jerseyAdmin
Administrator
- Samochód
- Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Motul 8100 ECO-Energy 5W-30
Analizę ufundowali @Ciach0 , @MVB , @soszo , @Triumphator , @GreG , @SaNIB 96 , @mowczar , @michalm83 , @Adam , @Jones , @emtiem , @plpawzaw , @artunero , @hary979 , @jerseyAdmin oraz anonimowi darczyńcy. Serdecznie dziękujemy!
Jakość:
Opis:
Podsumowanie:
Motul 8100 ECO-nergy 5W30, typowy przedstawiciel olei klasy ACEA A5/B5. Według zapisów w karcie charakterystyki, olej ma stosunkowo wysoki HTHS (3,2) w porównaniu do konkurencji, dosyć wysoki TAN (2,75) mogący sugerować obecność bogatego pakietu detergentów (albo być wynikiem problemów np podczas przechowywania lub produkcji).
W naszej opinii olej jest rozsądnym wyborem do silników wymagających normy A5/B5 w tej lepkości oraz w okresie gwarancyjnym do silników Forda/Jaguara/grupy Renault w podanych normach.
Opakowanie:
Mrożenie (20°C vs. 24h@-30°C)
Analizę ufundowali @Ciach0 , @MVB , @soszo , @Triumphator , @GreG , @SaNIB 96 , @mowczar , @michalm83 , @Adam , @Jones , @emtiem , @plpawzaw , @artunero , @hary979 , @jerseyAdmin oraz anonimowi darczyńcy. Serdecznie dziękujemy!
Jakość:
- ACEA A5/B5
- API SL
- Ford WSS-M2C913-D
- Jaguar STJLR.03.5003
- Renault RN0700
MOTUL 8100 ECO-NERGY 5W-30 - Motul
MOTUL 8100 ECO-NERGY 5W-30 <p>W 100% syntetyczny, paliwooszczędny olej silnikowy opracowany do nowoczesnych pojazdów wyposażonych w doładowane lub wol
www.motul.com
Opis:
- Olej spełnia wymagania SAE30 (9,3-<12,5 cSt), lepkość w 100°C w środkowym zakresie, wartość typowa dla olei w klasie A5/B5 (olej lekkobieżny, o obniżonym HTHS)
- Indeks lepkości (VI) - 172 - dobra i typowa wartość, która zapewnia działanie w szerokim zakresie temperatur
- Pakiet dodatków, typowy dla olei klasy A5/B5, z normą M2C913 Forda. Oparty o wapń z niewielką ilością magnezu. Bor pełniący rolę dyspergatora zanieczyszczeń. Cynk i fosfor z poziomami wcale nie niskimi
- TBN - 9.9 - wartość znacznie powyżej wymaganej dla normy A5/B5 (>8)
Podsumowanie:
Motul 8100 ECO-nergy 5W30, typowy przedstawiciel olei klasy ACEA A5/B5. Według zapisów w karcie charakterystyki, olej ma stosunkowo wysoki HTHS (3,2) w porównaniu do konkurencji, dosyć wysoki TAN (2,75) mogący sugerować obecność bogatego pakietu detergentów (albo być wynikiem problemów np podczas przechowywania lub produkcji).
W naszej opinii olej jest rozsądnym wyborem do silników wymagających normy A5/B5 w tej lepkości oraz w okresie gwarancyjnym do silników Forda/Jaguara/grupy Renault w podanych normach.
Opakowanie:
Mrożenie (20°C vs. 24h@-30°C)
Last edited by a moderator: