• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

0W20 vs 5W20

Standard

Użytkownik
Dlaczego na rynek Nowej Zelandii dopuszczony jest olej 0W20 i 5W20, a w EU tylko 0W20 ??

Silniki i tu i tu takie same. Any idea ?? Jakieś przemyślenia ??
 

Attachments

  • Bez tytułu.jpg
    Bez tytułu.jpg
    574,5 KB · Odwiedzin: 236
  • 2.png
    2.png
    308,4 KB · Odwiedzin: 246
W NZ nie mają Suwałk z ich krasnoludkami i -35 zimą :)
Klimat ciepły morski, SAE 20 spokojnie da radę :)

Pozdrawiam,
 
Nie wiem czy to główny argument.
Tam jest dopuszczony i taki i taki. W EU - ponadto - 5W30. W SP i I tez jest ciepło.
W NZ tez są góry i minusowe temp.

Coś mi tu na dyrektywy eko EU wyglada.
 
Żadne eko, tutaj to nawet facepalm Picarda to za mało.

Zupełnie inne klimaty, przecież normy na UE są ogólne dla wszystkich krajów wspólnoty. Od gorącego południa do zasypanej śniegiem północy. NZ ma bardziej przewidywalny klimat i jednak wyższe średnie temperatury. Nie zdziwiłbym się, gdyby część osprzętu na NZ była inna żeby dostosować silnik do tamtejszych warunków (wilgotność głównie).

A 5W-30 jest dopuszczalne w UE warunkowo, jako zamiennik gdy 0W-20 nie jest dostępne. To nie jest lepkość do stałego stosowania, podobnie jak pozostałe.
 
Uproszczenie
------------------
Gdzie jest problem z 5W20 na EU, skoro jest 0W20 i 5W30 ??
-----------------------------------------------------------------------

Ps. Tam wcale nie jest ani tak upalnie, ani ekstremalnie wilgotno. To nie Indonezja. --- NZ ---
 
Last edited:
No przecież masz w instrukcji, że jedyną dopuszczalną lepkością do stałego stosowania na terenie UE jest 0W-20. Cokolwiek innego jest dopuszczone warunkowo jeżeli 0W-20 nie jest dostępne. Więc nie, instrukcja nie pozwala na stałe stosowanie 5W-30. Pewnie z tego samego względu nie ma 5W-20, bo skoro nie możesz kupić 0W-20, to na 100% nie dostaniesz 5W-20.
 
Obydwie wersje załączonych danych n/t olejów, są napisane po polsku. Silnik 2ZR-FAE i bliźniacze.

W jednej, po prawej ( rynki oprócz NZ - w domyśle EU ) jest widoczne i zrozumiałe zalecenie 0W20.
W drugiej. po lewej ( rynek NZ ) brak jakiegolowiek zalecenia, o 0w20 nie wspominając, a pojawia się 5W20.

Brak konsekwencji w wypadku tych dwóch tekstów jest widoczny, a szczególnie widać to w pominięciu oleju 5W20.

Argument klimatu jest opisany w odpowiedzi powyżej.

Co więcej, w tych samych silnkach na rynek USA, gdzie klimat jest (od Minnesoty po Florydę ) mało powiedziane róznorodny, dopuszczona jest lepkość 0W20 i 5W20.

Manual i Gwarancja silnik 2ZR-FAE -- Toyota USA 2ZR-Fae --

Which Vehicles Are Covered:
These warranties apply to all 2020 model year Corolla vehicles distributed by Toyota that are originally sold by an authorized dealer in the United States and normally operated or touring in the United States, U.S. territories or Canada. Warranty coverage is automatically transferred at no cost to subsequent vehicle owners.


To co, Tu 5W20 be, a tam OK.

Lepkość 5W30 nie jest tematem.
------
Oczywiście nie zamierzam kruszyc kopii o takie drobnostki :cool:, ale niekonsekwencję z czegoś wynikającą widać.

Pozdr.
 
Back
Top