[1000] - Propozycje olejów do jubileuszowej analizy

Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.

jedrek1980

Użytkownik
Lokalizacja
Piotrków Trybunalski
Samochód
-Skoda Superb 2 FL 2.0 TDI CR 210 hp Compsport
Nie wiem czemu nie wyświetliło mi
 

Binas96

Użytkownik
Lokalizacja
Łódzkie
Samochód
Renault Espace III 3.0v6 / Fiat Seicento 1.1 MPI
Z tego co wiem to @tomek evo ma świeżego Specola
 

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
Z tego, co wiem, to Specol w Chorzowie też ma świeże produkty...

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 

Skiper

Użytkownik
Samochód
Nissan Juke Nismo 1.6 DiG-T 200KM MR16DDT , Toyota Auris II 1.6 132KM 1ZR-FAE
Z tego co kojarzę to specol odpowiada na emaile. Niech ktoś zainteresowanych skrobnie do nich maila z takim zapytaniem.
Ja niczego nie neguję myślałem tylko że nikt nie patrzył na datę ,łudziłem się też że do analizy zawsze leci olej najświeższy max 0.5 roku ,albo zaraz po zmianach . Jak w przypadku 5W40 .O tym czy zmiany w tym Specolu zaszły ,to tylko moje domysły ,a raczej próba odczytania powodu brania Specola z takiej daty . Jeśli przesadzam no to uwagi nie było ,pewnie ktoś wie więcej .

A 2 lata to nic, dodatkowo ten z pewnoscia byl prawidlowo przechowywany.
No tak 2 lata to nie 6 i norma prawna zachowana . Tak jak pisałem wcześniej ktoś wie więcej .
Nie umniejszając niczyich starań , myślałem że norma prawna sobie ,a do analizy gdzie jak gdzie leci jeszcze "ciepły" .
Widocznie się myliłem , ja staram się zalewać do silnika świeższy o ile sytuacja nie jest problematyczna jak z RP którego produkcja zakończyła się sporo wcześniej .

Jeśli stoi otwarta, to już nie.
No tak ,musi być fabrycznie zamknięta .

a ja Ci mogę napisać różne, inne rzeczy. Liczysz na to, że marketingowiec napisałby co innego? Faktem pozostaje, że olej zamknięty fabrycznie, można wlać do 5 lat od daty produkcji. Przy oleju PAO, data produkcji jest mniej ważna, pod warunkiem fabrycznego zamknięcia.
Dodał bym jeszcze warunki przechowywania odpowiednie .

To jest identycznie jak z oponami ,prawnie do 3 lat od produkcji są ok . Ale ja wolę nowsze zakładać ,oraz nie mieszać na osiach zbytnio datowo . To moja zasada ,podobna jak z olejem .

Dystrybutor RP na Polskę ,twierdził 5 lat . A ja otrzymałem 6 letni ,potwierdzona data w korespondencji z RP w USA. To pani wysłała zapytanie i taka była odpowiedź . Czyli pani do końca nie wiedziała sama ,po części dla mnie i dla siebie wysłała zapytanie i przyszła oficjalna taka odpowiedź .Co nie znaczy że uwierzyłem w niezniszczalność oleju RP ,tym bardziej po wyniku mrożenia i różnicy . Na 100% dokładnie nie wiem , ale ten zakupiony RP miał ponoć tylko od 10-15% PAO .

Wtedy też okazało się ,że do Polski nie trafia ten olej świeży bo bodaj 2 lata temu przestali go produkować , o czym dystrybutor też nie wiedział . Na olejach RP nie ma dat ,tylko kody i to co prawie rok są zmieniane ich zasady .

Dla mnie pewne są dwie sprawy ,żaden olej nawet fabrycznie zapakowany , trzymany w odpowiednich warunkach nie będzie wieczny .
Z roku na rok i tak degradacja postąpi ,im więcej lat od produkcji tym większy skutek na jego chemię wywrze . To moje zdanie oparte na historii z niezniszczalnym RP z USA .
 
