• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

A6 c6 3.0 tfsi

PiotrL

Użytkownik
Samochód
A6 c6 3.0 tfsi
Marka samochodu
Audi A6 c6
Budżet/ile litrów
300
Styl jazdy
Silnik
3.0 tfsi
Data produkcji
2010
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nie wiem
Jaki olej masz obecnie
5w50 vr1
Czesc

Potrzebuje dobrać olej do mojego 3.0 tfsi. Chip na 400 koni.

Od 3 lat zwiększalo mi się zużycie oleju od litra na 10kkm do obecnie 1l na 2kkm, lub 1l na 1kkm przy prędkościach autostrada+ :)

Wcześniej jeździłem na 5w40 motul, lm.
Jak zaczął brać więcej, zmieniłem na valvo 5w50, i początkowo brał mniej, potem wróciło do normy.
Mysle, że tym razem zrobię płukankę i zaleje coś innego. Pytanie jaką płukankę i oliwę polecicie.
Przebieg 195kkm.
 
Pierwsze 700km po płukance do tego z olejem płuczącym. Ja bym dał czas temu ar2300. Pilnować stanu i tyle. Wymiana pierścieni to nie mały koszt i nie ma 100% pewności, że problem całkowicie ustąpi. Oczywiście decyduje właściciel.
Już uciekam z wątku bo 400KM w osobówce to nie moja liga ;)
 
Pierwsze 700km po płukance do tego z olejem płuczącym. Ja bym dał czas temu ar2300.
ale w tym tempie, to płukanki razem z olejem nie będzie za 2000km ;)

Wymiana pierścieni to nie mały koszt i nie ma 100% pewności, że problem całkowicie ustąpi
szczególnie w TFSI... ;) No, ale sprawdzić by pasowalo, bo to normalne nie jest.
 
Przy takim poborze oleju to już tylko mechanik . Chemia ma małe pole do popisu ...... szkoda wydawać kasy
Ja przerabiałem w Qashqaiu przy przebiegu 40 tys km brał olej około litra na 4tys km i cuda wlewałem i nic nie pomogło....ale nadzieja umiera ostatnia ;)
 
Ostatnio miałem Klienta, który mówił, że mu brało jakieś 300 ml na 1 tys. kilometrów i po kuracji olej z AR2300+2x AR2820 + olej z AR9100 zużycie spadło praktycznie do 0 (potrzebuje mniej niż 1l na dolewkę miedzy wymianami). Więc czasami chemia daje zaskakujące rezultaty ale to już indywidualna sprawa i najczęściej konieczna jest mechaniczna ingerencja.
 
No i ciekawostka.

Po tym jak auto zrobiło 1200km - dolalem najpierw po 700km 1 litr, potem wrocilo do domu i dolalem znowu z 0.8, auto pojechalo w trase 1300km. Przelotowa predkosc 140-150km/h bo trasa S.
Po powrocie sprawdzam stan - praktycznie taki jak przed dolewką :)

Sprawdzono kompresję - kazdy gar 11.3 - 11.5
Pogadane z mechanikiem, ktory te motory ogarnia. W jego opinii najpewniej problem jest w uszczelniaczach zaworowych. Te motory pracują na wysokiej temperaturze i uszczelniacze dostają mocno + osady. Tu osady najpewniej zostaly wyplukane przez plukanki i mozliwe, ze sytuacja wroci do normy.
 
Zawszs po plukaniu trzeba kapnac oleju za jakiś czas, przecież resztki odparowują :D
To akurat nie ma wpływu. Płukanka w oleju to jakieś 5-10 %, po spuszczeniu jak zostanie pół litra, to tej płukanki będzie 25-50 ml, a zniknął litr po 700 km.
Jeździć i obserwować. Albo się trochę uspokoi z tym poborem, albo silnik do naprawy.
 
Back
Top