Cześć, mam w planach w najbliższym czasie wymianę oleju. Samochód z 2004 roku.
Zalecenia producenta to GL-4 75W85 do skrzyni i GL-5 80W90 do dyferencjału.
Głównym problemem skrzyni są synchronizatory, natomiast w w dyferencjale znajduje się tzw. szpera (LSD). W obu występują duże temperatury i wiele osób zalewa 75w140.
Nie jeżdżę po torze, ale samochód używany mało delikatnie.
Nie przewiduję konkretnego budżetu.
Trzymając się zaleceń zestaw jaki znalazłem to:
RAVENOL MTF-1 SAE 75W-85
AMSOIL 80W90 Synthetic Gear Lube z dodatkiem zalecanym przez Amsoil - AMSOIL Slip Lock
Co sądzicie o takim zestawie?
Ewentualnie w obu przypadkach zalecenia potraktować z przymrożeniem oka i zastosować jakieś 75W90, gdzie wybór jest dużo większy.
Jestem otwarty na wszystkie propozycję.
Zalecenia producenta to GL-4 75W85 do skrzyni i GL-5 80W90 do dyferencjału.
Głównym problemem skrzyni są synchronizatory, natomiast w w dyferencjale znajduje się tzw. szpera (LSD). W obu występują duże temperatury i wiele osób zalewa 75w140.
Nie jeżdżę po torze, ale samochód używany mało delikatnie.
Nie przewiduję konkretnego budżetu.
Trzymając się zaleceń zestaw jaki znalazłem to:
RAVENOL MTF-1 SAE 75W-85
AMSOIL 80W90 Synthetic Gear Lube z dodatkiem zalecanym przez Amsoil - AMSOIL Slip Lock
Co sądzicie o takim zestawie?
Ewentualnie w obu przypadkach zalecenia potraktować z przymrożeniem oka i zastosować jakieś 75W90, gdzie wybór jest dużo większy.
Jestem otwarty na wszystkie propozycję.
Last edited: