• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Motul 8100 ECO-Energy 5W-30

wszystko o produkatach Motul

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Motul 8100 ECO-Energy 5W-30

Analizę ufundowali @Ciach0 , @MVB , @soszo , @Triumphator , @GreG , @SaNIB 96 , @mowczar , @michalm83 , @Adam , @Jones , @emtiem , @plpawzaw , @artunero , @hary979 , @jerseyAdmin oraz anonimowi darczyńcy. Serdecznie dziękujemy!

Jakość:

  • ACEA A5/B5
  • API SL
Aprobaty producentów:
  • Ford WSS-M2C913-D
  • Jaguar STJLR.03.5003
  • Renault RN0700
Strona produktu:


motul-ecoenergy-5w30-pierwiastki.jpg


Opis:
  1. Olej spełnia wymagania SAE30 (9,3-<12,5 cSt), lepkość w 100°C w środkowym zakresie, wartość typowa dla olei w klasie A5/B5 (olej lekkobieżny, o obniżonym HTHS)
  2. Indeks lepkości (VI) - 172 - dobra i typowa wartość, która zapewnia działanie w szerokim zakresie temperatur
  3. Pakiet dodatków, typowy dla olei klasy A5/B5, z normą M2C913 Forda. Oparty o wapń z niewielką ilością magnezu. Bor pełniący rolę dyspergatora zanieczyszczeń. Cynk i fosfor z poziomami wcale nie niskimi
  4. TBN - 9.9 - wartość znacznie powyżej wymaganej dla normy A5/B5 (>8)

Podsumowanie:
Motul 8100 ECO-nergy 5W30, typowy przedstawiciel olei klasy ACEA A5/B5. Według zapisów w karcie charakterystyki, olej ma stosunkowo wysoki HTHS (3,2) w porównaniu do konkurencji, dosyć wysoki TAN (2,75) mogący sugerować obecność bogatego pakietu detergentów (albo być wynikiem problemów np podczas przechowywania lub produkcji).

W naszej opinii olej jest rozsądnym wyborem do silników wymagających normy A5/B5 w tej lepkości oraz w okresie gwarancyjnym do silników Forda/Jaguara/grupy Renault w podanych normach.

Opakowanie:
8100 ECO-nergy_fwd.jpg
8100 ECO-nergy_rev.jpg

8100 ECO-nergy_part.jpg


Mrożenie (20°C vs. 24h@-30°C)
8100 ECO-nergy 5W30 @20C.jpg
8100 ECO-nergy 5W30 @-30C.jpg


 
Last edited by a moderator:
Tu zero zaskoczenia. Tak jak przypuszczałem, pakiet dodatków 1:1 z Motul X-Cess 5W40
w porównaniu do konkurencji, dosyć wysoki TAN (2,75)
TAN wydaje się zupełnie normalny. Mam nadzieję, że w końcu wykalibrowali urządzenia w labie. Wysoki TAN to niby jest w Orlen ME F - 3.51.
 
Tu zero zaskoczenia. Tak jak przypuszczałem, pakiet dodatków 1:1 z Motul X-Cess 5W40
Dokładnie taki sam jak i w Lotosie a3b4 5w40☝
 
I wielu innych olejach. Powtarzając za modem: to popularny pakiet.
Tylko nie ma w nim nic o Ford WSS....913D, a oleje z tym pakietem potrafią mieć oficjalne aprobaty Forda.

1645484080215.png
 
Dodałem do pierwszego posta zdjęcia opakowania i materiały z mrożenia oleju.
 
Last edited:
Back
Top