• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

A6 C6 2.4 + LPG

grechut

Użytkownik
Samochód
Audi
Marka samochodu
Audi A6 C6
Budżet/ile litrów
250zł / 6.5l
Styl jazdy
Silnik
2.4
Data produkcji
2006
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W30
Jaki olej masz obecnie
Motul 5W30
Witam,
niedługo zbliża mnie się wymiana oleju w moim A6. Silnik 2.4 z LPG. Przebieg ok 270k km. Olej lubi łyknąć, chociaż po przejściu z Mobila Edge na Motula, bierze go mniej. Pytanie teraz czy warto inwestować w lepszy olej silnikowy czy dalej iść w stronę Motula? Jeśli Motul to myślałem o 5W40 5100 x-cess.
Dodatkowo możecie polecić jakies patenty ktore ograniczają spalanie oleju w silniku? I przy okazji myślałem o płukance LM Pro-Line.
 
Sprawdzenie dlaczego pali i wyeliminowanie przyczyny ;)

Co do oleju to wg mnie możesz zostać spokojnie na Motulu, nie wiem jakie normy potrzebujesz do silnika, VAG to nie moja broszka, pewnie 502/505. Jezeli tak to X-Cess będzie ok.

Plukanka LM to dobry wybór, rownie dobry będzie Motul, Ravenol albo Archoil - co ci łatwiej dostać.
 
Te silniki lubią spalać olej, najczęściej przez uszczelniacze zaworowe, które twardnieją od wysokich temperatur panujących w silniku. Moim zdaniem przejście na Motula 5w40 Xcess z normą 502 będzie dobrym posunięciem, olej względnie tani, wiele osób zauważa na nim nieco niższy pobór, choć to nie do końca może być prawdą. Płukanka nie zaszkodzi.
Można się zastanowić nad dodatkiem typu AR 9400.
 
Ile tego oleju bierze?
Różnie, koło 200-300ml na 1500km
Te silniki lubią spalać olej, najczęściej przez uszczelniacze zaworowe, które twardnieją od wysokich temperatur panujących w silniku. Moim zdaniem przejście na Motula 5w40 Xcess z normą 502 będzie dobrym posunięciem, olej względnie tani, wiele osób zauważa na nim nieco niższy pobór, choć to nie do końca może być prawdą. Płukanka nie zaszkodzi.
Można się zastanowić nad dodatkiem typu AR 9400.
Dzięki ;)
 
Back
Top