• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

1992 Ford Mustang 5.0 GT Cobra

MarcoPolo

Nowy użytkownik
Samochód
2021 Toyota rav4 2.5 hybrid
Marka samochodu
Ford Mustang
Budżet/ile litrów
5
Styl jazdy
Silnik
5.0 Cobra
Data produkcji
1992
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
brak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w-30
Jaki olej masz obecnie
5w-30
Witam serdecznie,

to mój pierwszy post na forum. Pozdrawiam wszystkich.


Mam pytanie: jaki olej do wyremontowanego fabrycznie silnika 5.0L v8 Windsor, 235hp. Będzie potrzebował wpierw dotarcia, a później najlepszej ochrony. Silnik z wałkiem w bloku. Rozrząd sterowany popychaczami.

Bardzo dziękuję.
 
Shell Helix Ultra 5W-30 wg mnie.

Alternatywnie Redline 5W-30 albo Amsoil 5W-30 ale to raczej będzie przesada i niekoniecznie wyjdzie temu silnikowi na dobre.
 
A może najpierw jakiś olej do dotarcia? To się chyba nazywa break-in oil?
 
Na wzór amsa wygląda nasz Platinum ME 10w40 😄
 
Shell Helix Ultra 5W-30 wg mnie.

Alternatywnie Redline 5W-30 albo Amsoil 5W-30 ale to raczej będzie przesada i niekoniecznie wyjdzie temu silnikowi na dobre
Popieram. Shell HU 5W30 A3/B4. U mnie właściwie identyczny silnik (5,2 V8 OHV) zalany właśnie tym HU. Pracuje znakomicie. Jersey - dlaczego może nie wyjść mu na dobre?
 
Bo to stara jonstrukcja. Redline to ojej podchodzące pod wyczynowe, a Amsoil to oleje long life. Bardzo dobre, ale takiemu silnikowi klasyczne A3/B4 albo któraś że starszych norm API posłuży wg mnie lepiej.
 
Back
Top