• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

5w50 zamiast 5w30

Kawa95Z

Nowy użytkownik
Samochód
Mazda MX-6, 2.5 V6
Siemka!
Mam taką rozkminkę ostatnio. Jak wiadomo większość japońskich aut z lat 90 mają dość "płytką" mise olejową.
Posiadam Mazde MX-6 z 2.5 V6 pod maską, no i pojemność misy to ok 5l. Dość mało jak na taki motor.
Auto jest typowo do zabawy, czasem na dłuższy wyjazd no i dość mocno używam jego.
Dość sporym problem z tym aucie są panewki które lubią się obrócić. Olej jaki zaleca producent to 5w30, było by to spoko gdyby pojemność układu była by z 2l większą przez co by się tak nie nagrzewał olej, a wiadomo że przy wysokich temperaturach taki olej traci swoje właściwości odprowadzania ciepła, lepkości(mniejsze ciśnienie). Do tej pory używałem penrite 5w30, no ale ostatnio ciężko z jego zakupem w Polsce i jestem zmuszony zmienić markę producenta.
No i moja rozminka to taka, czy dobrym rozwiązaniem będzie zmiana oleju na 5w50. Pomyślałem sobie że przy tak małej objętości oleju w silniku i wysokiej temperatury zrekompensuje "straty" ciśnienia przy 5w30, przez co mikrofilm olejowy nie będzie ,, za gruby"
Przechodząc do pytania czy olej 50tka nie wpłynie na szybsze zużycia silnika? Co wy o tym myślicie?
:)
 
Panewki tak samo mogą dostać w tyłek przy zbyt małej jak i zbyt dużej lepkości. Ja bym szedł w oleje 0/5-W40 z wysokim HTHS skoro to auto do zabawy.
 
Back
Top