• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Żarówki

Matko boska... P=UxI=U^2/R=I^2*R.
 
Halo, bodex, te wszystkie +100% itd mają 55W. Prund jest ten sam. Poniżej prawo Ohma w najprostszej postaci :p
245051431_276902477529409_6612852705741967858_n.jpg
 
Żeby żarówka dawała większy strumień świetlny przy tej samej mocy, należałoby podnieść jej skuteczność świetlną. Teoretycznie można to zrobić poprzez podniesienie temperatury żarnika, ale to kosztem trwałości, która wtedy poleci na pysk. Inaczej się nie da. I tylko tak. Zaś jakieś dopiski typu +100% to bzdet. Skuteczność świetlna halogenu to 22-27 lm/W. Przyczym 25-27 lm/W to zazwyczaj żarówki tzw przewoltowane o krótkiej żywotności. I tyle w temacie. Cytując Łowcę Androidów - "płomień, który świeci dwa razy mocniej, gaśnie szybciej", czy jakoś tak.
 
Generalnie, aby odbiornik prądu pobierający taką samą ilość mocy mógł mocniejszy/ bardziej efektywny w swoim działaniu musi mieć większą sprawność. Przez sprawność w najprostszym tego słowa znaczeniu można zrozumieć jaki % mocy pobranej przez owy odbiornik jest traconej. Stratę najczęściej czuć w postaci oddawania ciepła przez obciążenie. O ile dobrze czytam to żarówki samochodowe (halogenowe) mają ją na naprawdę niskim poziomie (rzędu kilkunastu %, może nieco więcej), więc rzeczywiście, gdyby żarówki z serii wzmocnionych miały faktycznie znacząco podwyższoną sprawność (czyli zarazem nie parzyłyby aż tak przy dotykaniu) to mogłyby świecić zauważalnie mocniej.

Ja tam zamontowałem w CC żarówki Osram Night Breaker Laser +150% i świecą rzeczywiście nieco inaczej niż te standardowe. Natomiast mam na myśli tutaj bardziej barwę światła, która na światłach długich nabiera koloru błękitnego. Jeśli chodzi o zasięg świecenia to jakaś różnica jest (widzialna), ale nie jest znacząca. Zresztą, gdyby tak było to inni kierowcy by mi mrugali myśląc, że mam włączone długie jak to kiedyś miało miejsce. Patrząc na reflektory to faktycznie świecą jaśniej i mocniej od zwykłych (lepiej nie patrzeć autku w oczy !), ale na drodze spektakularnej różnicy nie ma (w komparacji do standardowych markowych typu Philips Vision Plus). W sumie zakup poczyniony był w ramach eksperymentu. Pewnie pomogłem tym żarówkom montując nowe kostki H4- solidniejsze niż fabryczne.
 
I tak zapewne jest, Osram zaznacza, że trwałość ich flagowych produktów jest o połowę mniejsza od standardowej żarówki.
Przykładowo H7 Night Breaker Laser posiada trwałość około 150 h, gdzie standardowa żarówka ma trwałość około 250 h.
Ja używam wyżej wymienione żarówki H7 w soczewce mijania Hyundai I30 i różnica jest zauważalna dla mnie. W szczególności doświetlenie pobocza oraz znaków drogowych, zasięg nieznacznie. Świecą już ponad półtora roku, codziennie są kilka razy uruchamiane światła w aucie.
Jak te padną to korci mnie kupić retrofit LED H7 Osram Plug&Play. Ktoś korzystał?
1672905406956.png1672906490085.png1672906411995.png
 
Restrofity led wcale nie daja spektakularnych wyników. Niektore wypadaja lepiej, inne gorzej. I skupiajac sie na markowych Osram lub Philips tez mozna wsrod nich znaleźć "guano". Na allegro kiedys czytalem opinie (ale specjalnie wlaczylem te negatywne, zeby ominac podekscytowane "dupohamownie") i czesto ludzie pisza, ze wynik nie jest zadowalajacy, ze szybko padly, klosz paruje lub, ze w deszczu nic nie widac.
 
Nie wspominając o braku homologacji :)
 
@Bodex - nie krytykuję, bo halogeny z plusem to nie retrofity, ale jestem ciekaw - nie żal ci kasy na takie żarówki? Przecież to pic na wodę, fotomontaż. Nawet producent, co prawda mniejszym drukiem, ale zawsze, na opakowaniu zaznacza że światła będzie maks 20% więcej w stosunku do referencyjnej żarówki. To z tych 1200 lumenów bodajże zrobi się maks 1440, a i to tylko przy dobrych wiatrach. Faktycznie to jak tam jest 10% więcej to i tak sukces. Pewnie tyle, ile pochłonie niebieska farba.
 
Dlatego ja kupuje marketowe max +30% wiecej światła 😅, po co więcej? 😂
 
Back
Top