• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

a6 c7 3.0tdi biturbo 390km 815nm

fred03

Użytkownik
Samochód
BMW M5 F10
Marka samochodu
audi a6 c7
Budżet/ile litrów
5l/150zł
Styl jazdy
Silnik
3.0tdi biturbo cvub
Data produkcji
2016
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
znikoma ilość
Jakiego oleju wymaga instrukcja
vw 507.00
Witajcie,szukam oleju auto po chipie czy eurol fluence 5w40 da radę? poprzednio miałem ravenola VMP ale cena 300 zł za 5 litrów wydaje mi się trochę przesadzona
nie wiem czy lepiej nie będzie lać np eurola fluence 5w40 i wymiana co 10tyś km?
 
Proponuję Shell Helix Ultra 0W30 AV-L, ewentualnie Mobil ESP 5W30.
 
W tym budżecie to z 504/507 z lepszych masz m.in poleconego przez Kolegę Shella AV-L/ETC/OEM VW (w sumie to samo) ale nie wiem czy do 3.0 biturbo będzie to odpowiednia oliwa. Lepszy w tym wypadku wydaje mi się Mobil ESP 5W30 ale jest poza budżetem podobnie jak dla mnie osobiście równie dobry jak Ravernol VMP Eurol Synethence FS 0W30 (choć i tak od VMP sporo tańszy). Eurol Fluence 5W40 generalnie nie spalenia normy 504/507. Krzywdy jednak silnikowi nim nie zrobisz. Znam sporo osób, które w mocnych TDI zalewają z powodzeniem 5W40 C3 - zwykle Penrite lub Millersa. Osobiście (zwłaszcza do seryjnych silników) rekomenduje olej z normą/aprobata ale zalewając dobry olej bez normy i stosując odpowiedni interwał nie powinniśmy mieć problemów. W lepkości 0W40 są jeszcze bardzo fajne Aral Supertronic 0W40 , MPM Street C3 0W40 i Mobil 1 ESP X3 0W40 wszystkie na mocnych olejach bazowych ale również wszystkie poza zakładanym budżetem.
 
shell av-l będzie lepszy od eurola fluence 5w40? i teraz pytanie.. czy do wysilonego diesla jeżdzącego nie raz na krótkie dystanse a nie raz po 200 km/h lać 0w40 czy 5w40? interwał co 10 tyś km więc moją zagwozdką jest to co najlepiej zabezpieczy przez te kilometry silnik..
 
Last edited by a moderator:
0W30\5W30 z normą 504/507.
 
masz dpf więc nie zalejesz 0w40 lub 5w40
musisz lać 5w30 Shell Helix ECT C3, wystarczy narazie, kontroluj temperaturę oleju na bieżąco nie przekraczaj 110 stopni często i będzie ok
zmiana co 7tyś km ponieważ taka wymiana gwarantuje Ci cały czas prawidłową pracę rozrządu który nie jest zbyt mocny
I pamiętaj o zmianie filtrów i oleju w skrzyni ponieważ jeśli nie będziesz zmieniać co 60tyś to możesz mieć problem z niedosmarowaniem tylnego mechanizmu i łożysk z przodu, radzę też o to zadbać
 
@Zbyszko To nie są mądrości dobrze wiem jak wygląda eksploatacja i żywotność DPF, nawet w C6 3.0TDI gdy lany był olej inny niż ACEA C3 z normą 507 to filtr szybciej sie zapychał, po za tym u mnie w 4.2TDI BiTurbo jeżdżę na shellu o którym wspomniałem od nowego przez 250tyś i ostatnio był robiony był uszczelniany to silnik był w zupełnie idelanej kondycji, wymieniliśmy tylko napinacze na rozrządzie profilaktycznie i łańcuchy które dosłownie niezauważalnie były wyciągnięte ślizgi były zupełnie jak nowe, auto naprawdę jest moncno używane i ten Shell 5w30 ECT C3 naprawdę daje rade nie raz się pakowało długie trasy po 250kmh i nic skrzynia 8hp
 
Back
Top