• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Lotos 4T MotoPower 10W-40

wszystko o produkatach Lotos
drogowe, mają stosunkowo niskie wymagania olejowe.
Bo to wciąz są konstrukcje projektowane z nastawieniem zastosowania cywilnego. Nie wiem jeszcze o tym wiele, sam wiesz, że dopiero w temat powoli zaczynam wchodzić. Wydaje mi się, że jeśli ktoś kupuje motocykl z nastawieniem brania udziału w zawodach pół amatorskich [chyba coś jak KJS] to i tak tam jest sporo części modyfikowanych i nie chodzi tylko o hamulce... W takim wypadku, w grę wchodzi również dobór innego oleju, bo i zastosowanie będzie inne. Mylę się, czy montuje się w takich przypadkach chłodniczkę oleju, jeśli to jest "olejak" ?

Może utwórzmy temat "Rozmowy o Jednośladach" czy coś w ten deseń, żeby nie robić offtopu?
 
Panowie a czy sód pełni też role antyzużyciową czy zmniejszającą tarcie?
 
Uhu, czyli jest lepszy też od Millersa ZFS, i np. Castroli Power1 (nie racing), kurde...ciekawe czemu niektóre zespoły w TT ścigają się na Millersie, a nie leją 5100 :D.

Z resztą, co do norm, mój Sprint z 2010 roku wymaga normy SH, nowa Yamaha Tenere 700 wymaga oleju SG, a Ty poruszasz temat, że olej ma normę SL, a nie SN jak np. Shell Adv. Ultra, która jest dużo wyżej, niż to, czego wymaga producent ;)
Ok czyli rozumiem, że to że jakiś olej można wlać do większej ilości pojazdów na rynku niż do mniejszej to jest to wadą, bo po prostu większość motocykli nie wymaga nowych norm. Yhym.
 
to że jakiś olej można wlać do większej ilości pojazdów na rynku niż do mniejszej to jest to wadą
Ale Właśnie Ci uświadomiliśmy, że ta wieksza ilość pojazdów nie ma tak wysokich wymagań. Tak, jeśli producent nie napisze jasno i klarownie, że silnik MUSI być zalewany przynajmniej olejem API SN, to możesz zalać olej na przykład SM. Zresztą między olejami SM i SN nie ma wielkiej różnicy i bardzo często oleje SM spełniały wymagania SN, tylko producent zmienił literkę na etykiecie...

W przypadku motocykli, to olej o API SL\SM jest produktem, który można wlać do większej ilości jednośladów. Wciąż SN to mniejszość i nie ma sensu się przy tej normie upierać. Sporo konstrukcji z lat 90-00 to wymagania SG\SL i 10W40, 15W50, 20W50, których producent zaleca wymianę co na przykład 6000km [Honda CB 500 jest wyjątkiem z tmtych lat, bo interwały miała 12000km]. Dla prostszych obliczeń, jak ustawisz sobie interwał na 5000km to wątpię, że znajdziesz olej, który nie podoła. Chyba, że będzie to jazda wyłącznie na torze i cały czas czerwone pole. Wtedy lepiej zmienić olej po każdej takiej zabawie.
 
Czyli chcesz powiedzieć, że spełnianie szerszego zakresu norm jest wadą?
 
Czyli chcesz powiedzieć, że spełnianie szerszego zakresu norm jest wadą?
Nie jest wadą ale posiafając motocykl z lat 90tych i wcześniejszych taki lotos spokojnie starczy.
A co do skuterów to i do nowych napewno starczy.
 
Ale istnieją już takie motocykle do których niekoniecznie nada się najtańszy olej na rynku bez aprobaty.
 
Też prawda i dlatego można do takich maszyn stosować taki sam olej dwa razy droższy ale z aprobatą.
Ja do swojej madzi na przyszły sezon napewno wleje lotosika bo pan honda w latach 80tych nawet nie marzył o takim oleju jak lotosik w klasie sl
 
Panowie a czy sód pełni też role antyzużyciową czy zmniejszającą tarcie?
Teoretycznie może, ale to mało prawdopodobne żeby Lotos stosował takie dodatki
 
Zniknął z rynku już chyba.
 
Back
Top