• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

406 Coupe 2.2 16V 158KM - dobór oleju do specyficznego silnika

Danjel

Użytkownik
Samochód
Mercedes CLK W209 55 AMG / Volvo S40 T5 AWD
Marka samochodu
Peugeot 406 Coupe
Budżet/ile litrów
200 zł / 5l
Styl jazdy
Silnik
2.2 16V 158KM 3FZ
Data produkcji
2005
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W40
Jaki olej masz obecnie
Motul 5W40 (brak pewności)
Witam, generalnie nie zakładałbym tego tematu, gdyby nie fakt że Peugeotowskie 2.2 jest dość wrażliwe jeśli chodzi o olej, zamarzanie odmy w zimę i pracę wariatora. Z tego względu chciałbym zalać go czymś przyzwoitym.

Auto ma obecnie 166 tyś km przebiegu, więc trochę już pojeździł. Obecnie olej zalany przez poprzedniego właściciela podobno jakiś Motul - ale wiadomo że po zakupie warto od razu zmienić.

Plan jest na zrobienie płukanki + zalanie dodatku Archoila wraz ze świeżym olejem.

Pytanie tylko co będzie optymalne do tego silnika? Jeżdżę dość sporo po mieście, często krótkie odcinki.
 
Witam ponownie. Mam zakupionego Shella Helix Ultra 5W40, ALE w dokumentacji od Peugeota znalazłem takie coś:
Przechwytywanie.JPG.b3b7fd8aa4825fc02ac3cc339a9d113b.jpeg
 
Zależy co autor rozumiem przez zapis "sytetycznego" z chemicznego punktu widzenia Shell nie jest olejem syntetycznym bo robiony jest z gazu zmiennego, nie jest też olejem paliwo oszczędnym bo to ACEA A3/B4 z wyższym HTHS.
 
No dobra, auto poddane płukance LM 2662 której wlałem ok 300ml - auto chodziło 30 minut na jałowych + 5km delikatnej przejażdżki po mieście. Zleciało troche syfu, ale jeszcze bez tragedii

Po zmianie oleju na Shella znacznie wyciszyła się praca wariatora jak i sam start, mam wrażenie że silnik jest cichszy. Zniknęły też problemy z telepaniem silnika jak nie był nagrzany, najprawdopodobniej spowodowane wcześniej pracą wariatora.
 
Dokładnie tak.

Podczas jazdy z prędkością ok. 130km/h olej grzeje się do ok 115-120 stopni. Troszkę sporo, ale podobno ten typ tak ma.
 
Witam, wracam do tematu. Zrobione ponad 8kkm, z czego sporo spędził w górach i trasie 160km/h + miasto krótkie odcinki więc fajnie by było zmienić tą oliwę. Czy w kwestii wyboru nadal aktualny Shell Helix Ultra 5W40? Niecały litr musialem dolać przez ten czas, więc coś tam wsuwa - ale do TFSI jeszcze mu daleko 😂😂

Lać mu znowu płukankę przy wymianie?
 
Tak, spokojnie możesz zostać przy Shellu. Za konsumpcję odpowiada raczej jazda (góry/szybka trasa) niż olej jako taki. Płukankę możesz zrobić, chociaż wg mnie nie jest to wymagane przy każdej wymianie. Jeżeli się zdecydujesz o raczej na jakąś najtańszą, żeby wspomóc spuszczenie oleju.
 
Rozumiem - a czy dodanie np. Archoil AR9100 w celu zmniejszenia tarcia, a co za tym idzie jego temperatur i być może ułatwić życie zmiennym fazom ma sens?

W tym silniku przy 120-140km/h na tempomacie olej dość szybko osiąga około 115 stopni.
 
Moze pomóc ,nie musi. Ja wielkim miłośnikiem dodatków nie jestem, polecać nie będę. Ale jeżeli chcesz, możesz zalać. Jak pomoże to będziesz mógł dolewać dalej. Jak nie to najwyzej kolejną wymianę zrobisz już bez dodatku.
 
W tym silniku przy 120-140km/h na tempomacie olej dość szybko osiąga około 115 stopni.

Spróbuj najpierw coś na GTL, jak Shell, jeśli nadal temperatury będą wysokie, to spróbuj PAO. Póki co, może bez dodatków.

Shell Helix Ultra 5W40
Meguin Super Leichtlauf 5W40
Mobil 1 FS 0W40
 
Pozostać przy Shellu, lecz warto mieć jakieś odniesienie w postaci analizy zużyciowej, przede wszystkim pod kątem Ox itp. Ewentualnie przejść na PAO np. polecony powyżej Meguin Super Leichtlauf 5W-40.
 
Zrobione prawie 10kkm, na dniach przeprowadzam zmianę. Miałem brać Shella na promocji za 67 zł za 4 litry ale nie zdążyłem, tak więc cały czas rozważam zakup czegoś innego. Płukanka przed zmianą i tak będzie robiona.

Myślę ciągle nad przejściem na tego Mobil 1 FS 0W40, jest trochę droższy ale nie robi mi to większej różnicy.

Jedynym zmartwieniem przy Shellu jest obawa o temperatury, bo podczas grzania 130-140km/h mam 115 stopni oleju (każdy użytkownik tyle zgłasza) i wolałbym mieć dobrą lepkość w wyższych temperaturach.
 
Nic nie musisz kombinować. Lepkość jest OK.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
To biorę ponownie Helixa Ultra. Dla mnie jest to dość spora wartość, gdyż wcześniej miałem 406 z silnikiem 3.0 V6 ES9J4S (407 miał podobny) i tam gnając 200-300km autostradą z prędkością 150-160km/h olej stał jak wryty w temperaturze 100 stopni lub minimalnie powyżej.
 
Musicie wiedzieć, że w silniku odbywa się różnego rodzaju smarowanie, oprócz tego "współpraca" między dodatkami (AW, EP i FM) odgrywa szczególną rolę, w zależności od warunków tzn. ciśnienia, temperatury itp.
 
Back
Top