• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

A4 B6 1.9 130KM PD

alsek

Użytkownik
Marka samochodu
A4 B6
Budżet/ile litrów
4/150
Styl jazdy
Silnik
1.9 130 pd awx
Data produkcji
2001
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
505.01
Jaki olej masz obecnie
mobil super
Cześć szukam oleju do nowego nabytku. Nie wiem czy pali olej, nie kopci ale jest kilka wycieków które niedługo ogarne. Zaraz po tym chce zalać najtańszy olej z normą a po 4-5tys zrobić płukanke i zalać coś z średniej półki. Dotychczas przez ok. 12 lat właściciel zalewał go Mobilem 5W40 a w ofercie nie mają C3 także zły olej byl wlewany, zwykły fullsaps. Mimo to chodzi w porządku choć troche głośno.
Myślę żeby teraz zalać Orlen C3 5W40 a jako olej docelowy Motul Xclean 5W40. Co sądzicie?
 
Obawiam się, że różnica między Orlenem C3 a X-Cleanem objawi się wyłącznie w cenie. Zalej go bez obaw na cały interwał. Jeśli ktoś zna VAGa i normy to proszę o weryfikację, czy 505.01 nie została zastąpiona przez 504/507? Jeśli tak, to też otwiera trochę szerszy wachlarz możliwości.
 
Na początek płukanka i Orlen Maxexpert 5w40 C3, pojeździsz i zobaczysz czy jest pobór.
 
Mimo wszystko poszedłbym w 504/507, jest Lotos w okolicach 90-100PLN/4L, myślę że nic lepszego mu nie potrzeba. Jeśli bardzo cię boli to 5w30, to Orlen C3 5w40 też będzie ok, ale jestem za przejsciem na 504/507 po jednym interwale na tym Orlenie.
Post automatically merged:

No i chyba nie muszę przypominać o porządnej płukance typu AR2820 na wydłużony czas z podbijaniem obrotów, to jednak stary, używany samochód więc warto trochę o niego zadbać, mimo że to pancerne 1.9 TDI.
 
Obawiam się, że różnica między Orlenem C3 a X-Cleanem objawi się wyłącznie w cenie. Zalej go bez obaw na cały interwał. Jeśli ktoś zna VAGa i normy to proszę o weryfikację, czy 505.01 nie została zastąpiona przez 504/507? Jeśli tak, to też otwiera trochę szerszy wachlarz możliwości.
Owszem w miejsce 505.01 można zastosować 504.507. Ja w normie 505.01 polecam Eurol Fluence 5W40 a w 504/507 obecnie okazyjnie można kupić Mobil 1 ESP 5W30.

PS. Mówięłm, żeby zrobić analizę Lotosa Aurum 5W30 zamiast Synetetica 5W30 bo jest w kółko polecany a tak dalej nie będzie wiadomo co i jak a założę się, że więcej osób poleci go niż przebadanego Syntetica.
 
Last edited:
@tomek evo Aurum to pierwsze co mi wyskoczyło na Allegro po wpisaniu frazy "Lotos 504 507" więc zapewne ludzie będą go kupować, albo przynajmniej polecać. Też jestem zdania że warto go przeanalizować, ale zaraz pół forum się popłacze że to kolejny nudny olej i czemu nie badamy 0w16, którego używa dwóch użytkowników na krzyż.
 
Tak, 5w30 504/507 będzie według mnie optymalnym wyborem.
 
@tomek evo Aurum to pierwsze co mi wyskoczyło na Allegro po wpisaniu frazy "Lotos 504 507" więc zapewne ludzie będą go kupować, albo przynajmniej polecać. Też jestem zdania że warto go przeanalizować, ale zaraz pół forum się popłacze że to kolejny nudny olej i czemu nie badamy 0w16, którego używa dwóch użytkowników na krzyż.
Będzie analiza ale Syntetica z normą 504/507. Ten akurat ma aprobatę i Aurum nie ma. Na 99% te oleje się czymś od siebie różnią nie tylko brakiem aprobaty bo by to było nielogiczne gdyby Lotos posiadał aprobatę i ten sam olej produkował i sprzedawał jako produkt z aprobatą i bez. Za aprobatę płaci się raz a nie od sztuki (poza nielicznymi wyjątkami) więc jeśli mamy aprobatę na dany olej to po co robić klona bez aprobaty i sprzedawać go taniej pod inną nazwą? Podejżewam, że Aurum może mieć dopuszczone po prostu nieco tańsze zamienne "komponenty" w postaci wszelkich baz i dodatków a może być też nieco inny przepis, choć dotychczasowe analizy na to nie wskazują.
Ja osobiście w 1.9 PD bardziej skłaniam się w kierunku 505.01 ale w wielu wypadkach 504/507 może być lepszym wyborem. W normie 505.01 również możemy znaleść oleje o lepkości 5W30 choć zdecydowanie częściej spotyka się 5W40.
 
Back
Top