• Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

2-EHN Power Ehnancer a zużycie paliwa

Szatan

Użytkownik
Samochód
Vw Lupo 3L 1,2TDI, Mercedes w204 200cdi
Witam, w ostatnim czasie przeprowadziłem test dodatku do oleju Archoil AR9200 pod kątem zużycia paliwa, żeby za dużo się nie rozpisywać załączam link do postu

https://www.oilclub.pl/index.php?threads/archoil-ar9200-v2-a-zużycie-paliwa.6967/page-2#post-225355

Teraz chcę przetestować 2-EHN Power Ehnancer. Zastosuje podwójną dawkę czyli 2ml na 1l ON. Dodatek zostanie przetestowany na trasie Stargard-Świnoujście-Stargard tak jak w poście do którego zamieściłem link. Odniesieniem będzie zużycie paliwa jakie udało się osiągnąć z dodatkiem AR9200 czyli 2,65l/100km samochód testowy to VW Lupo 3l. Dodatek jest już u mnie, w weekend postaram się zrobić test i zdam relacje jak to wyszło. Pozdrawiam Paweł
 

Attachments

  • 20250129_195807.jpg
    20250129_195807.jpg
    1 MB · Odwiedzin: 36
Nie wiem czy taki silniczek w ogole ma możliwość wykazania jakichs zmian.
 
Zwiększenie ilości dodatków zawierających liczbę cetanową pogarsza właściwości smarne. Jednorazowe zażycie nie zaszkodzi, ale lepiej nie zwiększać zalecanej dawki. Ponadto bardzo wysoka liczba cetanowa ma także negatywny wpływ na jakość spalania mieszanki.
 
Zastosuje dawkę jaką zaleca producent
 
Last edited by a moderator:
Przy tego typu testach, gdzie różnice idą w dziesiąte litra/100km, sprawdzałbym i notował, zaraz przed ruszeniem w trasę, kierunek i prędkość wiatru oraz temperaturę. Chyba, że robisz to dla czystej zabawy :)
 
Tak zawsze to sprawdzam żeby warunki były jak najbardziej zbliżone. Ogólnie uważam że ten preparat nic nie zmieni tak samo jak AR9200. Ale test traktuję jako zabawę. Najwięcej korzyści w tym samochodzie jeżeli chodzi o zużycie paliwa przyniosła wymiana łożysk w kołach i regeneracja hamulców 😎😅 wcześniej ciężki było zmieścić się w 4l/100km.
 
Witam wszystkich ponownie. Dzis przeprowadziłem test z dodatkiem do ON 2-EHN Power Ehnancer na zbiornik 32l wlalem 60ml srodka. Spalanie na trasie testowej wyszło 2,57l /100km czyli wynik mniejszy niż najlepszy wynik z samym dodatkiem AR9200. Temperatura wynosiła 3stC wiatr 6m/s. Zrobiłem jeszcze szybki test z komputerem diagnostycznym, sprawdziłem zapotrzebowanie silnika na biegu jałowym, i przed zalaniem środka AR9200 zapotrzebowanie wynosiło 5,1mg/suw pracy po zalaniu AR9200 i przejechani ponad 1000km spadło do 4,7mg/suw, a po dodaniu 2-EHN Power Ehnancer spadło do 4,4mg/suw. Różnice w spalaniu są na + ale są praktycznie nie zauważalne w tak małym silniku jak 1,2TDI. Możliwe że w większym silniki powiedzmy 3.0 V6 TDI zmniejszenie zużycia paliwa było by bardziej zauważalne na tej samej trasie ale napewno nie 0,5l jak twierdzą niektórzy. Pozdrawiam Paweł
20250202_083913.jpg
IMG-20250202-WA0014.jpg

Post automatically merged:

Zalałem też ten środek do swojej C klasy z silnikiem om651 200cdi i sprawdzę po przejechaniu jakiego dystansu wypali się DPF, dodam że tym autem jeżdżę głównie po mieście, i DPF wypala się co ok 240-260km zawsze.
 
Last edited:
Tak, jak mowilem. Za maly silnik, zeby cokolwiek dalo sie zaobserwować. 1/3 szklanki na 100km no to sorry. To musiałaby byc bardzo dokladna metoda i aparatura pomiarowa, aby uznac wynik za miarodajny.
 
Właśnie sobie dograłem do licznika te dane o ilości mieszanki na suw i tak się składa, że nabyłem też Power Enhancer.
Niedługo się dotankuję czystym paliwkiem na full i zobaczymy czy coś zobaczymy w tych parametrach po dodaniu tego i tamtego bo mam też jeszcze Kleen Flo 963.
 
