Temat trudny do ruszenia, bo nadal nie mamy definicji "lepszości".
Ode mnie, zasadniczo oleje A5/B5 w większości nie różnią się wiele od siebie, praktycznie wszystko na tym samym pakiecie, praktycznie wszystko to gr. III.
Z takich bardziej cywilnie dostępnych, dla mnie wyróżniają się Motorcraft A5, Magnatec A5 i pod pewnymi względami
Millers EE Performance ECO.
Motorcraft przez wzgląd na spory dodatek Molibdenu i, jak na olej z 913D przystało, wysoki TBN. Magnatec, bo jest po prostu jednym z niewielu, jak może i jedynym z nowoczesnym pakietem pod API SN ILSAC GF-5, w zasadzie poza detergentami, to bliźniaczy pakiet z Infineum stosowanym m.in. w Valvoline SynPower FE A7/B7.
Millers, jest specyficzny, w analizie wyszły pewne niedociągnięcia, ale przez wzgląd na zawartość ZDDP i Mo, uważam, że producent nie bez powodu w opisie podawał, że jest to olej, do stosowania bardziej ambitnego, czy trackdayowego.
Poza tym, to w zasadzie to samo. Jeszcze Motul Eco-nergy, przynajmniej wg. MSDS ma mieć trochę wyższy HTHS rzędu 3.1.
Żeby porównać oleje tej klasy, przydały by się przynajmniej badania NOACK kilku sztuk, mielibyśmy chociaż jakieś odniesienie do różnic w jakości baz olejowych, tak po pakietach ciężko coś wywnioskować, bo praktycznie wszystkie są pakietowo takie same.