• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Amsoil 0W20 SS Lexus NX 2.0T 238KM

wszystko o produkatach Amsoil

machony79

Użytkownik
Lokalizacja
Katowice
Samochód
Lexus NX 2.0 Turbo
Witajcie.
Wróciły do mnie wyniki badań w/w oleju po przebiegu 2.4 tyś.km.Wymiana oleju miała miejsce w listopadzie 2021.
Auto z bezpośrednim i pośrednim wtryskiem Pb używane w mieście codziennie na odcinkach 2x5km.
Proszę o ocenę analizy i Wasze opinie o oleju Amsoil 0W20 SS.
 

Attachments

  • Zima 2400km.pdf
    248,4 KB · Odwiedzin: 212
  • Bez tytułu.png
    Bez tytułu.png
    93,4 KB · Odwiedzin: 364
Za krotki interwal, aby cos wiecej powiedziec. Wiadomo ze wzgledu na jednostke napedowa, pore roku jest nieco wyzsze stezenie wody i paliwa, co wlasciwie widac rowniez na FT-IR.
 
machony79, próbka referencyjna wyszła bardzo dobrze. Spójnie z deklaracjami Amsoil i innymi VOA Signature Series 0w20 dostępnymi w sieci.

Próbka z eksploatacji; oznaczono wyższe względem referencyjnej wartości wody (myślę, że warto było opłacić właśnie takie badanie, bo jest się do czego bezpośrednio odnieść). Do tego dylucja paliwem, lepkości kinematyczne poszły w dół. Niewiele brakuje do spadku do 0w16. Po prawdzie bez towarzystwa miedzi, ale pojawiła się cyna.

Wydaje się w związku z Twoim trybem eksploatacji, że wymiana dwa razy do roku ma tutaj sens, mimo niewielkich przebiegów. Rozważyłbym dla komfortu psychicznego 0w30.
 
Silnik wygląda zdrowo, podlewa paliwem, ale analiza nic nie mówi o oleju. Dowolne 0W-20 wyglądało by tak samo - spadek lepkości że względu na paliwo i tyle.
 
Dopiero co zakupiłem u Ciebie olej 0w20 i czeka na wymianę.Planuję w przyszły weekend zmienić.
Czy ktoś jeszcze doradza zmianę na 0W30 ? Czy na zimę czy lato?
 
Taka ciekawostka.Oryginalny,nowy olej Toyoty TGMO 0W20 ma lepkość : 35,3 cSt (40°C)
Jest to wynik jaki ma mój Amsoil po rozcieńczeniu Pb :)
 
Wg mnie nie ma sensu zmieniać. Olej bez względu na lepkość startową nie będzie odporny na rozcieńczenie paliwem. A różnica między SAE 20 a SAE 30 jest niewielka. Tutaj masz spadek wynikający z rozcieńczenia o około 10% i daleko do dolnej granicy normy. Nawet jeżeli by to postępowało liniowo czyli o 10% co 2500 kilometrów to do granicy dla SAE 20 masz jeszcze sporo rezerwy i pewnie do tych 7500-8000 km dojechałbyś bezpiecznie.

Taka ciekawostka, ale lepkość dla SAE 16 zawiera się w lepkości dla SAE 20. 0W-20 może być mniej lepkie niż 0W-16 w temperaturze roboczej. Różnice są w HTHS, ale też stosunkowo niewielkie.

@Czarne Paliwo - olej 0W-20 nie(!) może spaść z lepkością do 0W-16. To jest wg norm SAEJ300 niemożliwe. W drugą stronę (0W-16 spaść do 0W-20) już tak. Ot, taka złośliwość norm ;)
 
W okresie letnim olej ma "lżej". Odpada rozgrzewanie auta i odmrażanie szyb gdyż auto garażuje pod chmurką. Dlatego po zimie zawsze go zmieniam. Kolejna wymian w listopadzie i chyba zrobię jeszcze jedną analizę aby wiedzieć coś więcej o letnim sezonie.
Dziękuję za opinie.
 