No to będzie tak:
Zalałem się do pełna Orlen Effectą. 50 litrów i przejechałem się 10 kilometrów. Na postoju odpaliłem lapka, wyłaczyłem wszystko oprócz silnika i po minucie postoju patrzyłem przez minutę na te parametry od mieszanki. Głównie pokazywało 4.1 mg/str, może z raz na 15 sekund mignęło na 3.8 i co kilka sekund wskakiwało na 4.4 mg/str.

Do pełnego zbiornika wlałem 2-EHN Power Ehnancer w ilości 100ml i do tego dolałem 150ml Kleen Flo 963 bo chciałem zapobiec utracie smarowania bo czytałem nie raz, ze dobrze jest równoważyć stosowanie 2ENH jakimś dodatkiem ze smarowaniem. Wytrząchałem samochód, porobiłem kółka i kilka zahamowan, żeby w baku paliwo się wymięszało i pojechałem. Po pierwszych 5 kilometrach w odczycie zero zmian bo pewnie jeszcze się nie wymieszało, ale jak zrobiłem sumarycznie 15km w międzyczasie rzucając samochodem, żeby to paliwo się mieszało to dawka 3.8 mg/str migała już co chwila na zmianę z 4.1 mg/str, a 4.4 które wtedy pojawiało się co chwila teraz pojawiło się może raz przez minutę.

No więc na podstawie tego krótkiego doświadczenia jednak parametry się zmieniły i te dawki mieszanki na suw faktycznie spadły. Zobaczymy co dalej jak zmienię paliwo na czyste, ale to trochę potrwa bo teraz trasy mam dopiero w drugiej połowie lutego.



 
W sumie lepiej jest wlac środek na stacji przed tankowaniem. I w czasie tankowania wymiesza się idealnie. Ale tak czy siak jest efekt. A powiedz jaki silnik ?
 
@Szatan 1.9TDI-PD

To by było chyba na tyle z rzetelności pomiarów.
Wczoraj trasa 25km i po trasie może na sekundę mignęła ta niższa dawka.
Dzisiaj 50km i też prawie cały czas się zmieniało 4.1-4.4, a ta niższa mignęła na ułamek sekundy

Pewnie tamto to była jakaś anomalia i tyle

 
Ja jeszcze kiedyś miałem pomysł sprobowac wlac eter z Warchemu do paliwa. Ale znalazlem w necie opracowanie, w ktorym na labo wyszedł wzrost spalania i odechciało mi się testów.
 
Mnie się wydaje, że przy sprawnej, współczesnej sondzie już się silnika nie oszuka. Podniesienie mocy ksylenem (mimo całej szkodliwości) i ogólnie wielopierścieniowymi węglowodorami jeszcze działa, ale spalanie trudno poprawić dodatkiem, chyba że ten dodatek to E0 :)
 
@Szatan 1.9TDI-PD

To by było chyba na tyle z rzetelności pomiarów.
Wczoraj trasa 25km i po trasie może na sekundę mignęła ta niższa dawka.
Dzisiaj 50km i też prawie cały czas się zmieniało 4.1-4.4, a ta niższa mignęła na ułamek sekundy

Pewnie tamto to była jakaś anomalia i tyle

Podsumowując, te dodatki kompletnie nic nie zmieniają. 2ehn oraz AR9200. Nie zauważyłem nic gdzieś tam może minimalnie mniej ale dokładność pomiaru jest żadna. Wiatr bardziej w plecy i już inaczej wyjdzie. Tak apropo fajnie wygląda pół miliona na liczniku 😎
 
Wg mnie te dodatki również nic nie dają.
W swoim 3.2 jak zmieniłem świece na nowe i jedną cewkę, to mi spalanie gazu momentalnie spadło o regularne 2.5 litra / 100km :D
najwazniejsze by lozyska i hamulce nie robily niepotrzebnych oporów oraz paliwo było E0 / B0.
Nie skażonego dieselka tylko do domu Ci przywiozą jak masz swojego mauzera. Na tym to dopiero chodzi (akurat mam taka okazje bo maszyny rolnicze).
W aucie miedzy paliwem eko a tym bez dodatków jest różnica nawet 1l/100 na korzyść czystego paliwa w dwulitrowym dieslu.
Benzyny też mamy słabe w naszym kraju, Aprilia RSV 1000 na naszym pali mi 7.5-8. Na mołdawskim regularnie 6.5.
 
Back
Top