• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

2021 Audi R8 V10

Elberoth

Nowy użytkownik
Samochód
Audi
Marka samochodu
Audi
Budżet/ile litrów
8 litrów / 1500zł
Styl jazdy
Silnik
V10
Data produkcji
2021
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
chyba 504
Jaki olej masz obecnie
OEM
Auto z GPF. Pierwsza zmiana - 2000km przebiegu (niewymagana przez serwis).

Instrukcja o dziwo nic nie mówi o olejach (!) - znalazłem tylko wzmiankę, że dolewki można robić z 504, 508 i 511. Przez tel. w serwisie powiedzieli mi, że powinien być 504/507. Nic o wadze oleju.

W innych autach mam Millersa EE.

Nie wiem, czy zdać się na ASO, które chce mi sprzedać 8L jakiegoś firmowego oleju za 1000zł, czy może jest na rynku coś lepszego. Budżet nie gra większej roli - przy takim aucie, czy jest to 500 czy 1500zł, nie ma tak naprawdę większego znaczenia.
 
Skontaktuj się z audi Polska i poproś o oficjalne wytyczne odnośnie zalecanych olejów (lepkość i jakość).
Na pewno będą to oleje niskopopiolowe ze względu na gpf.
 
Mobil 1 ESP x3 0w40. Ma oficjalną aprobatę VW 511
 
Takie info dostałem z ASO Audi:

Norma oleju VW 504 00 (0W-30) ilość: 8,3L

Dodam jeszcze:
- auto NIE będzie eksploatowane zimą
- tylko upalanie po mieście - żadnych przebiegów autostradowych
- roczne przebiegi ok 5kkm
 
Last edited:
Co myślicie o Ravenolu VSW SAE 0W-30 ?


Chyba jedyny w pełni syntetyczny olej z aprobatą VW 504 / 507 (a nie hydro-crack sprzedawany jako syntetyk, jak większość olei 504/507).
 
Baza w oleju ma drugorzędne znaczenie, są oleje wyczynowe używane w profesjonalnym motosporcie oparte o GTL czy hydrokraki. Liczy się olej jako całość, baza jest tylko jedną ze składowych. Przewaga PAO nad nowoczesnym HC czy GTL jest niewielka i tylko w niektórych warunkach. To, że PAO jest lepsze to pozostałość z czasów kiedy jakościowo HC pierwszych generacji były faktycznie podłe w porównaniu do dzisiejszych, a oleje na HC były często mieszaninami z grupą I i II.

Co do samego Ravenola jako takiego to te oleju nie są na naszym forum zbyt popularne więc trudno coś więcej o nich powiedzieć. Na niemieckich analizach wypadał ok, trzymał parametry wymagane przez normy jakie spełniał. Nie widzę przeciwwskazań do zalewania olejów tej marki jeżeli ktoś chce.
 
Back
Top