Jeszcze chciałbym Was zapytać o dodatki w oleju .Jest sporo molibdenu,siarki,fosforu,magnezu itp. Przeglądając analizy olei innych firm to różnice są dość duże.Amsoil ma ich więcej. Czy po ilości pierwiastków można stwierdzić czy olej będzie lepszy czy gorszy? Np.na co zwracać uwagę przy szukaniu tego najlepszego?
I jeszcze zawartość paliwa w oleju.Na mojej analizie zawartość paliwa to 0,43 A/cm natomiast na wynikach z innego laboratorium wartość ta jest podawana w procentach. Rozumiem,że to nie to samo?
 
Nie, przygotowujac olej szuka sie rownowagi. Ciezko okreslic "najlepszy" olej, wyrozniaja sie produkty Mobila, Amsoila, Shella/Pennzoil, Castrola/Aral, Redline. Sa rowniez inne istotne kwestie nie widoczne przy pomocy podstawowych analiz typu ICP/FT-IR, chodz daja pewien obraz.

Na mojej analizie zawartość paliwa to 0,43 A/cm
Bo tutaj sie opieraja o FT-IR przy ca. 750 cm-1

1650564150305.png
 
Last edited by a moderator:
Jestem po kolejnym badaniu.Tym razem olej po sezonie letnim.Wymieniony w kwietniu i ma przejechane 4500km.
Napiszcie czy moje wymiany przed zimą i po zimie są uzasadnione? W sumie że po zimie zmieniać to już chyba ustaliliśmy po pierwszej analizie,że warto. A teraz wymieniać?
 

Attachments

  • lato.png
    lato.png
    92,9 KB · Odwiedzin: 200
Bez sensu zmieniać dwa razy w roku, przy tak niskim przebiegu. Na spokojnie jeden interwał w roku zrób
 
A olej zmieniaj na lato
 
Nie wiem czy bez sensu. Jak widać po obu badaniach olej mocno się degraduje przy jeździe miejskiej.
Mało kto na to zwraca uwagę myśląc,że kilka tysięcy km na mieście to nic dla oleju. A tutaj nie dość,że silnik T-GDI dolewa paliwa to znacznie spada lepkość.
 
Czyli uważasz, że ma sens. Więc po co zadajesz takie pytanie 😉
Wg mnie można zastanowić się nad jakimś tańszym odpowiednikiem Amsa bo po prostu szkoda kasy na wylewanie tak drogiego oleju 2 razy do roku.
 
Też uważam że lepiej w Twoim przypadku zmienić 2 razy w roku olej, lecz poszukałbym czegoś tańszego. Jazda miejska w silniku gdi szybko zabije każdy olej.
 
poszukałbym czegoś tańszego.
Temat znowu powraca. Popularny na forum zrobił się teraz X-Prime. I tutaj mam do Was pytanie. Czy stosowanie oleju o tak niskich lepkościach 40 i 100 w silniku,który dolewa trochę paliwa to dobry pomysł? Nie jest to hybryda. Przez sposób użytkowania silnik jest zawsze nie dogrzany. Czy może Eneos Ultra będzie lepszym zamiennikiem AMS ?
 

Attachments

  • Bez tytułu.png
    Bez tytułu.png
    337,9 KB · Odwiedzin: 94
W sklepie znalazłem jeszcze taki wynalazek. Jest to też Ultra ale z dopiskiem X ,który spełnia juz ILSAC GF-6a. Ktoś może ma kartę charakterystyki z lepkościami? Na sklepie Eneosa nie znalazłem.
EDIT.
Znalazłem na zagranicznych stronach.
 

Attachments

  • 1.png
    1.png
    504 KB · Odwiedzin: 99
  • Opera Zrzut ekranu_2023-04-30_142440_eneoseurope.com.png
    Opera Zrzut ekranu_2023-04-30_142440_eneoseurope.com.png
    41 KB · Odwiedzin: 101
Last edited:
Back
Top