• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

1.6 HDI z FAP - PSA Citroen C4 GP II

ikceduch

Nowy użytkownik
Samochód
C4 Grand Picasso II 1.6HDI
Marka samochodu
Citroen
Budżet/ile litrów
4l
Styl jazdy
Silnik
1.6 HDI z FAP
Data produkcji
2014
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
brak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Total Quartz INEO ecs 5w30 ewentualnie 0w30
Jaki olej masz obecnie
Total Quartz INEO ecs 5w30
Cześć wszystkim, przechodząc do meritum:
DO tej pory był lany przez poprzedniego właściciela Total 5w30 niskopopiołowy zgodnie z zaleceniami producenta. Przejechałem już prawie 10k km od poprzedniej wymiany i jak to Polaka kusi mnie aby coś zmienić :) Silnik ma 202 000 km, żadnych wycieków czy brania oleju. Rozważam następujące opcje:
1) Dalej lać Total Quartz INEO ecs 5w30 ewentualnie zmienić na 0w30 przed zimą. Do tego jakiś dodatek typu Archoil AR9100 (pytanie czy ten do PSA z FAP będzie się nadawał a jeśli nie to co innego)
2) Neste PRO C2 5w30
3) Millers XF Longlife C2 5w30
4) Ravenol FEL CleanSynto 5w30 - ten najdroższy jest ale jest w bańce 4l a tyle mi wystarczy więc do ok 200zł się zmieszczę.
5) Inna Wasza propozycja....

Pytanie czy np kupić tanszy Total (ewentualnie Neste bo jest w bańce 4l więc cena z Total porównywalna) i dać tam dodatek typu AR9100 czy lepiej Ravenol i już bez dodatku?
A może te całe "kombinowanie" nie ma sensu i ważne aby kupić oryginalny olej (właśnie gdzie najlepiej, albo jak to weryfikować?) i lać taki jak producent auta podaje?
 
Zależy jaki budżet, ale tak, nie patrząc na cenę shell lub mobil będą "lepsze".
 
Back
Top