• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mobil 1 ESP 5W-30

wszystko o produkatach Mobil
No dla 5w30
A już rozumie ale składem by przecież można, chyba że to zależy znowu od lepkości.
Nie można porównywać danych parametrów 1:1, bo to tak nie działa. Istnieją różne pakiety, bazy, formulacje. To, że dany olej ma czegoś więcej w składzie od innego, nie czyni go z automatu lepszym.
 
Last edited by a moderator:
Teraz jak mamy zbadane Mobil1 EST 5w30 i OEM VAG 0w30 można określić który olej jest lepszy?
Niestety ale taki zakres testów jak został tutaj przeprowadzony nie daje podstaw do określenia, który z tych olejów jest lepszy. Tak naprawdę na podstawie tych analiz mamy tylko wiedze szczątkową bo nie mamy tem. zapłonu, płynięcia, mrv, ccs czy noaca a to są bardzo istotne parametry w ocenie jakości oleju. Tak naprawdę to ta analiza tylko potwierdziła to co już i tak było wiadome (pakiet, podstawowe parametry - lepkośc w 40 i 100 stopniach, tbn oraz tan). Proponuje pójść krok dalej i dozbierać na bardziej konkretną analizę.
 
pakiet, podstawowe parametry - lepkośc w 40 i 100 stopniach, tbn oraz tan).

Szczególnie TAN jest wart uwagi 😉

VOA liczba kwasowa 2.98
UOA liczba kwasowa 3.07 (7505km)

Od kilku miesiecy TAN w analizie świeżego oleju jest nie wiadomo skąd. Z sufitu, z kapelusza czy wylosowany w lotto.
 
Nie rozumiesz, nie pisz. Zbadaj TAN co 1000km to zobaczysz jak wygląda krzywa. Nie wszystko jest proste jak kij od szczotki.

Pewne inhibitory mają TAN 100-200 i są zbawienne dla układów smarowania. Po pewnym czasie działania nie widać ich już w oleju i TAN spada, potem rośnie od produktów spalania i zanieczyszczeń.
 
Last edited:
@tomek evo Myślę, że te analizy potwierdzają analizy rosyjskie, a tam już sporo danych można wyciągnąć. Ogólnie w tych cenach to mocni zawodnicy🙂.
 
Czy olej w zmienionym opakowaniu jakoś się zmienił czy nie wiemy tego? Wciaz dostepne są na rynku opakowania 5l w lepszej cenie (takie jak na zdjeciu z analizy).
 
Nie. Te promocyjne 5L bańki z dwoma kolesiami w kasku na etykiecie mają w środku ten sam olej. Zwyczajnie wyszła seria 5L w promocji, a bańki są z dystrybucji niemieckiej, bo u nich się sprzedaje 5L.
 
Dokładnie. Te promocyjne to jest dystrybucja PL. A właściwie były bo już chyba nie do kupienia nigdzie w hurcie.
 
Jako, że nie ma zdjęć, a mi zostało trochę Mobila z ostatniej wymiany.

@+20°C
Plus 20.jpg


Po 24h @-30°C
Minus 30.jpg

 
Last edited:
Kolor taki, powiedział bym mocno herbaciany, ale na zimno, aż -30 to bardzo przejrzysty klarowny, duży plus.
 
@Dziad Dla porównania mrozi się właśnie Motul ECO-nergy 5W30, którego mam teraz w dwóch Fordach. Jak Mobil jest mocno herbaciany, tak Motul jest mocno słomkowy.

Temperaturę mierzyłem na 3 urządzenia, wszystkie były zgodne: od -30°C, do -31°C. Przed nagraniem przetarłem tylko na szybkości pojemnik ze szronu, żeby olej w możliwie krótkim czasie był wystawiony na temp. pokojową.

Mając tego Mobila organoleptycznie przed sobą, powiem szczerze, że te -30 stopni nie zrobiło na nim jakiegoś spektakularnego wrażenia, na klarowności nie stracił kompletnie nic, płynność rewelacyjna, olej mające te -30°C, mimo wszystko bardzo łatwo się przelewał, to nie był ciągnący się glut, a normalnie forma płynna, a to przecież 5W, nie 0W.
 
Witam, znalazłem taki opis pod filmem, cytat :16.08.22r. MSDS karta do pobrania ze strony Mobil. Przed tą datą Mobil1 ESP 5w30 baza GTL, teraz tylko HC podobno po połowie sierpnia wynika,że zmienili skład... może ktoś się odnieść do tego czy to prawda?Link do filmu
wynika to z komentarzy
 
a po tej karcie MSDS i numerze CAS częściowo tego nie widać czy to prawda o czym piszą?
 
40-50% HC.
Reszty nie widać.
Ale tym bym się nie przejmował, bo HC już w oleju badanym był obecny w dość dużym stężeniu.
Ważniejsza jest obecność grV i innych dodatków.
 

Attachments

  • 3636.pdf
    156,7 KB · Odwiedzin: 105
czyli nawet jakby były omawiane zmiany to dalej warto go stosować?
 
Wygląda na to, że koncerny zaczęły już przechodzić masowo na HC, trzeba analizować karty charakterystyki. Ktoś gdzieś wspomniał, że Mobil ESP 5W30 jeszcze nie dawno to mieszanka GTL, PAO i Estry. Exxon Mobil wydał ostatnie aktualizacje kart 18 grudnia 2022, Mobil 1 ESP 5W30 to już w większości HC.
 
Po kartch charakterystyki Exxon Mobil to jeszcze FS 0W40 i ESP X2 0W20 trzymają poziom. Bogata formulacja i mieszanka baz PAO 30-40%, GTL 50-60%, estrów trochę molibdenu i dużo boru.
 
Back
Top