• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

1.8t obserwacje z wymian i płukania

Temperatury normalne moim zdaniem, zawsze starałem się nie przekraczać 130*C z resztą na tyle mam ustawiony ostrzegacz. Nawet w nowym 3.0 tdi VW z 8bieg automatem jadąc 140 i mając tylko chyba 2300 obr łapie 120*C przy aktualnych 3* na zewnątrz.
Lpg było założone gdzieś przy 100kkm, instalka i montaż dobry, ale być może strojenie gdzieś przez te 170kkm było nieidealne, nie jestem pewien bo nie badałem wtedy korekt długich na bieżąco, jeszcze nie miałem większego pojęcia na co zwracać uwagę. Dodatkowym czynnikiem który pewnie miał wpływ na zużywanie głowy był zużyty wtrysk lpg, więc razem z silnikiem przed strojeniem wleciały 4 nowe, od tamtej pory korekty długie poniżej 1% więc lala.
W 1.8t kolektor mi nie pękł (pękały wszystkie ale przy turbo k04), ale pękło żeliwo, stąd decyzja o zrobieniu regeneracji i hybrydy i mogę polecić geremiego w tym temacie bo suszara dalej chodzi i dało się ją normalnie wystroić a z hybrydami bywa różnie.
Głowica wg gościa który ją sprawdzał do wymiany 2 zawory, wszystkie gniazda i prowadnice i oczywiście uszczelniacze.
Układ podciśnienia to proscizna przy nowych konstrukcjach, ale wrażliwy na nieszczelności.
Hubert1, czemu 5w50 co 8-10tys? Jak widzę że nie zaczął nawet ciemnieć czy przez rozpuszczanie, czy spalanie czy przegrzanie, temperatury mi nie rosną więcej niż na nowym to jeżdże do tych 12-14kkm, ale tego już nie przeciągam, tak jak pisałem 90% przebiegu to trasy, więc rzadko jeździ niedogrzany, wskaźnik mam więc też nie przegrzewam. Wiem jak wygląda przegrzany olej, 500km na slovakiaringu i 10w40 w motorze czarne, a z ostatniej wymiany po 4kkm ledwo brązowy się zrobił, ale nie było torowania, żałuję że nie zalałem wtedy 10w50. Na foto elf50 po 10kkm z silnika którego wymiennik 60kkm wcześniej wyglądał jak na 2 foto, więc chyba zmieniło się na lepsze po regularnym płukaniu głupią naftą :) oczywiście wymiennik założyłem czysty ze starego silnika.
 

Attachments

  • Screenshot_20230118-124114_Gallery.jpg
    Screenshot_20230118-124114_Gallery.jpg
    332,3 KB · Odwiedzin: 78
  • Screenshot_20230118-124656_Gallery.jpg
    Screenshot_20230118-124656_Gallery.jpg
    293,3 KB · Odwiedzin: 79
Większość olejów 5W50 (zresztą 5W40 też) jest opartych na starych pakietach dodatków, które potrafią zostawiać osady w silniku, szczególnie przy dłuższych interwałach. To, że olej nie ciemnieje nie znaczy, że takie osady się nie tworzą. Co prawda jazda w trasie pozwala na wydłużanie interwału, ale nie każdy olej pozwoli na to, żeby zachować czystość przy takim użytkowaniu. Też uważam, że jeśli koniecznie chcesz stosować 5W50 (choć nie widzę sensu), to skróciłbym interwały. Lub szukałbym 5W40 spełniającego normę MB 229.5 i wtedy możesz zmieniać tak, jak zmieniasz
 
To prawda, elf 5w50 ma prehistoryczną normę api sg, ale widzę, że się nie odkłada żaden osad, z resztą w ten weekend zrobię fote odstanego tego elfa z naftą po miesiącu od wymiany, bo tyle wystarczy żeby syf w oleju opadł to zobaczycie że jest prawie czysto i z wymiany na wymiane coraz mniej, dlatego też pozwoliłem sobie dojechać na nim do 14kkm, gdzie poprzednie 3-4 wymiany były po 10-12kkm żeby sprawdzić przy jakim przebiegu zacznie przybywać shitu na dnie.
 
Przejechałem 1.8T z LPG 80k km. Temperatury nigdy nie sprawdzałem bo nie było mi to potrzebne do szczęścia. Interwał wymian jaki stosuje w swoich autach to max 10k km (ponieżej tabela). 1.8T to dobre silniki ale trzeba o nie dbać. Motor podatny na modyfikacje lecz ma swoje za uszami dobrze opisał ten silnik kolega @Selection.
Wymiana oleju zawsze była poprzedzona płukanką. Zalewałem różne oleje i jakiś znaczących różnic nie widziałem. Najlepiej spisywał się Motul Xcess 5W40 bo był na nim najmniejszy pobór oliwy. Chodź jeszcze mniejszy był na wspomnianym Ravenolu VST ale patrząc na cenę jak ten olej poszedł w górę to nie widzę sensu go lać.
Pojemność miski 3,5L to jakiś żart tak samo książkowa wymiana 15k km- to za dużo. 1.8T w większości to katowane silniki, poprzedni użytkownicy nie jeździli nimi tylko do kościoła i nie dbali jak należy. Zalej jakimkolwiek 5W-40 502.00 i wymieniaj max co 10kkm.
Tabela z olejami i interwałami jaki przejechały oraz syf w silniku.
Motul X-cess 5W-40
9342​
Motul X-cess 5W-40
9319​
Valvoline Synpower 5W-40
9438​
Ravenol VST 5W-40
10401​
Shell Helix Ultra 5W-40
8570​
Motul X-cess 5W-40
9014​
Eurol Super Lite 5W-40
8289​
Lotos Synthetic Plus 5W-40
6634​
Fuchs Titan GT1 5W40-
8621​
Motul X-cess 5W-40
 

Attachments

  • 20200110_133920.jpg
    7 MB · Odwiedzin: 109
  • 20200409_172632.jpg
    4,4 MB · Odwiedzin: 94
DjStar, tłoki też zalewałem kilka razy naftą od góry na 12h, ruszając nimi i dolewając gdzie spłynęło co 4h przed wymianą oleju. Na fotach poniżej odstany mannol elite 5w40 z wcześniejszej wymiany po 13kkm i elf 5w50 z ostatniej po 14kkm, oba z dodatkiem mos2 i płukaniem naftą przed wymianą. Zgadnij który jest z osadem.

Kevin jak miska 3,5L to pewnie wzdłużne 1.8t, u mnie w poprzeczny wchodzi 4,6L a to 31% więcej więc też ma znaczenie.
 
Ja strzelam Mannol
 
Dokładnie motor wzdłuż dlatego mniejsza pojemność miski. U Ciebie litr więcej to dużo, ale interwał 14k km to zbyt wiele.
 
Ja strzelam Mannol
Tak z osadem jest mannol elite 5w40 po 13kkm, ogólnie zauważyłem że zawsze 5w50 miało mniej osadu na dnie niż 5w40, na chłopski rozum 50 nie spala się tak jak 40 w moim silniku i warunkach, stąd zostaje przy zalewaniu 40 na zime i 50 na lato. Ewentualnie zmieszam tak żeby wyszło coś w okolicy lepkości 16 w 100*.
 
Spróbuj zalać grubą 40stke na próbę.
Elf srx 5w40
Eurol sl 5w40
 
Aktualnie specol więc też grubsza 40 bo 14,5 podbita standardowo lekko molibdenem więc pewnie pod 15 może mieć, zobaczymy za pół roku jak go zmienię, na razie po 3kkm wydaje mi się że wziął go więcej niż poprzednich, ale to jeszcze potwierdze jak przejade więcej km
 
Nie patrz na to co deklaruje specol, masz przebadane na forum gold i premium, odbiegają lepkością od deklaracji i to sporo.
 
A jakie wrażenia dźwiękowe na specolu.
 
Osobiście na twoim miejscu spróbował bym tak dla testu 5w30 504/507 może na tym oleju będzie w brew pozorom najlepiej.np.Total LL,Motul xclean+,Lotos 504/507
 
Na specolu bez różnicy dźwiękowej, jest cisza, ale jak miałem w50 to przy -14 przez przez kilka sekund wałek było słychać, dlatego nie chce 50ki przez cały rok, choć znam takich co na 10w60 jeżdżą cały rok z tym silnikiem, czy nawet w tdi ale to ich wybór.
Co do 5w30 to w skandynawii na zimę pewnie bym stosował, jako całoroczny używałbym 5w40, a norma 504/507 czy tam c3 wg acea to się nie zgodzę, bo po co mi niski tbn który odpowiada też za smarowanie jak nie mam dpf-a. Olej nieraz pod 130* a to nie zakres dla 30ki. a3/b4 to jest norma dla tego silnika i tego się trzymam.
Czerwc, muszę zerknąć w analizy, ale testuje na sobie różne marki i kombinacje, nie widzę większych różnic pomiędzy tymi co napisałem, choć kusi sprawdzenie w końcu czegoś full syntetyk nie hc
 
Dlatego napisałem że 504/507 też powinien się sprawdzic bo ma hths podobny do A3/B4 5w40
 
Back
Top