Last edited:

Skiper

Użytkownik
Samochód
Nissan Juke Nismo 1.6 DiG-T 200KM MR16DDT , Toyota Auris II 1.6 132KM 1ZR-FAE
Nie wiem czemu nie wyświetliło mi
Jedno powiadomienie na email z wątku , skasujesz nie przeczytasz i dalej zero powiadomień .
Kilka odpowiedzi w wątku = jedno powiadomienie z pierwszej odpowiedzi na email ,z kolejnych odpowiedzi powiadomień nie ma .
 

Addi

Użytkownik
Samochód
Accord Coupe
Na forum jeszcze nikt nie badał oleju przekładniowego. Można by w przyszłości jedną z propozycji olejów do analizy ograniczyć właśnie do przekładniówek
Dobry pomysł żeby też były analizy przekładniowych.
Ciekawość co pokazałby Specol Hipospec 75W/90 Synthetic
Przydałby się też jakiś budżetowy olej do mostów i przekładni 4x4 - interesujący może być Mannol Maxpower 4x4 75W-140 GL-5
Producent deklaruje że olej oparty na bazie PAO gdyby okazało się prawdą to mielibyśmy niezły olej w przystępnej cenie.

file:///C:/Users/Admin/AppData/Local/Temp/MANNOL%20Maxpower%204x4.pdf

 
Last edited:

Skiper

Użytkownik
Samochód
Nissan Juke Nismo 1.6 DiG-T 200KM MR16DDT , Toyota Auris II 1.6 132KM 1ZR-FAE
Z tego co kojarzę to specol odpowiada na emaile. Niech ktoś zainteresowanych skrobnie do nich maila z takim zapytaniem.
Ja wywołałem temat i przy wsparciu producenta go rozwieję . Producent odpowiada normalnie ,bez zwłoki .
Oto info cykliczne .

1. Ostatnia modyfikacja formulacji oleju Spec Gold SN/CF 0W/40 miała miejsce w 2018 roku, natomiast olej sprzed modyfikacji jest w pełni mieszalny z olejem po modyfikacji formulacji.
2. Zmienialiśmy formulację w kwartale IV 2018 roku.
3. ( Po wglądzie w foto ) Jest to olej na "nowej" formulacji.

Czyli będzie prawidłowo i aktualnie . Ale można też powiedzieć było blisko .
 

Skiper

Użytkownik
Samochód
Nissan Juke Nismo 1.6 DiG-T 200KM MR16DDT , Toyota Auris II 1.6 132KM 1ZR-FAE
Może jeszcze powinienem tu dodać pozostałe info od producenta , nagłówek był (laboratorium).

1. Ich oleje są przydatne do 3L od daty produkcji ,w zamkniętych butelkach .

2. Stosują pod korkiem zamknięcie indukcyjne i to pozytywne jest jak dla mnie . Ale to sreberko może mieć przetłoczenie original lub nie . Czyli czasem może to być w butli 1L ,a innym razem w 4L .Wynika to z tego ,że kiedy dostawca tych z przetłoczeniem się spóźnia ,to posiłkują się sreberkami gładkimi . Zawsze można sprawdzić na uszczelce w korku ,tam też ten napis się ładnie odgniata .

3. Od ostatniej zmiany formulacji 5W40 , ten olej z produkcji 2020 jest taki sam .

Producent zaciekawił się po co mi info dokładne o 0W40 ,dlatego uchyliłem rąbka tajemnicy . Czy oberwie mi się za to po uszach ,nie wiem . A może coś pozytywnego z tego jeszcze kiedyś wyjdzie ,oby .
 

Attachments

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Nie mam nic przeciwko że napisałeś o forum, zawsze może ktoś ze Specola tutaj przyjdzie i zacznie pisać, nawet jeżeli to będzie marketingowiec to może się go da pociągnąć za język :)

I dzięki za trud kontaktu ze Specolem. 👍
 

Skiper

Użytkownik
Samochód
Nissan Juke Nismo 1.6 DiG-T 200KM MR16DDT , Toyota Auris II 1.6 132KM 1ZR-FAE
Dokładnie o tym pomyślałem , zobaczymy czy będą chęci i zainteresowanie . Wysłałem link do twego postu z foto oleju (tak na szybko dla obrazu etykiet) , więc może już nie tylko my tu sami czytamy he .
Co do kontaktu , poczułem się do obowiązku ale nie ukrywam ,że sam byłem pewnych spraw ciekaw . Czyli wszyscy powinni być radzi i syci .

