• Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

4 x płukanka tec 2000 i wyciek oleju?

Witam. Używałem opcji szukam i nie znalazłem więc zakładam temat.
Jak w temacie , 4 krotnie stosowałem płukankę tec 2000 przed każdą wymianą oleju. Wczoraj kolejny raz wymieniałem i zauważyłem znaczne zapocenie się w miejscu styku głowicy/bloku/pokrywy łańcucha rozrządu. Fabrycznie w tym miejscu założony silicon( prawdopodobnie miejsce gdzie powstawały wycieki ). Silnik przebieg tylko 80 tys km. (!) czy uważacie, że to rozpuszczalniki rozszczelniły to miejsce ?
Na obrazie :
1 blok
2 pokrywa łańcucha
3 głowica
 

Attachments

  • IMG_8379.jpeg
    IMG_8379.jpeg
    346,8 KB · Odwiedzin: 347
Płukanka ma toluen. W połączeniu z jakosią (nie mylić z jakością) współczesnych uszczelnień mogło tak się zdarzyć
 
Pierwsze pytanie, które mi się nasuwa dlaczego stosowałeś przy tak małym stosunkowo przebiegu 4 razy tak silna plukanke?
 
Przy takim przebiegu nie widzę sensu zastosowania 4x pod rząd płukanki, jeśli olej regularnie wymieniany i interwał nie przeciągany. Żaden pożytek z tego akurat w tym przypadku. Bo przecież chyba nie robiłeś interwałów 4x po 30k mając 80k przebiegu 🤔
 
Bo robia ludzia papkę z mózgu, że przy każdej wymianie trzeba robić plukanke... za dużo internetowych specjalistów/sponsorowanych.
 
Panowie, to bezpośredni wtrysk. On mocno syfi silnik. Wczoraj też przepłukałem komorę spalania dekarbonem i było bardzo dużo syfu. Silnik odczuwalnie zrobił się bardziej elastyczny między 1000-1500 obr/min. Tak wiem jak to brzmi, ale tak steruje eko gowniany program skrzynią biegów i na takich obrotach męczy ten silnik. Na foto przykład co wyszło z jednego cylindra. Dlatego płuczę za każdym razem bo w tej nowoczesnej ekomotoryzacji już po takim przebiegu jest duże prawdopodobieństwo stanięcia pierścieni mimo dbałości o interwały.
Ale fakt że nie zastosuje tej płukanki nigdy więcej bo poprostu niszczy silnik.
 

Attachments

  • IMG_8377.jpeg
    IMG_8377.jpeg
    1,5 MB · Odwiedzin: 272
Jak może Ci płukanka zniszczyć fabryczne szczeliwo chemoutwardzalne? Albo źle to uszczelnili (np. został jakiś brud), albo gdzie indziej cieknie.
Jak koledzy pisali - toluen … on rozpuszcza takie rzeczy ( nie spodziewałem się że do tego stopnia). A jak źle uszczelnili to ciekawe, że przed stosowaniem płukanek było sucho. Opcja gdzie indziej odpada bo to jest tylko to jedyne miejsce 😉
 
Nie, toluen nie rozpuszcza szczeliwa OEM.
Gwarancjajeszcze jest? Jeśli tak- reklamuj.
 
Miałem przez 3 lata praktyki w serwisie Forda to było jakieś 15 lat temu. To takie zapocenia na silniku , czy nawet wyciek z uszczelniacza półosi były na porządku dziennym w kilkuletnich samochodach z nawet niższym przebiegiem. Teraz jest jeszcze gorzej.Taka jest jakość dzisiejszej motoryzacji. Płukanka nie ma z tymi wspólnego. Ale takie stosowanie co wymianę ,jest praktycznie bez sensu. Możesz co drugą trzecią wymianę przegonić przed zmianą oleju ale za każdym razem to szkoda kasy.
 
W instrukcji Hyundai ix20 było napisane, że zapocenie nie jest wyciekiem i nie podlega naprawie gwarancyjnej.

Co nie znaczy, że u brata po tecu we fabii nie poleciało pod obudową filtra oleju i to po jednorazowym zastosowaniu. Ale to stare auto było więc nie można jednoznacznie stwierdzić co było przyczyną.
 
W każdym moim nowszym aucie tak robiłem tylko nie tą konkretną płukankę i nigdy nie było problemów.
 
Mniej wpływu z jutupuf, marektingow i reklam. Nadgorliwość gorsza od faszyzmu. Plukanki w nowym aucie z regularnymi interwalami olejowymi.....
 
Ale fakt że nie zastosuje tej płukanki nigdy więcej bo poprostu niszczy silnik.
takie uogólnienia wg mnie są wypowiedziane zdecydowanie na wyrost, Twoje wnioski mogą być wyciągnięte z dużym błędem

btw. nie mam nic do płukanek, po prostu nie stosowałem
 
Panowie, to bezpośredni wtrysk. On mocno syfi silnik.
Ale gdzie Ci bezpośredni wtrysk syfi silnik? Bo na pewno nie tam, gdzie olej i płukanka mogły by mieć na ten syf wpływ. Chyba, że Ci turbo tyle oleju w dolot wali, że chciałbyś porty i zawory płukanką olejową doczyscić 😉.
 
Napisz co to masz za silnik, że potrzebuje tak specjalnej troski? Badz co bądź kombinacje z plukankami przy tak małym przebiegu raczej nie świadczy dobrze o samej jednostce, chyba że mamy tu doczynienia z nadgorliwością samego właściciela. Napisz jaki masz motor może ktoś coś podpowie, żeby nie wydawać zbędnie kasy na siuwaxy.
 
Ale gdzie Ci bezpośredni wtrysk syfi silnik? Bo na pewno nie tam, gdzie olej i płukanka mogły by mieć na ten syf wpływ. Chyba, że Ci turbo tyle oleju w dolot wali, że chciałbyś porty i zawory płukanką olejową doczyscić 😉.
Czy to tak na serio? 🤯
 
No tak. Jakie efekty uboczne bezpośredniego wtrysku ma usunąć plukanka? Sam odpowiedz.
 
Tak po prawdzie na zakleszczające się pierścienie może coś tam da, zwłaszcza gdy już samochód ten olej zaczyna palić. Ale niekoniecznie GDI to zaraz nagar- Autobild zrobił test 100 000 km Hondą CRV i silnik był czyściutki jak łza.
 
Back
Top