• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

A5/B5 Który Najlepszy

Temat trudny do ruszenia, bo nadal nie mamy definicji "lepszości".
Ode mnie, zasadniczo oleje A5/B5 w większości nie różnią się wiele od siebie, praktycznie wszystko na tym samym pakiecie, praktycznie wszystko to gr. III.
Z takich bardziej cywilnie dostępnych, dla mnie wyróżniają się Motorcraft A5, Magnatec A5 i pod pewnymi względami
Millers EE Performance ECO.

Motorcraft przez wzgląd na spory dodatek Molibdenu i, jak na olej z 913D przystało, wysoki TBN. Magnatec, bo jest po prostu jednym z niewielu, jak może i jedynym z nowoczesnym pakietem pod API SN ILSAC GF-5, w zasadzie poza detergentami, to bliźniaczy pakiet z Infineum stosowanym m.in. w Valvoline SynPower FE A7/B7.
Millers, jest specyficzny, w analizie wyszły pewne niedociągnięcia, ale przez wzgląd na zawartość ZDDP i Mo, uważam, że producent nie bez powodu w opisie podawał, że jest to olej, do stosowania bardziej ambitnego, czy trackdayowego.
Poza tym, to w zasadzie to samo. Jeszcze Motul Eco-nergy, przynajmniej wg. MSDS ma mieć trochę wyższy HTHS rzędu 3.1.
Żeby porównać oleje tej klasy, przydały by się przynajmniej badania NOACK kilku sztuk, mielibyśmy chociaż jakieś odniesienie do różnic w jakości baz olejowych, tak po pakietach ciężko coś wywnioskować, bo praktycznie wszystkie są pakietowo takie same.
 
Motul Eco-nergy, przynajmniej wg. MSDS ma mieć trochę wyższy HTHS rzędu 3.1
Dawno temu i nieprawda 😁

Jeśli już to w TDS ale w aktualnym jest API SP , HTHS 3.0 TBN 12.5 mimo to nadal ACEA A5B5.

Pojawił się w polskiej dystrybucji Castrol Edge 5W30 A5B5 tylko cena jakaś wysoka. Myślę, że to olej godny uwagi jeśli ktoś chce coś więcej niż najtańsze A5B5.
 
Dawno temu i nieprawda
A dawno nie zaglądałem, ale ciekawe, ciekawe. Ciekawe czemu nie pokusili się na A7? Pakietowo pewnie i tak ten sam Infineum, co w SynPowerze 🙂
 
Pewnie tak Infineum P6780.

Ja zagladałem niedawno w tds-y A5B5 m.in. Motula. Może 3-4 tygodnie temu i 5W30 był jeszcze API SL. Dziś chciałem sprawdzić bo wydawało mi się, że HTHS wynosił nawet 3.2 , a niespodzianka, może i spodzianka.
 
Testowałem różne A5 i wydaje się, że Motocraft/Castrol wypadały najlepiej w mojej Toyocie e12, teraz zmieniłem na tańszy olej bo tamte sporo poszły w górę cenowo i wlałem Gulf 5W30 FS tylko sprzedawca z Allegro uszkodził chyba celowo naklejkę z tyłu by daty produkcji nie można było sprawdzć, na nowym oleju auto nawet mniej pali no i ciszej chodzi, ale wiadomo nowy olej.
 
Bo pewnie na mitycznym "pało" 😉
 
Mityczne PAŁO prędzej znajdziesz w niedrogim A3/B4 0W30 i to nawet 50% czy w C2 niż w A5/B5.
 
@dami no fajnie, tylko temat dotyczy zagadnienia "A5/B5 Który Najlepszy". Dałeś za przykład Ravenola, dałem Ci szansę, że może napiszesz coś sensownego, jak we wcześniejszej dyskusji na ten temat, coś więcej, że jest olejem A5/B5, o czym doskonale o forum olejowym wszyscy wiemy, a wszystko po to, żebyś teraz napisał "w miarę dobry olej", gdzie nadal nie wiemy dlaczego? Nie twierdzimy, że tak nie jest, ale może, skoro już się udzieliłeś, napisał byś w jakiś bardziej olejowy, techniczny sposób, dlaczego tak uważasz i czym jego "w miarę dobrość" argumentujesz?
 
Back
Top