Jeszcze staram się coś dowiedzieć ,dla mnie interesującego odnośnie dystrybucji/sprzedaży producenta i polityki w tym temacie .

Tak jak myślałem na butelkach Specola ,seria/data to nadruk i nie jest odporna na alkohole i rozpuszczalniki , na oleje ponoć tak . Zapytałem bo pierwszą jedną z butli wydezynfekowałem i okazało się że napisy zniknęły .
 

lukaszewski

Użytkownik
Samochód
BMW E90 330i LCI N53B30
Dobra robota @Skiper 👍 niestety znikający nadruk z wszelkiego rodzaju butelek i opakowań z tworzyw sztucznych pod wpływem alkoholu, szczególnie tego z mocą dezynfekującą, czyli 70% nie jest obojętna dla wszelkich nadruków atramentowych. Rozwiązaniem jest termotransfer 😉
 

Skiper

Użytkownik
Samochód
Nissan Juke Nismo 1.6 DiG-T 200KM MR16DDT , Toyota Auris II 1.6 132KM 1ZR-FAE
Wiem coś o tym ,ale czasem jest różnie np. data na korku ( Orlen płyn dezynfekcja 5L) raz się ściera a raz nie .

Sprawdziłem czasy i pomiędzy wysłaniem namiaru na foto etykiet ,a odpowiedzią o formulacji minęło tylko 3 minuty . Ekspert odpisywał ?

Na koniec korespondencji myślę wysłać link do wątku/analizy 5W40 do poczytania ,ewentualnie komenti . Oraz obiecać podesłać link do 0W40 jak pojawi się wątek i analiza . Sam zaczynam być ciekaw 0W40 , chyba nie błędnie opierając się na różnicy cen producenta tego do tego . Jeśli 5W40 jest git ,to bardziej wyceniony przez producenta ma lepiej raczej .

Super byłby udział producenta i potwierdzenie tez stawianych , miło by było się utwierdzić w celnym rozszyfrowywaniu wyników analiz.
Piszę to ,nie myśląc o sobie oczywiście , inni mają tu wiedzę i im takie "poklepanie" by się na pewno przydało .
 

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
Super byłby udział producenta
Pisałem swego czasu do Lotosu, pisałem do Orlenu, zostałem olany. Szkoda, bo gdyby wpadli chemicy, to można byłoby się sporo dowiedzieć, oraz dla nich to też byłaby reklama. Wszak sporo osób poleca tutaj nasze produkty i tym sdamym "odczarowuje" mit, że co polskie, to złe. Wiadomo, że jakoś specjalnie im sprzedaży nie napędzamy, bo oleje to raczej mają jako dodatek i z tego wpływy są bardzo niskie, ale chociaż od strony PR uważam, że robimy spoko robotę.
 

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Chemicy to mają ciekawsze rzzy do roboty, ale ogarnięty w miare PRowiec byłby spoko. No ale naszym narodowym nie zależy na takiej reklamie, co zrobisz.
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Samochód
Mazda 3 MZR 2.3 DISI TURBO
Śledzą takie fora, w szczególności oglądając analizy. Lecz nie dzielą się wiedzą, ponieważ nie jest ona skierowana dla odbiorców końcowych.
 
Last edited:

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
Nie chodzi tutaj od razu o ujawnianie tajemnic produkcyjnych, ale o samo rozwiewanie pewnych wątpliwości w ramach tego, co napisać mogą.
 

