Kaczorek79
Użytkownik
- Lokalizacja
- GA
- Samochód
- VW Golf mk7 1.4 tsi Alfa Mito 1.4 16V
To są prawidłowe wartości, jak sam zauważyłeś, trzeba patrzeć na temperaturę otoczenia, bo wartości mocno się zmieniają. W przypadku ciśnień po stronie wysokiej w fazie pracy kompresora wpływ ma nawet wilgotność powietrza. W każdym aucie inaczej reaguje układ na ubytki, jeśli znamy swój samochód i kilka razy byliśmy na serwisie klimy, to można coś tam wydedukować i samemu sobie "dobić" odpowiednią w przybliżeniu ilość, np Alfa Mito z układem 500g przy 330 już nie chłodzi, kompresor w ogóle nie robił ciśnienia, podobnie robiłem w ubiegłym tygodniu Lancię Ypsilon (ten sam kompresor, co w Mito) i klima też nie startowała przy ponad 300g. W Fordach Mondeo potrafi chodzić i chłodzić przy 120g, gdzie w układ chyba 650g wchodzi. Z tym gościem z serwisu, o którym wspomniałeś to muszę trochę stanąć w jego obronie. Wprowadzili nam serwisantom nowe przepisy odnośnie ekologii jakieś 3 lata temu, żeby coś dłubać przy klimie, trzeba iść na szkolenie, robić papiery (odpłatnie) i wtedy jest wpis do rejestru. Dopiero wtedy można legalnie kupić czynnik i trzeba prowadzić książkę rejestrową, kto, kiedy, ile czynnika zgubił, ile mu nabiłeś, dlaczego tyle zgubił i co naprawiłeś. Następnie raz w roku trzeba wysłać sprawozdanie z całego roku i musi się zgadzać co do grama zliczając to, co kupiłeś, to co zostało z poprzedniego roku, to co odzyskałeś z układów w autach i to co dobiłeś we wszystkie samochody. Kurła, siedzenia pół dnia z kalkulatorem, żeby się połapać w tych tabelkach. Generalnie już nie można oficjalnie dobić układu, jeśli nie wiemy, dlaczego brakuje.
Powiedz mi jeszcze, którym portem nabija ten Care30, bo na zdjęciu widzę podłączone do VW nad kompresorem, a tam chyba jest port niskiego ciśnienia, co też wskazuje wartość na zegarze. Jeśli tak jest, to trzeba wiedzieć, że po nabiciu portem niskiego ciśnienia trzeba odczekać przed włączeniem klimy od 5 do 15 minut w zależności od temperatury otoczenia, bo można kompresor zabić w minutę
Powiedz mi jeszcze, którym portem nabija ten Care30, bo na zdjęciu widzę podłączone do VW nad kompresorem, a tam chyba jest port niskiego ciśnienia, co też wskazuje wartość na zegarze. Jeśli tak jest, to trzeba wiedzieć, że po nabiciu portem niskiego ciśnienia trzeba odczekać przed włączeniem klimy od 5 do 15 minut w zależności od temperatury otoczenia, bo można kompresor zabić w minutę