• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Aisin AW55-51 (AF33) Chevrolet Epica jaki olej?

Arbi89

Użytkownik
Samochód
Chevrolet Epica 2.5 Benz. + LPG
Witam, jaki olej polecacie do tej skrzyni. Obecnie mam zalany Ravenol ATF T-IV Fluid. Powoli zbliża mi się wymiana i zastanawiam się czy nie można lepiej? Co myślicie o oleju MITASU MJ-324 ATF T-IV SYNTHETIC lub AISIN ATF PREMIUM 6. W instrukcji mam zalecany ESSO JWS3309. Wymieniam statycznie na 3 razy co 200km.
 
Te które podałeś wiem, że spełniają normę, ale czy one będą lepsze niż te, które ja wymieniłem? Nie chodzi mi o to żeby wypisywać oleje z daną specyfikacją, tylko który będzie najlepszy, bo tak to mogę sobie sam poszukać. Czy nie ma to większego znaczenia co wleje, byle miało jws 3309?
 
MItasu robie dobre oleje, nie powinno być z nimi problemu. Może to nie jest najwyższa półka, ale to dobre smarowidła. Aisin raczej sam olejow nie produkuje, ktoś im je robi i tylko naklejają swój znaczek, ale nie wiem niestety kto.

Ja do tej skrzyni zalałbym rekomendację producenta. Generalnie do każdej skrzyni olej nr 1 to to co mówi instrukcja. Chociaż z dostaniem Esso będzie problem bo to marka występująca w USA. W Europie jej odpowiednikiem jest Mobil (należą do tego samego koncernu) więc podpowiedź @poziom1989 co do Mobil ATF jest wg mnie trafna.

Potem mozna kombinować. Ja do skrzyń nieodmiennie polecam Tutelę. Do twojej to Tutela Car GI/V, nigdy się na olejach tej firmy nie zawiodłem a lałem je do wszystkiego co miałem i sprawowały się lepiej niż teoretycznie lepsze oleje z górnej półki jak Millers czy Penrite.
 
Posiadam Saaba 9-3 ze skrzynią Aisin Werner AW55-50, wydaje mi się że jest to identyczna skrzynia jak w Twoim Chevy, producenci dawali im różne nazwy kodowe, ale to nadal to samo.

Tutaj pojawia się jedna ciekawa rzecz, Saab do samego końca w manualu zalecał, żeby te skrzynie zalewać olejem zgodnym z normą JWS3309, ale ponadto żeby był to olej mineralny, nie syntetyczny. Tutaj mam pewną zagwozdkę, ponieważ prawie wszystkie oleje jakie znajdują się obecnie na rynku są syntetykami. Z tego co udało mi się wyczytać na forach, Mobil ATF 3309 jest mineralny i to jedyny mineralny olej, jaki do tej pory znalazłem, oczywiście o ile faktycznie tak jest.

W Twoim Chevrolecie zalecany jest ESSO, który jak wcześniej już ktoś wspomniał, pochodzi z tego samego koncernu co Mobil i to nawet by mi pasowało do narracji Saaba, jako że on też był wtedy składany w stajni GM, więc byłoby to spójne podejście do zalecania olejów mineralnych.

Z mojej strony polecałbym Ci wlewać właśnie ten Mobil 3309. Natomiast do kolegów mam pytanie, czy jesteście w stanie potwierdzić że Mobil ATF 3309 faktycznie jest olejem mineralnym?
 
Last edited:
Złota Łopata dla mnie. Majster, do którego jeżdżę ze skrzynią (robi tylko ASB - tylko) do tej skrzyni leje 77 lubricants - ATF - MV. Przewyższa JWS 3309 i wiele innych. Tyle, że to raczej syntetyk jest.
 
Czym realnie może różnić się baza mineralna w porównaniu do syntetycznej w przypadku skrzyń i dlaczego ewentualny syntetyk mógłby być gorszy?
 
Po co kombinować? Masz Ravenol skoro się sprawdza a skrzynia chodzi w porządku to nie szukał bym sensacji. Ravenol to klasa sama w sobie szczególnie w przypadku olejów przekładniowych. I nie jest to olej typowo syntetyczny tylko hydrokrakowany minerał co producent w miarę jasno deklaruje.
 
Nie wiem skad sie wzial ten zachwyt na temat tej wysokiej klasy tych olejow przekladniowych, ja nie widze nic niezwyklego. Wielu ma ciekawe oleje przekladniowe w programie.
 
Jasne, na pewno dla każdej normy znajdzie się coś lepszego ale jednak Ravenol to taki dobry pewnik. Wlejesz i wiesz że będzie dobry. A jego renoma bierze się też z inicjatywy producenta, oferowania szkoleń, maszyn do dynamicznej wymiany a także nieposzlakowanej opinii wśród wielu zakładów specjalizujących się w naprawach automatycznych skrzyń biegów.
 
Ja tam jakoś do skrzyni wolę Castrol,a lub Fuchs,a
 
@Raven Ale mi chodzi glownie pod katem stosowanych skladnikow, sami stosuja te, ktore sa powszechnie dostepne i stosowane. I sam teraz przyznales od czego sie wziela taka opinia poprzez ich strategie. Podobnie w Niemczech najwieksze zaufanie maja do Liqui Moly, inwestuja, aby marka byla rozpoznawalna. To cala tajemnica sukcesu.
 
Ja byłem na serwisie u Z (treść niezgodna z regulaminem) z tą skrzynią. Mam ją w Oplu Antarze. Wymiana dynamiczna - zalali mi Motul ATF. Skrzynia jak działała tak działa. Niecały tysiak wymiana.
 
Last edited by a moderator:
Back
Top