Skiper

Użytkownik
Samochód
Nissan Juke Nismo 1.6 DiG-T 200KM MR16DDT , Toyota Auris II 1.6 132KM 1ZR-FAE
No takie rozwiewanie jak przynajmniej kolegi z AR @wlyszkow by się przydało . Wystarczyło by aby negowali złe stwierdzenia i jakoś rebusowo naprowadzali na sedno sprawy .

@poziom1989 to w takim razie jaki sens ich oglądania analiz na forach , mają swoje analizy ,potwierdzeń im nie trzeba raczej . Co by miało im dać oglądanie analiz kolejnych ,swoje labo mają dobre . Przecież nie szukają na forach złej jakości ,bo to za późno by było . Wyjaśnij mi/nam jaki mają w tym co piszesz sens i cel .
No i nie zgodzę się z Tobą ,że co jak co ale to forum i tu będący nie zaliczają się do zwykłych odbiorców końcowych . Tutaj wiele osób jest bardziej wtajemniczonych niż reszta milionów społeczeństwa naszego . Nie umniejszajmy sami sobie;)

Pisałem swego czasu do Lotosu, pisałem do Orlenu, zostałem olany. Szkoda, bo gdyby wpadli chemicy, to można byłoby się sporo dowiedzieć, oraz dla nich to też byłaby reklama. Wszak sporo osób poleca tutaj nasze produkty i tym samym "odczarowuje" mit, że co polskie, to złe. Wiadomo, że jakoś specjalnie im sprzedaży nie napędzamy, bo oleje to raczej mają jako dodatek i z tego wpływy są bardzo niskie, ale chociaż od strony PR uważam, że robimy spoko robotę.
Może taki los , nie ten czas , nie te słowa ,nie ta osoba . Po swoich kontaktach stwierdzam ,że czynnik ludzki ma duże znaczenie , producenci raczej nie obierają polityki wskazanej na kontakty jednostkowe z końcowym odbiorcą . Dlatego to po drugiej stronie człowiek decyduje ,a raczej reakcja jego jest taka jak mu się podoba , lub jakim jest człowiekiem .

Sam po przyjściu tutaj zostałem odczarowany , nie stać by mnie było wcześniej myślowo by lać Polski olej za 70pln i jeszcze uważać ,że na pewno jest super. A teraz widzę ,że polscy producenci mogą dostawać medale ale i ci co przez analizy wartość naszych oleii potwierdzają też . Dlaczego np. w nabiale są konkursy i tytuły jak Teraz Polska ,a w olejach nic takiego nie ma . Przykład dobrego i zdrowego naszego masła ze Strzałkowa ,kilka nagród ma .

Ja napisałem do Specola nie zastanawiając się bardzo jak piszę , ot taka wiadomość . To za sprawą stwierdzenia @soszo że odpisują .Szczerze to było tak ,wysłałem im numery z 3 butli dopiero co kupionych dla siebie . Byłem ciekaw co o nich powiedzą ,foto okroiłem by nie było widać jaki olej ,ale kolor butelek chyba mógł zdradzić to . Foto wysłałem bo jedna butla była z 19 a druga z 20 ,tak by wiedzieć czy obydwa w środku to to samo . Drugie zdanie tyczyło sreberek gładkie/oryginal . No i przypomniało mi się o sytuacji z 0W40 ,to było 3 zdanie .
Przy drugim uściśleniu zmian w 0W40 ,bo sam 2018 to było za mało , pan zapytał czemu jest to ważna informacja . Opisałem jak stoi sprawa bez bawełny ,wtedy pan stwierdził że najlepiej jak prześle foto etykiet , to będzie najpewniej . Czyli pomimo podania roku ,dalej kwartału ,pan dla pewności wolał zobaczyć etykiety ,chyba zaciekawiłem tego pana . Może już mamy tutaj zaangażowanie ,tylko czy chwilowe czy długofalowe ?

W piątek rano po 8 była odp. kolejna , a ja jeszcze po 15;38 zapytałem o dystrybucję i sprzedaż ,no i odp. na razie brak. Albo wygrał piątek/piątunio albo kontakt się skończył ,albo w poniedziałek będzie odp. Stresik jest są trzy możliwości .

