jerseyAdmin
Administrator
- Samochód
- Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Motul X-Clean 5W-40
Analizę ufundował @jerseyAdmin , dziękujemy
Jakość:
Motul Specific LPG/CNG 5W-40
Analizę ufundowali: @Konjio, @siapek, @Kaczorek79, @aronus, @Jones, @Kayo, @Dariusch oraz r342 i Dawid. Dziękujemy.
Jakość:
Opis:
Na tą chwilę, dysponując wynikami analizy uważamy że, pomijając różnice w dostawca baz olejowych, to praktycznie ten sam olej. Jednak proszę wziąć pod uwagę że nasze analizy nie pokazują wszystkiego.
Wyniki mrożenia olejów:
Motul 8100 X-Clean 5W-40:
Motul Specific LPG/CNG 5W-40:
Analizę ufundował @jerseyAdmin , dziękujemy
Jakość:
- ACEA C3
- API SN
- GM dexos2
- MB-Approval 229.51
- Porsche A40
- Renault RN0710/RN0700
- BMW LL-04 < 2019
- Chrysler MS-12991
- FIAT 9.55535-S2/T2/GH2
- Ford WSS-M2C917-A
- VW 505.00/505.01
Motul Specific LPG/CNG 5W-40
Analizę ufundowali: @Konjio, @siapek, @Kaczorek79, @aronus, @Jones, @Kayo, @Dariusch oraz r342 i Dawid. Dziękujemy.
Jakość:
- ACEA C3
- API SM/CF
- BMW LL-04
Opis:
- Oba oleje spełniają wymagania lepkości dla SAE40. Wynik w okolicach 14 jest w połowie dopuszczalnego przedziału (12,5-16,3 cSt).
- Indeks lepkości 165-169 jest w normie, chociaż dla oleju z tego zakresu można by oczekiwać wyższej wartości. Mimo wszystko olej powinien zachowywać się stabilnie w pełnym zakresie temperatur.
- Pakiet dodatków standardowy dla olejów z normą C3 czyli midSAPS. Widać bor, 1ppm molibdenu jest w zasadzie pomijalny.
- TBN 7,8-8,4 jest standardowy, nie wyróżnia się na plus ani na minus. Oleje spełnią swoją rolę ochronną.
- Wg FTIR oba oleje bazują na HC. Karty SDS wskazują na różnice w zastosowanym HC, prawdopodobnie inny dostawca baz.
Na tą chwilę, dysponując wynikami analizy uważamy że, pomijając różnice w dostawca baz olejowych, to praktycznie ten sam olej. Jednak proszę wziąć pod uwagę że nasze analizy nie pokazują wszystkiego.
Wyniki mrożenia olejów:
Motul 8100 X-Clean 5W-40:
Motul Specific LPG/CNG 5W-40:
Last edited: