Karopir
Użytkownik
- Marka samochodu
- BMW 316i Compact
- Budżet/ile litrów
- Jak najtaniej/4
- Styl jazdy
- Silnik
- M43B16 LPG
- Data produkcji
- 1994
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- API SG/CD
- Jaki olej masz obecnie
- Mobil 2000 10W40
Cześć, to mój pierwszy post.
Niedawno kupiłem auto wymienione w tytule. Okazało się, że od 38 tysięcy nie był wymiany olej, filtr oleju i filtr powietrza. Od razu wymieniłem te rzeczy. Kupiłem olej taki sam jak był zalany czyli Mobil 2000 10W40. Od wymiany przejechałem już 550 km i nie zaobserwowałem ubytku na bagnecie. Silnik pracuje przyzwoicie i dość cicho, chodzi bardzo dobrze i jak na pojemność ma moc. Zastanawiam się za ile kilometrów sensownie by było zmienić olej i czy robić płukankę. Mam w kupiony Total Quartz ENERGY 9000 5W40 i zastanawiam się czy zalać go do compacta czy do mojego drugiego auta: bmw e36 touring z silnikiem M52B25, które bierze około 0.5 l na 1000 km, ale często jest kręcone do odcinki i ogólnie nie ma lekko. Touring obecnie jeździ na tym totalu. Compact jest autem budżetowym, którego nie szkoda, bo nie zamierzam w niego inwestować, a touringa zamierzam długo trzymać i zmieniam w nim olej co około 6kkm. Czy rozsądne by było zalanie compacta totalem za jakieś 4500 km po zrobieniu płukanki i kupienie Eurola 5w40 Super Lite do touringa? Czy wtedy robić płukankę równiez w touringu? Mam nadzieję, że ten długi tekst was nie zniechęcił. Z góry dziękuję za podpowiedzi!
Niedawno kupiłem auto wymienione w tytule. Okazało się, że od 38 tysięcy nie był wymiany olej, filtr oleju i filtr powietrza. Od razu wymieniłem te rzeczy. Kupiłem olej taki sam jak był zalany czyli Mobil 2000 10W40. Od wymiany przejechałem już 550 km i nie zaobserwowałem ubytku na bagnecie. Silnik pracuje przyzwoicie i dość cicho, chodzi bardzo dobrze i jak na pojemność ma moc. Zastanawiam się za ile kilometrów sensownie by było zmienić olej i czy robić płukankę. Mam w kupiony Total Quartz ENERGY 9000 5W40 i zastanawiam się czy zalać go do compacta czy do mojego drugiego auta: bmw e36 touring z silnikiem M52B25, które bierze około 0.5 l na 1000 km, ale często jest kręcone do odcinki i ogólnie nie ma lekko. Touring obecnie jeździ na tym totalu. Compact jest autem budżetowym, którego nie szkoda, bo nie zamierzam w niego inwestować, a touringa zamierzam długo trzymać i zmieniam w nim olej co około 6kkm. Czy rozsądne by było zalanie compacta totalem za jakieś 4500 km po zrobieniu płukanki i kupienie Eurola 5w40 Super Lite do touringa? Czy wtedy robić płukankę równiez w touringu? Mam nadzieję, że ten długi tekst was nie zniechęcił. Z góry dziękuję za podpowiedzi!