• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

A3 8P 2.0 TFSI CCZA (2010r)

sylwotron_prime

Nowy użytkownik
Samochód
Audi A3 8P 2.0 TFSI CCZA
Marka samochodu
Audi
Budżet/ile litrów
250-300zł/4,5l
Styl jazdy
Silnik
2.0 TFSI CCZA
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Pobór oleju na 1000 km
250ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
VW 502/503/504
Cześć,

kupiłem auto prawie 2 lata temu (rocznik 2010). W necie wyczytałem, że wszystkie silniki benzynowe 1.8 i 2.0 z tego okresu mają "problem olejowy". Wszystkie, poza silnikiem o kodzie CCZA (tak wyczytałem, proszę mnie za to nie winić :p ). Auto jednak bierze mniej więcej ćwierć litra oleju na 1000km. Przejechałem nim już prawie 30k km, cały czas leję olej Castrol Edge 5W-30 LL Titanium (wymiana co 15k + dolewki).

Czy jest szansa, że na innym oleju będzie brać mniej?
Jeśli chodzi o styl jazdy - określiłbym jako dynamiczny, bez palenia gumy czy ścigania się. Czasem sobie depnę ale bez szaleństw. 50:50 miasto/trasa.

Z góry dzięki za pomoc.
 
Czy jest szansa, że na innym oleju będzie brać mniej?
Podobno niektórych olejów mniej pali ...
Stosujesz jeden z lepszych olejów z "inteligentnymi molekułami", ale bez dodatku "soku z gumijagód".
Zostań przy nim.
Jak chcesz coś innego spróbować, proponuję Mobil 1 ESP 5w30.Te same normy, ale inna formulacja.
No i interwał to jednak 10 tys km ...
 
Zgadzam się, że Castrol czy Mobil to dobre (a nawet bardzo dobre) oleje, ale stosunkowo drogie. Niby 250ml/1000km to niedużo, ale przy interwale 15tys to się robi prawie 4l oleju. Spróbowałbym czegoś tańszego, a nóż zużycie spadnie. I jak wyżej, skrócić interwały do 10tys. Zacząłbym od naszych polskich: Lotos Synthetic 504/507 i Orlen MaxExpert V - oba 5W30.
 
Nie chcę wprowadzać w błąd, ale oglądnij parę filmów Coobcia na YT, odnośnie silników Audi. Ponoć do 2017 biorą olej, ale nie ma reguły. Wymiana tłoków, pierścieni, wywalenie sitek z magistrali olejowych (które często wypadają i resztki krążą z olejem) pomaga na pobór oleju. No ale przy rozbiórce często wychodzą inne kwiatki, przytarta pompa, panewki, rozrząd, wariatory rozrządu itp.
Problemem są cienkie pierścienie które po czasie "stają dęba"
Może na początek spróbuj zastosować parę razy jakąś dobrą płukankę, może pierścienie puszczą.
A jak nie to jeździć i dolewać oleju lub remont silnika jeśli chcesz samochód mieć na dłużej.
 
Back
Top