpg
    1,2 MB · Odwiedzin: 66
  • Screenshot_2023-05-27-21-13-59-930_com.whatsapp.jpg
    Screenshot_2023-05-27-21-13-59-930_com.whatsapp.jpg
    532,2 KB · Odwiedzin: 63
  • Screenshot_2023-05-27-21-14-05-466_com.whatsapp.jpg
    Screenshot_2023-05-27-21-14-05-466_com.whatsapp.jpg
    562,1 KB · Odwiedzin: 57
  • Screenshot_2023-05-27-21-14-18-913_com.whatsapp.jpg
    Screenshot_2023-05-27-21-14-18-913_com.whatsapp.jpg
    588,8 KB · Odwiedzin: 57
  • Screenshot_2023-05-27-21-14-08-887_com.whatsapp.jpg
    Screenshot_2023-05-27-21-14-08-887_com.whatsapp.jpg
    673,1 KB · Odwiedzin: 62
  • Screenshot_2023-05-27-21-14-12-097_com.whatsapp.jpg
    Screenshot_2023-05-27-21-14-12-097_com.whatsapp.jpg
    754,6 KB · Odwiedzin: 65
  • Screenshot_2023-05-27-21-14-22-330_com.whatsapp.jpg
    Screenshot_2023-05-27-21-14-22-330_com.whatsapp.jpg
    727,5 KB · Odwiedzin: 67
  • Screenshot_2023-05-27-21-14-35-583_com.whatsapp.jpg
    Screenshot_2023-05-27-21-14-35-583_com.whatsapp.jpg
    718,9 KB · Odwiedzin: 66
  • Screenshot_2023-05-27-21-14-39-152_com.whatsapp.jpg
    Screenshot_2023-05-27-21-14-39-152_com.whatsapp.jpg
    618,6 KB · Odwiedzin: 61
  • Screenshot_2023-05-27-21-14-47-872_com.whatsapp.jpg
    Screenshot_2023-05-27-21-14-47-872_com.whatsapp.jpg
    741,5 KB · Odwiedzin: 72
  • Screenshot_2023-05-27-21-14-51-829_com.whatsapp.jpg
    Screenshot_2023-05-27-21-14-51-829_com.whatsapp.jpg
    743,1 KB · Odwiedzin: 67
  • Screenshot_2023-05-27-21-14-59-497_com.whatsapp.jpg
    Screenshot_2023-05-27-21-14-59-497_com.whatsapp.jpg
    535,3 KB · Odwiedzin: 69
irydowe z Kamoki
Ja trzymam się zasady, że albo irydowe NGK i Denso, albo jeśli coś innego - to platynowe albo zwykłe. Ale może szczęście Ci dopisze. Jeśli jednak nie, to pęknięty izolator potrafi zryć gładź w kilka sekund.
Do paliwa początkowo AR6900 P-Max, potem Oilsyn Petrol Power DNA.
To nie są czasem te dodatki z innej dyskusji, które zabijają świece osadem żelaza? Na zdjęciu tak to wygląda.
 
Przecież to czuć, ale nie musisz temu wierzyć. A jak się chcesz przekonać to zapraszam wkręcimy stare świece a potem nowe i się przejedziemy
Przede wszystkim nie dość, że czuć to i ślepy na diagnoskopie zauważy różnicę.
 
@ozzy1979 nie mam takiego skomplikowanego przyrządu jakim jest diagnoskop. Ja piszę odczucia takie jakie czuję pod butem gdy wciskam gaz. Auto zrobiło się bardziej elastyczne do 2 tysięcy bo powyżej tej wartości nie czuć różnicy względem starych świec. Spalanie też się nie zmieniło tak jak piszą w opisach, że powinno się zmniejszyć o jakąś wartość.
 
Kupiłem NGK jutro wymieniam irydowe, zobaczę czy szarpanie na wolnych obrotach zniknie
225169ece5bb0f483a1bc986063252f9.jpg
10a4d392a59ba58cd178d222993c1aac.jpg


Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Witam!
Co sądzicie o wyglądzie tych świec? Nowe, po przejechaniu około 400km, w zasadzie trasa jednym ciągiem. Zastanawia mnie taki jakby "zuzel", spiek, na jednej ze swiec, ale tylko w jednym miejscu... Ogólnie to nie ma żadnych objawów, tak tylko przypadkowo z ciekawości sprawdziłem, a tu takie coś... Pacjent to Harley Davidson FLHRC Road King z 2017 roku, 9 tys mil przebiegu.
 

Attachments

  • 20230716_115602~2.jpg
    20230716_115602~2.jpg
    522,1 KB · Odwiedzin: 71
W Harrym zawsze miałem książkowy kolor jelenia. Tylny cylinder był minimalnie jaśniejszy zawsze, ale nigdy nie było takiej różnicy. Ewidentnie coś jest nie tak -za bogata mieszanka, za zimna świeca, wypadanie zapłonów lub przy tej lewej świecy już popuszczają pierścienie. W cylindrze sucho?
 
@MC Subi
Ta lewa to właśnie tylny cylinder. Kompletnie żadnych objawów niewłaściwej pracy, silnik jak nowy. Może po prostu olać to albo jeździć i obserwować.
 
Last edited by a moderator:
Raczej obserwować, jeśli to za dużo benzyny - przytrą się pierścienie.
Nie lałeś jakiś dodatków do benzyny? Chemia do czyszczenia układu paliwowego daje taką zeszkloną piankę właśnie.
 
Hmmm... Dodatków nie, ale lałem V-power racing 100, właśnie z myślą, żeby się przeczyścił, bo Harry stał ponad rok, a wcześniej też był użytkowany okazjonalnie.
 
Last edited by a moderator:
Back
Top