Wcześniej kiedyś pisałem do Motul , ale nie polecam . Miałem ich olej kupiony przez ASO ,chciałem kupić samemu innego Motula i napisałem/wysłałem numerki z butli już zalanego , by zobaczyć jak to będzie . Taka weryfikacja pomocy producenta przed samodzielnym zakupem innego Motula ,którego tak samo bym u nich sprawdził/potwierdził . Po numerach z ich butelek można było sprawdzić gdzie był produkowany i czy przez ich filię . No i nie udało się ,nawet sam pan Piotr Pyrka się nie postarał . Zaczęli pytać a po co mi to ,dlaczego się obawiam podróby , no i że niby ich nie podrabiają :cool: . Napisałem , że ich weryfikuję czy pomagają czy nie i od tego uzależniam dalsze być z Motul czy nie . No i odpisali ,że tylko w labie olej potwierdzą . A mi chodziło o potwierdzenie pochodzenia opakowania ,to by mi wystarczyło bo kupował bym u ich dystrybutora w pewnym miejscu IC . Potem okazało się ,że jest niby jakaś kolejka duża takich zgłoszeń . Począwszy od zwykłej obsługi ,a kończywszy na P. Pyrka powielali te same zachowanie i zwlekali . Jeden przez drugiego był naszczuty na mnie . Dlatego odpuściłem im i ich olejom też .

Potem pisałem do Royal Purple , odpisywali ładnie co prawda maketingiem ,ale odpisywali . Choć pierwszy kontakt kobieta ,to opornie i po 3 wiadomości koniec . Potem zmieniłem kontakt na pana i już było super ,ale po głębszych pytaniach kontakt się urwał .

Uważam że wszystko jest gdzieś zapisane ,moja droga to pokazuje . Zrezygnowałem z Motula bo czynnik ludzki potwierdzał na przyszłość brak pomocy . Potem RP cudo marketingowe niezniszczalne i niepotwierdzone , z brakiem odzewu pod przykrywką chęci samodzielnej produkcji ich oleju po poznaniu pewnego składu . W tym przypadku nadal nie pasuje mi cena do fizyczności bez reklam .A dalej w poszukiwaniach świętego grala olejowego trafiłem tu . Początkowo rozczarowałem się ,ale teraz więcej wiem i rozumiem . Czyli myślenie/stereotypy czarnogrodowe z cywila ,przy propozycjach wielu oliwek tak zadziałało . Jednak teraz już wiem ,że jedynego na milion nie ma , bo co silnik to inaczej , co warunki to inaczej ,oraz z czasem te same oleje nie są identyczne bo podlegają zmianom .

Ja jestem można powiedzieć narodowcem , bo z jakiej paczki mamy dorabiać inne wyszczekane kraje ,najbardziej nie przepadam za Niemcami . Wystarczy tego dobrego ,od wejścia do EU nachapali się już ,teraz nasze górą .Tym bardziej jak tu to się potwierdza ,że to rozbujała reklama czasem i braki w podstawach parametrów/norm . Swego nie znacie a cudze chwalicie ,tutaj to powiedzenie jest naprawdę weryfikowane .

No ale naszym narodowym nie zależy na takiej reklamie, co zrobisz.
Tak myślę ,że nieoficjalne pisanie użytkownika do producenta , musi się często spotykać z olaniem . Może warto by przy analizie oleju wysyłać oficjalne zaproszenie do udziału dla jego producenta . Może taka forma by bardziej skłaniała kogoś od producenta do uczestniczenia i ewentualnego wyprowadzania z błędu myślowego .

Się rozpisałem ,sorki .
 

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
bardziej wtajemniczonych niż reszta milionów społeczeństwa naszego . Nie umniejszajmy sami sobie
Na tym forum jest 3-4 osoby mocniej obeznane w temacie. Niestety, taka jest prawda. Ja sporo też jeszcze nie wiem i chociaż może wiedze mam większą, niż przeciętny użytkownik, to do tych osób się nie zaliczam.
 
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Top