• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

A4 B7 1.8T w LPG jaki olej zamiast valvo synpower

Rogal

Nowy użytkownik
Samochód
A4 b7 1.8T
Marka samochodu
Audi A4 B7 multitronic
Budżet/ile litrów
Do 200 / 4.1
Styl jazdy
Silnik
1.8t Bfb
Data produkcji
2006
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30 / 502 00
Jaki olej masz obecnie
Valvoline synpower 5w40
Witam.
Przychodzę do was z pytaniem, prośbą o radę/dobór oleju.
Auto mam 2 rok, kupione ze Szwajcarii.
Po założeniu Lpg zaczął wypadać zapłon wiec poszła płukanka LM ProLine i czapka w górę tak na wszelki wypadek(planuje dłużej użytkować to auto)
Dół nie ruszany wyglądał oki wg. mechanikow, przy okzji odma i miska wyczyszczona i gitara.
Złożone i zalany Valvoline synpower 5w40, coś tam oliwki wciągnął ale od wymiany do wymiany zmieścił się powiedzmy w podziałce na bagnecie.
Przed kolejną wymianą profilaktycznie płukanka LM i zalany też Valvo synpower 5w40(zawsze kupowane w InterCarsie) i tu juz licho to wygląda oleju już wypił 1l na 6tys przejechane, i jest już praktycznie czarny:( wczesniej w trakcie pierwszego interwału na bagnecie miał ładna czystą barwę.
Auto głownie w ruchu miejskim, zazwyczaj 7km do pracy i z pracy, raz na tydzień weekendowe wyjazdy różnej długości( rzadko autostradowe).
Styl jazdy bez pałowania ale nie dziadkowy.
Pod korkiem nie ma masła itp.
Czytam od paru dni forum i baranieje coraz bardziej, zawsze dobierałem olej do auta wg norm producenta i było ok, a tu tyle czynników ma wpływ(nisko/wysoko popiołowy...)
I doszedłem do wniosku ze mądrzejsze głowy czyli wy znajdą odpowiedzi na moje pytania tj.
1.Który olej dla mojego stylu jazdy będzie najlepszy oraz do ruchu głównie miejskiego.
2. Zostać przy 5w40 czy zejść na 0w40
3. Jaką płukanka zalać przed wymianą
Jeśli o czym nie napisałem a powinienem to z góry przepraszam i w miarę mozliwosci uzupełnię wywołany do tablicy.
Pozdrawiam
 
5W40
Meguin Super Leichtlauf 5W40
Ravenol VST 5W40
Extreme AMG VR2 5W40 GTC
płukankę polecam zdecydowanie Oilem. Ten silnik wymaga utrzymania czystości i najlepiej płukać go regularnie a raz na jakiś czas czyms mocniejszym stąd propozycja Oilem-a. Wybierając Meguina zmieścisz się z płukanką Oilem w budżecie.
 
Po założeniu Lpg zaczął wypadać zapłon wiec poszła płukanka LM

Przy LPG elektryka powinna być sprawna na 100%.

2. Zostać przy 5w40 czy zejść na 0w40

Bez znaczenia. Głównie interwały są ważne i stosowanie płukanki przy każdej wymianie. Te silniki są znane z tego, że lubią olej. Pierwsze co można zrobić to sprawdzić stan uszczelniaczy i odmę.

Możesz postawić na PAO, ale HC też da radę, ważne, jak wspominałem - interwały.

Valvoline Max Life 5W40, Valvoline SynPower 0W40, Total 9000 0W40, Shell Helix Ultra 5W40.
 
1.8T szybka płukanka obowiązkowo (chodz szału po niej nie będzie). W Twoim budżecie Ravenol VST 5w40 bdb olej u mnie sprawdzil się najlepiej. Z innych Motul Xcess lub Eurol SL które również daja radę.
 
Możesz postawić na PAO, ale HC też da radę, ważne, jak wspominałem - interwały
Interwału zawsze pilnuje i jest to max 10k.
W Twoim budżecie
Budżet zawsze można delikatnie nagiąć. Na oleju i na hamulcach staram się nie oszczędzać.
Jednak zawsze staram się zachować rozsądek żeby nie było przerostu formy nad treścią.
Auto seria i bez planów na mody.
Ten silnik wymaga utrzymania czystości i najlepiej płukać go regularnie
Owszem zgadzam i robię to zawsze przed wymianą i zawsze było to LM ale chyba za słabo to zadziałało ostatnim razem.
 
Last edited:
Jak masz budżet 200,00 zł to rozważ te 3, które Ci podałem. Jak chcesz coś tańszego to Eurol SL 5W40 będzie dobrym wyborem. Od osób zawodowo zajmujących się obsługą i tunningiem silników VAG słyszę, że do 1.8T lać 5W40 a po mocniejszych modach można też 5W50. Odradzają 0W40. Niby nie powinno mieć to większego znaczenia czy 0W40 czy 5W40 ale ponoć jednak na 0W40 lub 5W30 zdarza się wiecej problemów z zatarciami włącznie. Jeszcze takie PAO-syntetyczne 0W40 jak Meguin czy Raveenol może moim zdaniem być ale już np. Valvoline 0W40 w nowej odsłonie ponoć jest w całości HC i tam różnych "ulepszaczy" jest już więcej i to może wpływać na kondycję oleju a 1.8T to wymagająca jednostka pod kątem smarowania.
Jeszcze jedna bardzie budżetowa propozycja sprawdzona w tym silniku ("do 300 KM wystarczy") to Millers Trident 5W40.
 
Postawię chyba przy wymianie na Ravenol Vst 5w-40 bo jakoś nie mam przekonania do zakupu oleju przez internet. Płukanki Oilem w mojej okolicy też nie uświadczę tylko LM.

A tak ciekawości kupowałem dzis płyn hamulcowy w małej hurtowni i chłop ma a8 4.2 2 sztuki i mówi ze testował prawie wszystko i teraz leje tylko Ravenol Rup o normy nie dopytywalem, i albo ja źle zrozumiałem albo on świrował że ogarnia 5l za 200zl. To by chyba było zbyt piękne.
 
Last edited by a moderator:
Tak mniej więcej o klasę. Ale już VST to jest naprawdę bardzo wysoka półka. Nie wiem czy w 1.8T bym szedł w aż tak dobry olej. VST/Meguin sa już dobre "z zapasem" a lepiej chyba nieco skrócić interwał. Nawet dobre HC jest w tym silniku ok pod warunkiem trzymania się odpowiednich interwałów (ja zalecam 8 do max 12 tys ale to już zależny od warunków użytkowania).
 
@Rogal VST kupisz za jakieś 145-150zł u sprawdzonych sprzedawców(teraz jest promocja 4+1l Gratis na Ravenole USVO).
Olejek zacny tyle że jeśli masz katy na miejscu a troszkę Ci oleju bierze to wolał bym jednak wlać jakiś Low SAPS i wzbogacić AR9100.
 
Napisz na pirv w którym sklepie jest taka promocja? Bo chce kupić i wszędzie ceny standardowe....
 
Last edited by a moderator:
@Rogal VST kupisz za jakieś 145-150zł u sprawdzonych sprzedawców(teraz jest promocja 4+1l Gratis na Ravenole USVO).
Olejek zacny tyle że jeśli masz katy na miejscu a troszkę Ci oleju bierze to wolał bym jednak wlać jakiś Low SAPS i wzbogacić AR9100.
Chetnie poznam tych sprawdzonych sprzedawców, może być na pw. Bo owszem na alledrogo jest tego trochę ale jakoś nie miałem odwagi biorąc pod uwagę przygody znajomych z olejami z tego portalu.
Oraz możesz śmiało rzucać konkretnymi olejami jakie sugerujesz/polecasz bo moja wiedza na temat olejowy jednak okazuje się jest na niskim poziomie.
Jestem na etapie zbierania info jak narazie do wymiany jeszcze pare km zostało:)
A dodatek rozważam jak nabardziej:)
Aha no i kat na miejscu:)
 
Ravenol ma kod zdrapkę, którym sprawdzisz czy ori czy nie.
 
Aktualizacja.... ja nie pokumałem chłopa właściwie Ravenol rup 5w40 260zł za 4litry.
Natomiast 200zł 5l Ravenol vst 5w40
To na RUP i tak ma fajną cenę.
Post automatically merged:

@Rogal VST kupisz za jakieś 145-150zł u sprawdzonych sprzedawców(teraz jest promocja 4+1l Gratis na Ravenole USVO).
Olejek zacny tyle że jeśli masz katy na miejscu a troszkę Ci oleju bierze to wolał bym jednak wlać jakiś Low SAPS i wzbogacić AR9100.
Może być np. Eurol Fluence 5W40 + Ar9100 ale full sapsa też możesz lać. VST to dobry wybór.
 
Back
Top