• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Akcja klimatyzacja - Care30

luckyboy

Pod nadzorem
Lokalizacja
Toruń
Samochód
1.6 HDi 92 FAP DV6DTED
Dzisiaj korzystając z wolnego czasu i zapowiedzi powiewu ciepła z Afryki, postanowiłem uzupełnić czynniki chłodzący w obu samochodach. Zaryzykowałem z czynnikiem Care30:

Poszło, szybko, tanio i efektywnie - klimatyzacje znowu mrożą
20210509_122337.jpeg
20210509_122616.jpeg
525fd7c79e93c5b061811469220be25a.0.jpeg
Screenshot_20210509-131517_FAP.jpeg
 
Last edited:
Z tego co wiem ta metoda ma wady, nie jest zbyt polecana. Również nieco czytałem, zdania są podzielone.
 
Kupuje się cały taki zestaw preparatu z wężykiem? Ile to kosztuje?
 
Kupuje się cały taki zestaw preparatu z wężykiem? Ile to kosztuje?
Tak, można kupić cały zestaw jak to zrobiłem, a później tylko dokupić puszki z czynnikiem. Cena w sklepie internetowym 110/komplet na Allegro 127.
 
Nie znałem tego sposobu. Muszę o tym poczytać. To jest w pełni mieszalny czynnik?
 
A co z kwestią osuszenia itp.? Odrazu chcę podkreślić, nie jestem specjalistą. To inny typ gazu, lecz mieszalny, również byłem początkowo zainteresowany, najlepiej jakby się wypowiedział ktoś, kto ma odpowiednią wiedzę. A jak z tym olejem w układzie? Przy serwisie zostaje on wymieniony z tego co wiem, sprawdzona zostaje szczelność itd.
 
A no właśnie, świeży czynnik ma w sobie olej do smarowania sprężarki.
 
Tym się tylko uzupełnia. Ostatecznie stwierdziłem, że raz na dwa lata mogę zlecić taki serwis, ogólnie dużo robię sam przy aucie, lecz np. klimatyzację bym raczej sam nie "nabił".
 
@poziom1989 układy klimatyzacji w obu samochodach mam szczelne, bo przed napełnieniem klimatyzacje działały. Niestety samochody nienajnowsze i po 2-3 latach czynnik trochę uchodzi - takich nieszczelności nie wykryje żaden serwis klimatyzacji.

Care30 miesza się z powietrzem. Pracuje na niższym ciśnieniu, dzięki czemu cały układ pracuje pod mniejszym obciążeniem (oszczędność paliwa).

Podczas uzupełnienia klimatyzacji zautomatyzowaną stacją, olej nigdy nie jest wymieniany, bo w układzie jest go 150-200ml głównie w sprężarce. Oddawane jest tylko to co zostało zassane z czynnikiem 2-3g.
 
A no właśnie, świeży czynnik ma w sobie olej do smarowania sprężarki.
Stacja oddaje tylko olej który odessała z czynnikiem. W tej puszce też jest trochę oleju.
 
Możesz podrzucić pełną nazwę preparatu? Znalazłem coś, ale nie wiem, czy to jest to.
 
Ja wiem czy warto wpuszczać zamiennik do zdrowego układu? Tak naprawdę to wiadomo co dokładnie siedzi w tej puszcze?
Cena tego preparatu jest taka, że wcale nie wychodzi znacząco taniej niż R134A w zakładzie.
 
Właśnie widzę, że średnia opłacalność. Na Gruponie można znaleźć tańsze oferty, niż preparat z przesyłką i to z nabiciem do 300g czynnika w serwisie.
 
Ja wiem czy warto wpuszczać zamiennik do zdrowego układu?
A co to za różnica?

Tak naprawdę to wiadomo co dokładnie siedzi w tej puszcze?
A wiesz jakie zlewki mają w butli w serwisie klimatyzacji??

Cena tego preparatu jest taka, że wcale nie wychodzi znacząco taniej niż R134A w zakładzie.
Za 80zł nie dobije dwóch samochodów, a na tyle starczyła mi jedna puszka. Manometr ze złączami to wydatek jednorazowy.
Post automatically merged:

Na Gruponie można znaleźć tańsze oferty, niż preparat z przesyłką i to z nabiciem do 300g czynnika w serwisie.
Mam jechać na drugi koniec Polski? :)
 
Mam jechać na drugi koniec Polski?
Nie wierzę, że w Toruniu niczego nie znajdziesz. Poza tym, pisałem z własnej perspektywy, że w obecnej sytuacji i z obecną dostępnością usług, nie opłaca mi się taki preparat. Ciekawa opcja, nie zaprzeczam, ale dla mnie kompletnie nieopłacalna.
 
Takie trochę dobijanie czynnika na oko. O ile układ z mniejszą ilością będzie działał i chłodził, to układ przeładowany będzie miał ciężej, powstaną większe opory dla kompresora, a chłodzić wcale nie musi lepiej. Zegar z ciśnieniem nic nie musi o ilości, przykładowy układ o pojemności 500g pokaże takie samo ciśnienie przy 500, jak i przy 250g, a czasem nawet podłączam zegary, widzę ciśnienie nominalne, a po odessaniu czynnika okazuje się, że było 80g.
 
@Zielony34 ja nie mam zamiaru nikogo przekonywać, ja po prostu podzieliłem się z Wami tym co zrobiłem :)

W Toruniu biorą 100zl za podłączenie maszyny + dodatkowo za czynnik. Najtaniej było w Norauto, 169zl za dobicie do 400g, ale Norauto upadło.

W innym renomowanym zakładzie koleś zwietrzył interes i on klimatyzacji nie dobija. Mam zostawić samochód na kilka dni, a on będzie szukał nieszczelności, którą uchodzi 30% czynnika przez 3 lata. Przy okazji wymieni wszystko na mój koszt za 5000zl Upadł na głowę.

Dlatego mam wywalone na serwisy klimatyzacji i uzupełniłem sobie sam.
 
@Kaczorek79 w Golfie kiedy zaczyna przelewać się czynnik w parowniku jest połowa czynnika - sprawdzone podczas ostatniej sesji

Po samodzielnym uzupełnieniu czynnika ciśnienie po stronie ssącej wynosi ok 2 bar czyli prawidłowo. Po stronie tłoczącej bywa różnie w zależności od temperatury otoczenia.

W drugim samochodzie po uzupełnieniu mam 2 bar na stronie ssącej i 12 bar po tłoczącej czyli idealnie - nie mam zastrzeżeń do tej metody. Zrobi się cieplej to będzie 15-16 bar jak po uzupełnianiu maszyną.
 
Back
Top