jerseyAdmin
Administrator
- Samochód
- Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Ravenol 5W-30 DXG
Olej do analizy dostarczył Ravenol Polska: . Serdecznie dziękujemy.
Analiza ufundowana przez @jerseyAdmin
Jakość:
Opis:
Wskazówki dotyczące zastosowania pochodzące ze strony produktu:
"Stosowany jako lekkobieżny olej klasy w nowoczesnych silnikach benzynowych. Zatwierdzony przez Opel/General Motors jako spełniający najnowszą normę GM dexos1 w każdych warunkach eksploatacji. Może być również stosowany do podanych specyfikacji Ford, Chrysler i Honda."
Jest to prawda, aczkolwiek w porównanie niniejszej analizy do analizy przeprowadzonej przez SACZI: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/ravenol-dxg-5w30.739/
wykazuje brak Niklu/Wolframu.
Analiza z lutego 2020 wykazała obecność Niklu/Wolframu w ilości 24ppm (co nie przekłada się 1:1 na rzeczywistą zawartość Wolframu). Obecnie Polaris nie oznacza wolframu/niklu w analizach świeżych olejów.
Nie jesteśmy więc w stanie potwierdzić zwartości tego pierwiastka. Sugerując się analizą rosyjskiego klubu można domniemać że jest około 130-140ppm Wolframu w oleju. Wolfram pełni rolę antyutleniacza oraz ochronną.
Zaś sam olej nominalnie jest porównywalny z Amsoilem ASL, który również jest oparty o oleje bazowe grupy IV i V oraz do 30% grupy III (HC). Zastosowanie obydwóch olejów jest identyczne, tzn dedykowane są silnikom benzynowym z turbodoładowaniem i wtryskiem bezpośrednim. Zestaw spełniających przez oleje norm, mówi o przeciwdziałaniu przedwczesnym zapłonom (LSPI). Różnica polega na tym, że DXG jest oleje aprobowanym przez GM (nr aprobaty D10709HK081).
Amsoil natomiast aprobaty GM nie posiada. Mamy jedynie deklarację producenta o spełnieniu szeregu norm.
Olej może być stosowany w silnikach wymagających normy d1g2 lub narażonych na LSPI które pozwalają na dobór oleju wg norm API. Raczej nie polecamy do jazdy wyczynowej oraz silników o wysokiej temperaturze pracy (np. jednostek BMW). Poza tym może być stosowany w zasadzie w dowolnym nowoczesnym silniku wymagającym lepkości 5W-30 oraz normy API SM lub wyższej.
Po 24 godzinach w zamrażalniku:
Opakowanie:
Olej do analizy dostarczył Ravenol Polska: . Serdecznie dziękujemy.
Analiza ufundowana przez @jerseyAdmin
Jakość:
- API SP+RC
- ILSAC GF-6A
- GM dexos1 gen. 2
- Chrysler MS-6395, MS-13340
- Fiat 9.55535-CR1
- Ford WSS-M2C946-A/-B1
- Honda/Acura HTO-06
RAVENOL DXG SAE 5W-30 USVO®
Klasa jakości: API SP (RC), ILSAC GF-6A Aprobaty: GM dexos1™ Gen 2, API SP (RC), ILSAC GF-6A Specyfikacje: Chrysler MS-6395, MS-13340; Fiat 9.55535-CR1; Ford WSS-M2C946-A/-B1, Honda/Acura HTO-06
www.ravenol.pl
Opis:
- Olej spełnia kryteria SAE 5W-30. Lepkość w 100 stopniach Celsiusza plasuje się w górnym przedziale wartości dla klasy SAE 30, co jest trochę nietypowe, biorąc pod uwagę, że jest to olej "paliwooszczędny"
- Indeks lepkości VI: 167 - wartość typowa. Jednak jak na olej polecany często do "gorących" silników czy jazdy wyczynowej jest zaskakująco niski. Bardzo podobny parametr z olejem Amsoil Signature Series 5w30 ASL.
- Pakiet dodatków "myjących" oleju jest oparty o detergenty wapniowo - magnezowe i przystosowany do pracy w silnikach podatnych na zjawisko LSPI. Molibden oraz Bor potwierdzają powyższe. Pierwiastki te dodatkowo pełnią funkcje dodatków przeciwzużyciowych, ale również mają wpływ na zachowanie się oleju względem LSPI. Ilość Zn i P typowa dla klasy min API SN (ograniczona do 800ppm). Zarazem jest to główny dodatek przecwzużyciowy. Olej spełnia najnowsze normy, czyli API SP oraz ILSAC GF-6A uwzględniające testy na wystąpienie LSPI oraz testy zużycia mechanizmu rozrządu .
- TBN – 8 mg KOH/g. Typowa wartość dla olejów o nisko popiołowych
- Deklaracja producenta o zawartości 0,77% popiołów siarczanowych plasuje ten olej jako midSAPS. Lektura parametrów technicznych (CCS, MRV, temp płynięcia, NOACK) pozwala sądzić, że mamy do czynienia z olejem o wysokich własnościach fizykochemicznych w swojej klasie.
- Na podstawie widma FTIR wnioskujemy, że olej nadal jest oparty PAO i Estry
- Po 24 godzinach mrożenia olej delikatnie stracił przejrzystość, natomiast nie zgęstniał znacząco
Wskazówki dotyczące zastosowania pochodzące ze strony produktu:
"Stosowany jako lekkobieżny olej klasy w nowoczesnych silnikach benzynowych. Zatwierdzony przez Opel/General Motors jako spełniający najnowszą normę GM dexos1 w każdych warunkach eksploatacji. Może być również stosowany do podanych specyfikacji Ford, Chrysler i Honda."
Jest to prawda, aczkolwiek w porównanie niniejszej analizy do analizy przeprowadzonej przez SACZI: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/ravenol-dxg-5w30.739/
wykazuje brak Niklu/Wolframu.
Analiza z lutego 2020 wykazała obecność Niklu/Wolframu w ilości 24ppm (co nie przekłada się 1:1 na rzeczywistą zawartość Wolframu). Obecnie Polaris nie oznacza wolframu/niklu w analizach świeżych olejów.
Nie jesteśmy więc w stanie potwierdzić zwartości tego pierwiastka. Sugerując się analizą rosyjskiego klubu można domniemać że jest około 130-140ppm Wolframu w oleju. Wolfram pełni rolę antyutleniacza oraz ochronną.
Zaś sam olej nominalnie jest porównywalny z Amsoilem ASL, który również jest oparty o oleje bazowe grupy IV i V oraz do 30% grupy III (HC). Zastosowanie obydwóch olejów jest identyczne, tzn dedykowane są silnikom benzynowym z turbodoładowaniem i wtryskiem bezpośrednim. Zestaw spełniających przez oleje norm, mówi o przeciwdziałaniu przedwczesnym zapłonom (LSPI). Różnica polega na tym, że DXG jest oleje aprobowanym przez GM (nr aprobaty D10709HK081).
Amsoil natomiast aprobaty GM nie posiada. Mamy jedynie deklarację producenta o spełnieniu szeregu norm.
Olej może być stosowany w silnikach wymagających normy d1g2 lub narażonych na LSPI które pozwalają na dobór oleju wg norm API. Raczej nie polecamy do jazdy wyczynowej oraz silników o wysokiej temperaturze pracy (np. jednostek BMW). Poza tym może być stosowany w zasadzie w dowolnym nowoczesnym silniku wymagającym lepkości 5W-30 oraz normy API SM lub wyższej.
Po 24 godzinach w zamrażalniku:
Opakowanie: