• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Żarówki

Bochcio

Użytkownik
Samochód
Passat 2.0 TDI
Dla zainteresowanych.


W Niemczech pojawiły się nowe żarówki LED Osram H7 z homologacją drogową na terenie Niemiec. Na razie komplet jest dedykowany dla wąskiej grupy samochodów, ale miejmy nadzieje że lista będzie stale poszerzała się. Po zainstalowaniu takich żarówek, będzie trzeba wydrukować certyfikat który dopuszcza stosowanie takich ledowych żarówek zamiast zwykłych halogenowych H7. Jeżeli poszło to za zachodnią granicą to i mam nadzieję że ogarnie całą unię. Będzie można w łatwy sposób poprawić jakość świecenia i bezpieczeństwo w samochodach ze zwykłymi halogenami.


Tu więcej informacji dla zainteresowanych:


 
No to by była świetna wiadomość
 
Ale cena to też zaporowa ...
 
Pytanie jeszcze jaka będzie trwałość żarówek w świecie rzeczywistym. Osram NBU/NBL z reguły wytrzymują ok. 1 roku (H7) i faktycznie świecą jaśniej/dalej niż standardowa żarówka. Szczególnie widać to przy czystych kloszach, po umyciu auta. Jeśli Led miał by świecić jeszcze lepiej i w warunkach jazdy miejskiej starczyć na 5 lat albo więcej, to wcale nie wychodzi to drożej od żarówek o podwyższonej mocy oferowanych na rynku od kilku lat.
 
A wystarczyłoby, żeby producenci montowali ksenony. Koszt poziomowania jest raczej mniejszy niż modułu LED z matrycami. A niematrycowe LEDy i tak muszą przestrzegać obostrzeń związanych z ukształtowaniem snopu światła i jego rozproszeniem w kloszu więc o ile dają więcej światła, to zasięg aż tak się od halogenów nie różni - jest po prostu jaśniej w zasięgu lamp.

Ale wiadomość ciekawa. Co do homologacji, to nie jest tak, że homo w jednym kraju Unijnym obowiązuje na terenie całej UE?
 
Jeżeli chodzi o trwałość, Osram chwali się na swojej stronie że żywotność takiej żarówki jest 5 razy dłuższa niż konwencjonalnej. Jeżeli chodzi o ceny to myślę, że to kwestia czasu. Takie żarówki zrobi zaraz Philips i Tunsgram (GE) i ceny powinny spaść.
 
Z czego co wiem że zarówka OSRAM LED mają trwałość średnio 2000 godzin czyli prawie jak ksenony. Ale na nasze dziurawe drogi tyle nie przeżyje...
 
Ja zamiast halogenów mam zamontowane światła led do jazdy dziennej. A te H7 trochę dużo kosztują. :eek: To lekka przesada....
 
Philips H7 +30% kosztuje w okolicach 40zł, co daje jakieś 200zł przez 5lat, gdyby ją wymieniać co roku. Ledy h7 130euro, czyli 585zł przy dzisiejszym kursie. Nie, dziękuję. Poczekam na to, aż cena spadnie do poziomu standardowej H7 i porównają skuteczność z innymi żarówkami.
 
@Zielony34 Zgadzam się jest to troche przerost formy nad treścią... H7 za 6stów niezle.
 
Tu kolejny filmik jak to wygląda w praktyce.

 
Zgadzam się jest to troche przerost formy nad treścią... H7 za 6stów niezle.
Nie patrz, że H7 tylko, że mocny LED.
Ja bym odrazu zmieniał gdybym miał taką opcję, pod warunkiem, że żarówki mają te 2 lata gwary minimum.
 
W życiu, homologacja homologacją, ale widać jak bardzo różni się światło rozproszenie LEDów od zwykłej żarówki. Byłby w tym ten sam problem co z większością tanich LEDów (oryginalnych) - światło rozprasza się w taki sposób, że oślepia innych kierowców. Mimo homologacji. Ja podziękuję, postoję.
 
W życiu, homologacja homologacją, ale widać jak bardzo różni się światło rozproszenie LEDów od zwykłej żarówki. Byłby w tym ten sam problem co z większością tanich LEDów (oryginalnych) - światło rozprasza się w taki sposób, że oślepia innych kierowców. Mimo homologacji. Ja podziękuję, postoję.
To , chyba nie widziałeś testów LED na YT ,, odcięcie światłocienia idealne na philipsie

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Na YT to sobie możesz unboxing tych ledów zrobić a nie testy.
 
W życiu, homologacja homologacją, ale widać jak bardzo różni się światło rozproszenie LEDów od zwykłej żarówki. Byłby w tym ten sam problem co z większością tanich LEDów (oryginalnych) - światło rozprasza się w taki sposób, że oślepia innych kierowców. Mimo homologacji. Ja podziękuję, postoję.

Z tego co przeczytałem to właśnie Osram to testuje i decyduje o tym czy Led dobrze współpracuje z danym reflektorem i dopiero wtedy można go legalnie wozić na podstawie zaświadczenia, że jest lampa i led są przetestowane.
 
Ale nie według polskiego prawa... Można sobie wozić ale w bagażniku.
 
Back
Top